gigabyte arous 17
یحیی رحیمی

Gigabyte از عرضه یک لب تاپ 17 اینچی گیمینگ با صفحه‌نمایش 240 هرتز خبر داد

یحیی رحیمی 8 شهریور 1398 بدون دیدگاه
476 بازدید

سازندگان لب تاپ مدتی است که بیخیال سایز صفحه نمایش 17.3 اینچ شده اند اما هنوز هم تعدادی از تولید کنندگان وجود دارند که مدل های جدید خود را با چنین سایزی عرضه می کنند. در دنیای گیمینگ البته صفحه نمایش کوچک کاربردی ندارد و حالا Gigabyte خبر از عرضه مدل جدیدی به نام Aorus 17 داده است که یک لب تاپ گیمینگ با صفحه نمایش 17.3 اینچ است.

سوال اصلی این است که خب نرخ ریفرش این صفحه نمایش بزرگ که توسط AUO تولید شده است چقدر است و باید بگوییم که پنل صفحه نمایش با فرکانس 240 هرتز همراه است که فوق العاده برای بازی مناسب است. همچنین زمان پاسخ نیز 3 میلی ثانیه است که نرخ فوق العاده ای و همچنین Gigabyte گفته است که این پنل دارای فاکتور کالیبراسیون X-Rite Pantone-certified است که تصاویر رنگی بشاش تری تولید می کند.

arous 17

در مورد رزولوشن البته چیزی گفته نشده است و به نظر شاهد یک پنل 1080p خواهیم بود. در مورد سخت افزار لب تاپ Aorus 17 نیز بگوییم که این دستگاه به پردازنده نسل نهم Intel Core i9-9980HK تجهیز شده است و همچنین یکی از کارت گرافیک های سری RTX 20 نیز روی آن سوار است. یکی از ویژگی های جالب این لب تاپ نیز استفاده از مایکروسافت آژور برای بهبود عملکرد پردازنده و کارت گرافیک است.

اطلاعات ابتدا از طریق پلتفرم مایکروسافت آژور رد خواهد شد و توسط هوش مصنوعی بررسی می شود و سپس بهترین تنظیمات پردازنده و کارت گرافیک انتخاب می شود. این کار برای رسیدن به بهترین عملکرد دستگاه است که هم قطعات خنک نگه داشته شوند و هم اینکه عملکرد سریعتری داشته باشند. در مورد بقیه مشخصات نیز باید گفت که لب تاپ به حافظه SSD مدل Intel 760p M.2 مجهز است و مشخص نیست که حجم آن چقدر است و البته هنوز RAM دستگاه نیز اعلام نشده است.

برای وای فای نیز از چیپ Killer AX1650 اسفتده شده است و پشتیبانی از Thunderbolt 3 نیز در دستگاه وجود دارد. چیپ ESS Hi-fi DAC نیز برای هسته های صدا استفاده شده است که فرکانس خروج 24 بیت یا 192 کیلوهرتز را تولید می کند و البته از کلید های مکانیکی Omron نیز روی کیبورد استفاده شده است.

مشخص نیست که قیمت لب تاپ Gigabyte Aorus 17 چقدر خواهد بود اما قطعا قیمت بالایی را در ماه های آینده خواهیم شنید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.