swatting
یحیی رحیمی

فردی بعد از شوخی مرگ بار به 15 ماه زندان و ممنوعیت بازی برای 2 سال مواجه شد

یحیی رحیمی 24 شهریور 1398 بدون دیدگاه
1,423 بازدید

مدتی پیش یک گیمر آمریکایی به نام Casey Viner که شوخی عجیب با بازیکنی دیگر کرده بود، دستگیر شد و حالا حکم دادگاهی اش او را به 15 ماه زندان و 2 سال ممنوعیت از بازی کردن به دلیل تماسی اورژانسی برای گول زدن پلیس و در نهایت کشته شدن یک فرد به دلیل تیراندازی پلیس محکوم کرده است.

Viner نوزده ساله بعد از باختن 2 دلار در مسابقه ای از بازی Call of Duty: WW2، آنقدر عصبانی بوده است که تصمیم به کاری عجیب می گیرد. او فردی را به کار می گیرد و این فرد نیز به پلیس زنگ می زند و گزارشی الکی قتل را به آن‌ها می دهد و امیدوار است که پلیس به خانه فرد برود و به نوعی او را بترساند.

همین باعث کشته شدن فردی 28 ساله به نام Andrew Finch در ایالات کانزاس آمریکا می شود. بعد از این موضوع Viner گناه کار شناخته شد و او نیز با تمام قوا سعی کرد که اسم خود را از این حادثه پاک کند زیرا که او فردی دیگر را برای تماس گرفتن با پلیس گمارده بود اما در آخر تحقیقات پلیس دست او را رو کرد.

وکیل Viner درخواست عفو مشروط داشت اما دادگاهی او به نتیجه ای دیگر رسیده است و قاضی Eric Melgern او را به 15 ماه زندان و همچنین ممنوعیت 2 ساله بازی کردن او محکوم کرده است. این نوع جرم ها اخیرا در شبکه های اجتماعی زیاد شده است بارها چنین خبرهایی را شنیده ایم. اوایل سال جاری میلادی نیز فردی که تماس را برقرار کرده بود به 20 سال زندان محکوم شده بود.

swatting call of duty

جرمی که این فرد به آن محکوم شده است، Swatting نام دارد و به این شکل است که فردی به پلیس فدرال آمریکا زنگ می زند و گزارش یک بمب گذاری یا قتل یا حتی خودکشی یک فرد را می دهد اما چنین چیزی اصلا پیش نیامده است و این گزارش دروغ است. چندین ایالت مختلف در آمریکا در حال در نظر گرفتن محکومیت هایی طولانی برای این جرم هستند. نظر شما چیست؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.