Apple-Logo
یحیی رحیمی

اپل به دنبال عرضه یک هدست VR در سال 2022 و عینک واقعیت افزوده در 2023

یحیی رحیمی 22 آبان 1398 بدون دیدگاه
854 بازدید

اخیرا نشریه اقتصادی Bloomberg از برنامه های جدید اپل برای عرضه یک هدست واقعیت مجازی به همراه عینک واقعیت افزوده در سالهای پیش رو خبر داده است. این گزارش خبر از آن می دهد که اهداف اپل در حال تغییر است و می خواهد به زمینه واقعیت مجازی و همچنین واقعیت افزوده نیز ورود کند.

طبق گزارش منتشر شده، هدست واقعیت مجازی اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد و عینک های واقعیت افزوده نیز در سال 2023. هدف نیز عرضه یک هدست است که کاربران بتوانند از تماشای ویدیوها، بازی و ملاقات های مجازی لذت ببرند. در متن گزارش آمده است که اپل به دنبال آن بوده این فناوزی را تا اواخر امسال آماده کند و در سال 2020 نیز نمونه ای اولیه از آن را عرضه کند اما برنامه ها به هم خورده است و همه چیز به اوایل سال 2023 موکول شده است.

به علاوه اینها، اپل ابتدا تنها به دنبال عرضه یک هدست واقعیت مجازی بوده است اما بعدا توسعه عینک های واقعیت افزوده نیز اضافه شده است. به نظر اپل بیش از 1000 مهندس را برای کار روی این دو فناوری بزرگ گمارده است و جالب است که تعدادی از آن‌ها از جانب ناسا و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی جذب شده اند. مدیر این تیم جدید نیز Mike Rockwell است که تا به حال مسئول طراحی بازی و نرم افزار اپل بوده است و همچنین روی سخت افزار آیفون ها نیز کار کرده است.

در ادامه گزارش بیان شده است که تیم مهندسان آیفون و آیپد در حال کار روی یک سیستم عامل جدید به نام rOS هستند. این همان سیستم عاملی است که قرار است روی هدست های واقعیت مجازی و عینک های واقعیت افزوده به کار رود. اپل همچنین برنامه کار روی یک سنسور سه بعدی جدید را نیز شروع کرده است که نسبت به سیستم Face ID پیشرفته تر خواهد بود.
نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: DualSHockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.