ram
یحیی رحیمی

رکورد اورکلاک رم DDR4 توسط G.Skill شکسته شد

یحیی رحیمی 20 شهریور 1398 بدون دیدگاه
448 بازدید

در طول ماه های گذشته افرادی که به اورکلاک کردن مشغول هستند، در حال تنظیم سخت افزار برای گرفتن فرکانس 6 گیگاهرتز از رم DDR4 بوده اند و کسی موفق به انجام چنین کاری نشده بود. امروز این رکورد نیز شکسته شده و سریعترین فرکانس حافظه با رقم 6 گیگاهرتز یا دقیقتر 6,016.8 مگاهرتز شکسته شد. فرکانس کلاک این رم در حالت عادی نصف این مقدار است و چنین افزایشی غیر قابل باور است.

فرایند اورکلاک توسط حافظه G.Skill انجام گرفته است که از مدول 8 گیگابایتی Trident Z Royal استفاده می کند و این قوی ترین رم در حال حاضر است. این رم سریعترین فرکانس را داشته است و موفق به شکست بسیاری از رم های دیگر تنها با فرکانس پایه خود شده است و حالا دیگر با اورکلاک آن هیچ رقیبی برایش پیدا نمی شود. معاون شرکت G.Skill در این مورد گفته است که مدتی است دنبال رسیدن به 6 گیگاهرتز است و حالا فوق العاده هیجان زده هستند که موفق به رسیدن به چنین رکوردی به کمک MSI شده اند.

رسیدن به رکورد 6 گیگاهرتز نیز توسط مادربرد MSI MPG Z390I Gaming Edge AC انجام شده است و همچنین پردازنده Intel Core i9-9900K نیز روی دستگاه سوار بوده است. البته دقت شود که برای خنک نگه داشتن مدول دستگاه نیاز به نیتروژن مایع است و بالا بردن فرکانس تا چنین حدی نیاز به یک کیت محافظ دارد و استفاده از نیتروژن مایع که فوق العاده کار سختی است.

سوال اصلی این است که چقدر می توان این عدد را در مورد رم های DDR4 بالا برد. ممکن است که به رقم 6.5 گیگاهرتز نیز برسیم و البته که نیاز به رم های DDR5 برای رسیدن به سرعت 10 گیگاهرتز خواهیم بود. اورکلاک کردن نیاز به سخت افزار مناسب و البته یک خنک کننده فوق العاده قوی دارد و بدون دانش فنی هیچ گاه دست به چنین کاری نزنید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.