far cry 5
یحیی رحیمی

پژوهش جدید Nvidia نشان از تاثیر فریم ریت بالا روی نرخ کشتن دارد

یحیی رحیمی 17 آذر 1398 2 دیدگاه
795 بازدید

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت فناوری، سخت افزارهای قدرتمندی برای پردازش بازی های ویدیویی به بازار عرضه شده اند. همین باعث شده است که دیگر حتی گرفتن 60 فریم از بازی ها نیز چندان مهم نباشد. بسیاری حالا به نرخ فریم 240 و 144 فکر می کنند اما آیا واقعا این میزان فریم بالا تاثیری روی بازی نیز دارد؟ Nvidia ثابت کرده است که با سخت افزار قدرتمندتر می توانید نرخ کیل یا کشتن بالاتری داشته باشید.

نگاهی به گراف زیر بیندازید. این نمودار توسط Nvidia ارایه شده است و در طی سالها پژوهش به دست آمده است. با توجه به آن هر چه میزان فریم ریت بالاتر رفته است، میزان کشتن یا همان K/D بهتر شده است. برای نمونه در فریم ریت 180، ما شاهد بهبود 90 درصدی میزان کشتن در بازی ها هستیم.

Nvidia در توضیح این امر گفته است که فریم ریت بالاتر باعث اجرای انیمشین به صورت نرم تر می شود و همین احتمال از دست دادن یک صحنه را بسیار پایین می آورد. باید دقت کرد که نحوه اتصال اینترنت نیز روی این پارامتر تاثیر دارد. در ادامه Nvidia به نرم ریفرش مانیتورها که با هرتز اندازه گیری می شود نگاه انداخته است و به نظر داشتن یک مانیتور با نرخ ریفرش بالا و همچنین اجرا با فریم ریت بالاتر از 60 نیز تجربه بسیار بهتری در بازی های ویدیویی برای شما ایجاد می کند.

البته واضح است که چرا Nvidia چنین پژوهشی را انجام داده است. این کمپانی سرمایه گذاری زیادی در زمینه صفحه نمایش های با کیفیت و همچنین قطعات بازی قدرتمند انجام داده است و به هر حال این می تواند یک تبلیغات مثبت برایشان باشد. nvidia در آخر تهیه یک سخت افزار قدرتمند را به گیمرهای حرفه ای پیشنهاد کرده است زیرا که تحقیقات او نشان می دهند که داشتن قطعات بهتر، شانس برد شما را بسیار افزایش می دهد.


نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    احمدی

    مهمان

    کاملا صحیح برای من که همیشه در صدر لیست بازی های مثل BFBC 2 و BF 3 بودم به حدی رسیده بودم و هستم البته که اگر تاخیر در پینگ و حذف فریم اتفاق میفته در واقع تشخیص میدم براحتی و برام خیلی مهمه فریم بیشتری نرمی بیشتر در شلیک و هدف گیری سریع تر!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    arsalan8228

    مهمان

    پس میگم چرا کیلم کمه تو فورت نایت به زور 30 تا میداد هالا که قطعمو عوض کردم بازیم بهتر شده بخاطر اینه ولی چشم انسان بیشتر از 45 تا 50 رو بیشتر تشخیص نمیده

    پاسخ دهید