Xbox Live Gold
یحیی رحیمی

مایکروسافت به دنبال انتشار Xbox Live برای موبایل و Nintendo Switch است

یحیی رحیمی 16 بهمن 1397 بدون دیدگاه
530 بازدید

مایکروسافت خود را برای مرحله بالاتری از پشتیبانی Xbox Live آماده کرده است و قرار است که پشتیبانی از دستگاه‌های اندروید، iOS و همچنین کنسول Nintendo Switch نیز اضافه شود. مایکروسافت ماه آینده و کنفرانس GDC 2019 را برای اعلام این موضوع انتخاب کرده است. به تازگی تعداد کاربران این سرویس نیز اعلام شده است و باید گفت که مایکروسافت در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

با انجام چنین کاری می‌توانید تمام بازی‌هایی که انجام داده‌اید و همچنین دوستان، لیگ‌ها و البته دستاوردهای خود در Xbox Live را با دیگر دستگاه‌های غیر Xbox و ویندوز همگام‌سازی کنید و همه‌جا از اسم و فایل ذخیره بازی‌های خود را داشته باشید. مایکروسافت در این زمینه گفته است که Xbox Live قرار است به‌زودی بزرگ‌تر شود و از 400 میلیون دستگاه بازی و 68 میلیون بازیکن فعال به بیش از 2 میلیارد دستگاه متصل شود.

این کار با انتشار یک SDK برای توسعه‌دهندگان انجام خواهد گرفت که اجازه اتصال کاربران iOS، Android و Switch را به Xbox و هر بازی که در فروشگاه مایکروسافت باشد را می‌دهد. در حال حاضر نیز می‌توانید برای بازی‌های خاصی مانند ماینکرفت چنین کاری را انجام دهید اما پشتیبانی به‌عمل‌آمده بسیار مناسب خواهد بود. پشتیبانی به‌عمل‌آمده بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود و حتی بازی‌های غیر مایکروسافت نیز به Xbox Live متصل خواهند شد.

برای نمونه فرض کنید که Warframe را روی Switch بازی می‌کنید و حالا می‌توانید دستاوردهای خود را در Xbox Live ذخیره کنید. یا اینکه مشغول بازی Fortnite روی موبایل هستید و می‌توانید دوستان Xbox خود را نیز به بازی اضافه کنید و با آن‌ها بازی کنید. سونی اجازه اضافه کردن پلتفرم مایکروسافت به کنسول خود را نداده است و درنتیجه خبری از همگام‌سازی این کنسول با Xbox Live نخواهد بود.

این قدم بزرگی برای مایکروسافت است و باید دید که در عمل به چه شکلی کار خواهد کرد. GDC 2019 از 18 تا 22 مارس در جریان خواهد بود و برای اطلاعات بیشتر باید منتظر بمانیم. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.