Call of Duty Modern Warfare 3
یحیی رحیمی

Call of Duty پرفروش ترین فرانچایز 10 سال اخیر کنسول های آمریکا

یحیی رحیمی 6 بهمن 1397 بدون دیدگاه
1,055 بازدید

به تازگی گروه The NPD Group آمار فروش بازی های ویدیویی در ایالات متحده را منتشر کرده است و بر این اساس Call of Duty پرفروش ترین فرانچایز روی کنسول های بازی در ایالات متحده در سال 2018 لقب گرفته است و بر این اساس ده سال متوالی است که Call of Duty موفق به تکرار این کار می شود.

Activision نسبت به موفقیت به دست آمده واکنش نشان داده است و همچنین بهترین لحظه های Call of Duty در ده سال گذشته را نیز به عنوان تشکر از بازیکنانی که در مشغول به انجام بازی بوده اند منتشر کرده است. استدیو بازی در این مورد گفته است:

افتخار آن را داشتیم که در 10 سال گذشته انجمنی به این قدرتمندی را گردهم آوریم و لحظات فوق العاده ای را کنار هم بسازیم. مهم نیست که توانایی های حیرت انگیز شما بوده باشد یا کلیپ های بامزه تان، باعث افتخار است که به بهترین گروه از بازیکنان موجود خدمت کرده ایم.

Activision در ادامه بیان کرده است که قرار است خبرهای جذابی را از Call of Duty در سال 2019 بشنویم و باید منتظر این خبرها باشیم. این روند 10 ساله ابتدا با انتشار 2 Modern Warfare شروع شد و در سال 2010 بود که وارد سری Black Ops شدیم. سال 2011 شاهد Modern Warfare 3 بودیم که بازی تکرار نشدنی است. تمامی بازی های بعدی مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفت و سال 2016 بود که با انتشار Infinite Warfare شاهد افت فروش بازی بودیم.

این دو نسخه جنگ جهانی دوم و همچنین Black Ops 4 بود که بار دیگر سری بازی های Call of Duty را به اوج بازگرداند. Black Ops 4 اولین نسخه در سری بود که به طور کامل بخش Single Player را حذف کرد و به جای آن بخش هایی مانند Black Out که در سبک Battle Royale قرار دارد را اضافه کرد. باید خاطر نشان کرد که ممکن است یکی از این نسخه ها در سال انتشار خود پرفروش ترین بازی نبوده باشند اما سری Call of Duty در مجموع 10 ساله خود از هر فرانچایز دیگری در آمریکا بیشتر فروخته است.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.