sega-sony-title
یحیی رحیمی

سوءاستفاده سونی و سگا از صندوق کمک به توسعه دهندگان در پرداخت مالیات

یحیی رحیمی 11 مهر 1398 بدون دیدگاه
524 بازدید

مدتی پیش خبر از وجود یک صندوق کمک به پرداخت مالیات به توسعه دهندگان بازی های ویدیویی در بریتانیا دادیم و به نظر می رسد که حالا سونی و سگا که غول های دنیای بازی های ویدیویی هستند، بارها از آن استفاده کرده اند و این کار نیز برای طفره رفتن از پرداخت مالیات انجام گرفته است و این یک سوءاستفاده آشکار است.

اخیرا یک بازجو توسط روزنامه گاردین برای پرس و جو و تحقیق در مورد صندوق پرداخت مالیات بازی های ویدیویی موسوم به VGTR وارد عمل شده است. این صندوق برای کمک به توسعه دهندگان کوچکی ایجاد شده است که ممکن است پرداخت مالیات آن‌ها را برشکست کند و حالا مشخص شده است که غول های بازی سازی نیز از آن استفاده می کنند.

این صندوق همچنین به بازی هایی که فرهنگ انگلیسی را نیز در بازی خود نمایش می دهند، کمک می کند و پابلیشرهای بزرگ نیز با همین بند دست به استفاده های سنگنینی از آن زده اند. به طور کلی بیشتر کمپانی هایی که از این صندوق استفاده کرده اند، داخل انگلستان نیستند. برای نمونه سونی تا به حال 30 میلیون پوند از این صندوق برای پرداخت مالیات اسفتاده کرده اند. سگا نیز 20 میلیون پوند و جالب است که Warner Bros نیز 60 میلیون پوند.

این مبلغ البته در سالهای پیاپی جمع شده است و به صورتی که هر بار 500 هزار پوند از این صندوق توسط ناشران بزرگ برداشت شده است. در این میان توسعه دهندگان کوچک به صورت مجموع تنها 10 میلیون پوند از این صندوق استفاده کرده اند و دیگران 314 میلیون!

این سومین بار است که چنین گزارشی به دست خبرگذاری ها می رسد و مدتی پیش نیز مشخص شد که GTA V بیش از 42 میلیون پوند از این صندوق برای پرداخت مالیات برداشت کرده است. مشکل عدم پرداخت مالیات توسط کمپانی های آمریکایی گسترده تر از چیزی است که فکر می کنید و حتی در این میان اسم کمپانی مانند Activision نیز شنیده می شود. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.