امولاتور پلی استیشن 4 شبیه ساز psOff
یحیی رحیمی

امولاتور جدید پلی استیشن 4 به نام psOff معرفی شد

یحیی رحیمی 21 اسفند 1402 3 دیدگاه
2,241 بازدید

ششمین امولاتور در حال توسعه پلی استیشن 4 معرفی شد. شبیه ساز psOff به منظور اجرای بازی‌های PS4 روی کامپیوتر ساخته شده و مراحل اولیه کدنویسی را طی می‌کند. این شبیه ساز مخصوص بازی‌های سبک طراحی شده و در حال حاضر می‌تواند چند بازی ساده را اجرا کند. چندین شبیه ساز دیگر در حال ساخت هستند که به‌زودی از پس اجرای بازی‌های بزرگ پلی استیشن برمی‌آیند.

امولاتور پلی استیشن 4 توسط دو توسعه‌دهنده‌ به نام‌های مستعار SysRay و Vkokielov در حال ساخت است. چند اسکرین‌شات از این نرم‌افزار منتشر شده که نشان از کیفیت آن دارد. شبیه‌ساز توانسته بازی Sonic Mania Plus‌ را با 1449 فریم اجرا کند. بازی Worms WMD نیز با 234 فریم در ثانیه اجرا شده است. این شبیه‌ساز راه طولانی برای اجرای بازی‌های انحصاری بزرگ مانند بلادبورن دارد، اما فعالیت زیادی در حوزه توسعه شبیه‌ساز صورت گرفته و این می‌تواند منجر به تسریع توسعه دیگر نرم‌افزارهای مشابه شود.

امولاتورهای دیگر مانند RPCSX در حال حاضر قادر به اجرای صدها بازی پلی استیشن 4 هستند. هر چند این نرم‌افزار نیازمند توسعه بیشتر است و ممکن است تا دو سال دیگر هم نتواند یک بازی تراز اول را اجرا کند. فعالیت در حوزه توسعه امولاتور شدت گرفته است و این خبر خوبی برای افرادی است که می‌خواهند کلکسیون بازی‌های PS4 را با کامپیوتر اجرا کنند و به نسخه‌های اصلی دست پیدا کنند.

امولاتور پلی استیشن 4 شبیه ساز psOffشبیه ساز جدید پلی استیشن 4

نتایج به‌دست‌آمده توسط امولاتور psOff قابل‌توجه است و بدون شک خبرهای بهتری هم خواهیم شنید. البته قابلیت‌های مهمی مانند پردازش گرافیکی، شیدر و opcode آماده نیست و سازندگان در حال حاضر توانسته‌اند یک پایه و اساس عالی برای نرم‌افزار ایجاد کنند و به مرور قابلیت‌های مهم را اضافه کند. psOff باعث شد تا تعداد امولاتورهای پلی استیشن 4 به رقم 6 برسد. کمتر کنسولی تابه‌حال این تعداد شبیه‌ساز داشته است و باید دید کدام‌یک در نهایت به ابزار کار گیمرها تبدیل می‌شود. اسامی شش شبیه‌ساز در حال توسعه به شرح زیر است:

  • fpPS4
  • Spine
  • RPCSX
  • Kyty
  • GPCS4
  • psOff

پی‌سی گیمرها در حال حاضر درخواست انتشار بلادبورن برای کامپیوتر را دارند. شبیه‌ساز RPCSX توانسته بود بازی را بوت کند، اما اجرای آن ممکن نیست. هرچند توسعه این نرم‌افزار بسیار سریع پیش می‌رود و ممکن است به‌زودی بتوانیم اثر اعظم فرام‌سافتور را با کامپیوتر اجرا کنیم. سونی اکثر بازی‌های مهم مانند God of War را برای کامپیوتر پورت کرده و شبیه‌ساز PS4 آن‌چنان نیاز نیست، اما نگه‌داری و حفظ آثار تعاملی جزو اهداف سازنده‌های شبیه‌ساز است و در این حالت، بازی‌ها برای همیشه باقی خواهند ماند.

منبع: Tech4Gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Amin

    مهمان

    اقا این ps4 کی ورژن10کپی خور میشه؟؟؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Amin

      نویسنده

      مشخص نیست.

    • Avatar

      Easl در پاسخ به Amin

      مهمان

      کپی خور ۱۱ داره میاد