بازی سبک بقا بلیزارد Blizzard
یحیی رحیمی

بازی سبک بقا شرکت بلیزارد پس از 6 سال توسعه لغو شد

یحیی رحیمی 6 بهمن 1402 بدون دیدگاه
188 بازدید

مایکروسافت از تعدیل نیرو در ایکس باکس خبر داد. حدود 1900 نفر از نیروی کاری بخش گیمینگ مایکروسافت به‌طور رسمی اخراج شده‌اند. مایکروسافت در عین حال تصمیم گرفته تا بازی سبک بقا بلیزارد را لغو کند. شرکت بلیزارد سازنده Overwatch، سال گذشته از ساخت یک بازی Survival جدید خبر داد که قرار بود در سال آینده میلادی وارد مرحله تست و بررسی شود. مایکروسافت تصمیم گرفته تا تولید بازی جدید Blizzard را ادامه ندهد.

مت بوتی، مدیر محتوا و استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت رسماً فرمان تولید ساخت بازی بقا بلیزارد را صادر کرد. او گفته که اعضای تیم به دیگر پروژه‌های جدید بلیزارد اضافه می‌شوند. او به چند بازی معرفی‌نشده اشاره کرد که در مراحل اولیه ساخت قرار دارند. مشخص نیست چه تعداد از اعضای تولید این پروژه سبک بقا اخراج شده‌اند و اینکه چرا مایکروسافت این تصمیم جنجالی را گرفته است.

شرکت بلیزارد شش سال گذشته مشغول توسعه بازی سبک بقا جدید بوده است. گزارش‌هایی در سال 2022 منتشر شد و فهمیدیم که اسم بازی، Odyssey یا ادیسه خواهد بود. این اثر یک تجربه اول‌شخص با گرافیک قصه‌های خیالی و کودکانه بود. به نظر می‌رسد که مایکروسافت از این پروژه و به‌خصوص میزان پیشرفت آن در طی شش سال اخیر، رضایت نداشته است. آنها به دنبال کاهش هزینه به هر شکل ممکن هستند و بازی سبک بقا بلیزارد نیز به نظر سرمایه بیشتری لازم داشته است.

بازی سبک بقا بلیزارد Blizzardپروژه سبک بقا بلیزارد به مقصد نرسید

مایک یبارا، مدیر بلیزارد در نتیجه تصمیمات جدید مایکروسافت، مجبور به ترک شرکت شده است. او در تابستان به جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ گفته بود که علاقه‌ای به استعفا و خروج ندارد. به نظر می‌رسد که خروج او اجباری بوده است و مایکروسافت علاقه‌ای به همکاری با وی نداشته است. تعدادی نیز به موتور بازی‌سازی بلیزارد اشاره کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، کار با این موتور دشوار است و همچنین محدودیت‌هایی دارد که باعث شده تا تولید پروژه جدید بسیار طولانی شود.

اینسایدر گیمینگ گزارش مهمی در مورد لغو بازی بقا بلیزارد منتشر کرد. موتور گرافیکی ویژه Synapse در واقع برای ساخت بازی موبایل طراحی شده بود. توسعه‌دهنده‌ها علاقه‌مند به استفاده از موتور آنریل انجین بوده‌اند، اما سرمایه‌گذاران اصلی، تغییر موتور را پرخرج می‌دانسته‌اند. در سوی دیگر تیم سازنده‌های بازی حدود 100 نفر بوده که برای یک بازی وسیع سبک بقا بسیار کم است. این بازی پس از 6 سال حتی یک دمو هم نداشته است. مشکلات موتور بازی و همچنین مشکلات فنی باعث شده تا در نهایت مایکروسافت تصمیم بگیرد تا قید پروژه را بزند و آن را برای همیشه لغو کند.

در صورتی که مایکروسافت به ساخت بازی Odyssey ادامه می‌داد، تولید این پروژه تا حداقل 2026 طول می‌کشید. شرایر معتقد است که سال 2026 نیز کاملاً خوش‌بینانه است و تولید اثر چند سال بیشتر هم وقت لازم داشت.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.