سازنده بازی Metro گروه Embracer
یحیی رحیمی

سازنده مجموعه بازی Metro از گروه Embracer جدا شد

یحیی رحیمی 25 اسفند 1402 بدون دیدگاه
139 بازدید

شرکت Saber Interactive روز گذشته طی معامله‌ای با پرداخت 247 میلیون دلار از گروه سوئدی Embracer جدا شد. یکی از مفاد قرارداد، گزینه خرید استودیو 4A Games بود. به عبارت دیگر سیبر اینتراکتیو، حق امتیاز مجموعه مترو را دریافت نمی‌‌کند، اما می‌تواند تیم سازنده آن را خریداری کند. شرکت سیبر به اطلاع کارمندان رسانده که آنها سازنده مجموعه بازی Metro‌ را تصاحب کرده‌اند و استودیو 4A Games نیز از امبریسر جدا شده است.

شرکت Embracer در طی ماه‌های اخیر، تصمیم به تغییرات ساختاری رادیکال گرفته است. بیش از 900 توسعه‌دهنده اخراج شده‌اند و ساخت 29 بازی مختلف نیز متوقف شده است. تصمیمات اخیر به نظر به مذاق استودیوها و مدیران آنها خوش نیامده است. امبریسیر تصمیم گرفته تا شرکت Saber Interactive را به فروش برساند. این گروه در حال کار روی ریمیک بازی Star Wars Knights of the Old Republic هستند. آنها تصمیم گرفته‌اند تا استودیو 4A Games را هم از امبریسیر جدا کنند.

جیسون شرایر، گزارشگر بلومبرگ به متن ایمیلی که مدیرعامل جدید سیبر اینتراکتیو برای کارمندان فرستاده، دست یافته است. مدیرعامل نوشته که آنها تصمیم به خرید استودیو 4A Games و Zen گرفته‌اند. این در حالی است که امبریسیر مدعی است که بند خرید استودیو در قرارداد گنجانده شده است و معامله‌ای صورت نگرفته است. رقم قرارداد با خرید دو استودیو دیگر به 500 میلیون دلار رسیده است و سه استودیو مهم به‌طور مستقل به کار ادامه خواهند داد.

سازنده بازی Metro گروه Embracerجدایی سازنده بازی Metro از امبریسر

باید خاطر نشان کرد که گروه امبریسیر همچنان حق امتیاز بازی Metro را در اختیار دارد. در واقع سیبر اینتراکتیو، امکان دسترسی به لایسنس بازی را ندارد و باید با همکاری امبریسر روی عناوین جدید کار کند. در نتیجه دنباله بازی Metro Exodus که طبق گفته استودیو در حال ساخت است، همچنان تحت نظر گروه سوئدی منتشر می‌شود. هر چند کنترل استودیو توسط امبریسر می‌توانست منجر به اخراج و توقف پروژه‌های جدید شود و آینده آنها به این شکل، تضمین‌شده نبود.

شرکت Embracer استودیو سیبر اینتراکتیو را حدود چهار سال پیش با ارزش 150 میلیون دلار خریداری کرد. توسعه‌دهنده مشغول بازسازی جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری قدیم بوده و عناوین دیگری مانند Warhammer 40000: Space Marine 2 را هم توسعه داده است. جدایی از امبریسر باعث شده تا تولید بازی جنگ ستارگان ادامه پیدا کند، هر چند بنیان‌گذار استودیو نوشته است که همکاری آنها با سیبر اینتراکتیو در طی چند پروژه ادامه خواهد یافت.

قرارداد جدید و جدایی از امبریسر در نهایت به 4A Games و سیبر اینتراکتیو اجازه می‌دهد تا در مورد آینده تصمیمات مهمی بگیرند و دیگر نیازی به اطاعت از تصمیمات عجیب مانند تعدیل نیرو و لغو ساخت بازی ندارند. نظر شما چیست؟

منبع: Tech4Gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.