یحیی رحیمی

شرکتی سرمایه گذاری پیشنهاد خرید Activision را به دیزنی داده است

یحیی رحیمی 1 مرداد 1398 بدون دیدگاه
627 بازدید

ارزش سهام کمپانی Activision Blizzard Inc از سال گذشته میلادی تا به حال 40 درصد افت کرده است. این افت قیمت باعث شده است که فرصت خوبی برای خرید این کمپانی پیش بیاید و فعلا نیز خریدار بزرگی با توانایی خرید چنین کمپانی عظیمی یافت نمی شود. اما دیزنی یا بهتر است بگوییم Walt Disney Co قادر به انجام چنین کاری است و خرید این کمپانی نیز به آن پیشنهاد شده است.

به تازگی یک شرکت سرمایه گذاری به نام Gerber Kawasaki به دیزنی پیشنهاد خرید کسب و کار esports کمپانی Activision را پیشنهاد کرده است. دیزنی شخصیت های فوق العاده زیادی در اختیار دارد و قطعا خرید چنین کمپانی می تواند کمک زیادی به سودآوری کند. این کمپانی آمریکایی قبلا با پروژه Disney Infinity به بازار بازی های ویدیویی ورود کرده بود که البته بعد از مدتی این پروژه شکست خورد.

اگر کسی بخواهد کمپانی Activision Blizzard را خریداری کند، حالا زمان خوبی است زیرا که مدتی دیگر بازی های World of Warcraft Classic و Call of Duty: Modern Warfare عرضه خواهد شد و قطعا ارزش سهام کمپانی دوباره بالا خواهد رفت. دیزنی همچنین در مسابقات Overwatch نیز تبلیغات خود را دارد و در نتیجه به طور کامل با این غول بازی های ویدیویی آشناست و خرید آن می تواند مفید باشد.

Newzoo-2019-Global-Games-Market-per-Segment

البته که با توجه به افت قیمت ارزش سهام Activision، خرید چنین شرکتی ارزان نحواهد بود. بر اساس آخرین برآورد قیمت، ارزش این کمپانی آمریکایی 34.85 میلیارد دلار است. این در حالی است که دیزنی Marvel Studios را در سال 2009 با قیمت 4 میلیارد دلار خریداری کرد و به نظر چنین پول هایی را خرج نمی کند.

با توجه به استراتژی دیزنی نیز چنین اتفاقی تنها یک خیال پردازی از جانب این کمپانی سرمایه گذاری است. دیزنی فعلا قراردادهای مختلفی برای استفاده از فرانچایز های خود با کمپانی های مختلف بسته است و برای نمونه Star Wars Jedi: Fallen Order نمونه ای این قرارداد هاست.
نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.