Gigabyte Z490
یحیی رحیمی

مادربردهای Gigabyte: Z490 از پردازنده نسل 11 اینتل پشتیبانی خواهند کرد

یحیی رحیمی 13 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
2,361 بازدید

کمپانی گیگابایت در استریم زنده خود اعلام کرده است که مادربردهای تازه عرضه شده Gigabyte: Z490 قابلیت پشتیبانی از نسل تازه پردازنده های اینتل به نام Rocket Lake-S را خواهند داشت و نیازی به خریداری مادربرد جدیدی نیست.

پردازنده های Comet Lake-S که نسل دهم CPU های اینتل هستند همین چند روز پیش به بازار عرضه شدند و این اولین بار است که این کمپانی آمریکایی یک پردازنده 10 هسته ای را وارد خط فروش خود کرده است. هر چند که مدل رقیب آن به نام AMD Ryzen 9 3950X با 16 هسته پردازشی قدرت بالاتری را ارایه می کند اما اینتل با استفاده از اینترفیس PCIe 4.0 دست برتری در این زمینه دارد.

با وجود عرضه نسل دهم، صحبت ها از پردازنده های نسل یازدهم اینتل به نام Rocket Lake-S بالا گرفته است و حتی بنچ مارک آن نیز لو رفته بود. گیگابایت حالا تایید کرده است که جدیدترین مادربردهای این کمپانی قابلیت پشتیبانی از این CPU را خواهند داشت و می توانند سوکت PCIe 4.0 را پشتیبانی کند. به نظر اینتل به دنبال استفاده از این اینترفیس در نسل فعلی نیز بوده است اما در آخر این ویژگی را جا گذاشته است.

هر چند که پردازنده های سری 400 از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی کنند اما تولید کنندگان مادربرد همچون گیگابایت، درایورهای لازم برای آن را تولید کرده اند و با عرضه پردازنده های جدید Rocket Lake-S بدون هیچ مشکلی از آن پشتیبانی خواهند کرد. اینتل در سوی دیگر هیچ علاقه ای به صحبت در مورد ویژگی های محصولاتش تا زمان معرفی کامل ندارد و در نتیجه انتظار نداشته باشید که به این زودی ها اطلاعات رسمی را از زبان خود این کمپانی بشنویم.

در حال حاضر تنها می دانیم که مادربرهای Gigabyte: Z490 از نسل یازدهم CPU های اینتل پشتیبانی خواهند کرد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Toms Hardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.