یحیی رحیمی

گزارش مالی جدید سونی منتشر شد: PS4 در آستانه 100 میلیونی!

یحیی رحیمی 13 بهمن 1397 بدون دیدگاه
1,063 بازدید

سونی نسل هشتم را بسیار خوب شروع کرد و روزبه‌روز نسبت به دیگر رقبای خود فاصله بیشتری گرفت و تقریباً دیگر هیچ کنسولی به‌پای PS4 خوش‌نام آن‌ها نمی‌رسد و می‌توان سونی را برنده نسل هشتم کنسول‌های بازی لقب داد. به‌تازگی گزارش مالی سونی منتشرشده است و آمار عجیب‌وغریبی را شاهد هستیم و همه این‌ها نشان از روزهای خوب بخش بازی سونی دارد.

چند روز پیش اعلام شد که نینتندو تنها موفق به فروش 32 میلیون نسخه از کنسول Switch شده است و توقعات در سال مالی جدید از این عدد پایین‌تر است. گفتنی است که سال مالی روز 31 مارس به پایان می‌رسد و تقریباً چیزی جدا از سال میلادی است. سونی امیدوار است که در این سال مالی حدود 17.5 میلیون عدد PS4 به فروش برساند و سونی در سه‌ماهه سوم این سال بیان کرد که به‌طورجدی در حال رسیدن به هدف خود است.

در طول سه‌ماهه سوم سال، سونی موفق به فروش 8.1 میلیون PS4 به‌صورت جهانی شده است و این میزان فروش کلی را به 94.1 میلیون می‌رساند. همچنین میزان فروش بخش نرم‌افزار نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سونی به دنبال این است که هر چه زودتر به عدد 100 میلیون برسد و احتمالاً به‌زودی شاهد رسیدن به آن خواهیم بود. اگر PS4 بتواند به چنین عددی دست پیدا کند، خود را کنار PS2 جا خواهد داد و تقریباً موفقیت عجیبی را عاید خود می‌کند.

آمار تنها به اینجا ختم نمی‌شود و سرویس‌های پلی‌استیشن نیز آمار عجیب‌وغریبی را ثبت کرده‌اند. تنها سرویس PlayStation Network یا به‌اصطلاح PSN از تمام کسب‌وکار سخت‌افزار نینتندو سود بیشتری داشته است. این نشان می‌دهد که فروش دیجیتالی چه میزان تأثیری در این روزهای صنعت بازی دارد و فروشگاه‌های بازی سود بسیار زیادی عاید مالکان خود می‌کنند. جالب است که سرویس آنلاین نینتندو تنها دارای 8 میلیون عضو است که مشخص نیست چه تعداد از آن‌ها آنلاین باشند.

از دیگر سرویس PlayStation به نام PS Now باید بگوییم و این سرویس در سال 2018 موفق به کسب درآمدی بیشتر از Xbox Game Pass و Origin Access بوده است. این در حالی است که سرویس Xbox Game Pass بسیار جذاب‌تر است و بازی‌های بهتری را در خود جا داده است اما انگار ستاره بخت به سونی رو کرده است. گفتنی است که این سرویس موفق به کسب درآمد 143 میلیون دلاری شده است که از تمام رقیبان خود بالاتر است.

سرویس PS Plus را نیز نباید فراموش کرد و بر اساس گزارش جدید سونی، اعضای این سرویس آنلاین به 36 میلیون نفر رسیده است و در مقابل نینتندو که 8 میلیون نفر عضو دارد بسیار بالاتر است. البته اعضای سرویس Xbox به نظر بالاتر می‌رسد اما آماری از آن در دسترس نداریم.
نظر شما در مورد کسب‌وکار پلی‌استیشن چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.