نبرد گیم پلی بازی Stellar Blade‌
یحیی رحیمی

نبردهای بازی Stellar Blade‌ به Sekiro‌ شباهت دارد

یحیی رحیمی 9 فروردین 1403 1 دیدگاه
415 بازدید

رسانه‌ها موفق به تجربه بازی Stellar Blade، اثر انحصاری جدید پلی‌استیشن 5 شده‌اند. دمو این بازی فردا دهم فروردین به طور رسمی منتشر خواهد شد. مطلب پیش‌نمایش بازی توسط چند رسانه در دسترس قرار گرفته و اطلاعات تازه‌ای در اختیار ما قرار می‌دهد. نبردهای بازی استلار بلید طبق گفته‌ها از لحاظ دشواری و سرعت به بازی Sekiro Shadows Die Twice شباهت دارند و الگوبرداری از آثار دیگری مانند خدای جنگ نیز مشهود است.

بسیاری هنگام معرفی بازی جدید استودیو Shift Up، آن را با Bayonetta‌ و Devil May Cry مقایسه کردند. تریلرهای نشان می‌داد که با اثری هک اند اسلش و ریتمیک تهاجمی روبه‌رو هستیم، اما مطالب پیش‌نمایش، نکته دیگری را عیان کردند. روند این بازی جدید بیشتر شبیه God of War Ragnarok و NieR: Automata است و نبردهای بازی هم به اثر محبوب فرام‌سافتور شباهت دارد. سطح دشواری نبردها با بازی Sekiro مقایسه شده و باید گفت که شکست دادن باس‌ها و دشمنان این بازی به هیچ‌عنوان کار ساده‌ای نیست.

مطالب پیش‌نمایش نشان می‌دهند که همچنان هسته عناوین پلاتینیم گیمز در اثر انحصاری جدید PS5 دیده می‌شود. شکست دادن دشمنان در این بازی نیازمند صبر و یادگیری است. باید نحوه حرکات دشمنان را آنالیز کنید و سپس واکنش مثبتی به آنها نشان دهید. سونی هفته گذشته به اشتباه دمو را به مدت یک ساعت در دسترس قرار دارد. افرادی از این فرصت استفاده کردند و دمو را تجربه کردند. آنها نوشته‌اند که نبرد با باس‌ها طاقت‌فرسا است و با اثری مشابه بایونتا روبه‌رو نیستیم.

نبرد گیم پلی بازی Stellar Blade‌گیم پلی بازی Stellar Blade

دیجیتال ترندز نوشته است که بازی Stellar Blade به صبوری بازی‌کنان پاداش می‌دهد و نباید حرکات اضافه در حین نبرد با دشمن داشت. باید منتظر حمله ماند و دفاع کرد و سپس در موقع مناسب، حمله کرد. این رسانه نوشته است که فرصت دفع حمله یا Parry بسیار محدود است و نبردها به عناوین سولزلایک شباهت دارد. از بان‌فایر دارک سولز الهام گرفته شده است و چک‌پوینت‌هایی وجود دارند که با ذخیره بازی، تمامی دشمنان زنده می‌شوند. با این حساب استلار بلید را باید یک سولزلایک سریع بنامیم.

گیم‌ اینفورمر نوشته است که دشمنان در این بازی منتظر شخصیت اصلی نمی‌مانند و می‌توانند دفاع کنند و حتی ضربات او را دفع کنند. این‌طور نیست که کامبوهای دلخواه روی هر حریفی جواب دهد و باید ریتم مبارزه را در نظر گرفت. IGN نوشته که پس از چند ساعت می‌توانید به یک تفنگ ویژه دست پیدا کنید که نبردها جذاب‌تر می‌کند و حتی حس یک شوتر سوم شخص را می‌رساند. نبردهای تن به تن همچنان اولویت بازی است و البته باید گفت که رسانه‌ها تنها دو ساعت اول را تجربه کرده‌اند و ممکن است سورپرایزهایی در ادامه منتظر بازی‌کنان باشد.

بازی Stellar Blade روز 26‌ آوریل (7 اردیبهشت 1403) برای PS5 منتشر می‌شود.

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Shayan

    مهمان

    سازنده های این بازی از NieR: Automata الهام گرفتن پس قراره عالی باشه

    پاسخ دهید