دنباله بازی Life is Strange
یحیی رحیمی

دنباله بازی Life is Strange قرار نبود ساخته شود

یحیی رحیمی 1 بهمن 1402 بدون دیدگاه
258 بازدید

مایکل کاچ، کارگردان بازی Life is Strange در مصاحبه تازه‌ای از این اثر صحبت کرده و گفته است که اسکوئر انیکس در ابتدا، برنامه‌ای برای ساخت بازی بعدی نداشته است. او می‌گوید که مجبور شده‌اند جهان بازی لایف ایز استرنج را تکمیل و یکتا بسازند و جایی برای ادامه داستان باقی نگذارند. این بازی در ادامه به یک مجموعه تبدیل شد که چند بازی اصلی با داستان‌ها و شخصیت‌های متفاوت از آن ساخته شد.

کارگردان بازی در مصاحبه با رسانه گیمزرادار، صحبت‌های تازه‌ای به زبان آورد. او می‌گوید که آنها به دنبال ساخت بازی بعدی بوده‌اند و میل به طراحی یک اثر دیگر و حتی بسته‌های الحاقی نیز وجود داشته است. شرکت اسکوئر انیکس تنها سفارش یک بازی را داده و آنها باور نداشته‌اند که این اثر بتواند موفق باشد. کارگردان در این مورد گفت:‌ «این باعث شد تا هیچ‌گاه ادامه داستان را ننوشتیم، در حالی که تمام آنچه قرار بود پس از پایان داستان رخ دهد را در نظر داشتیم و به آن فکر کرده بودیم.»

بازی Life is Strange دو پایان مختلف دارد. یکی از پایان‌ها به‌نوعی باز است و درب را روی ماجراجویی‌های بیشتر نمی‌بندد. شرکت اسکوئر انیکس پس از موفقیت بازی اول به سراغ توسعه‌دهنده می‌رود و با تغییر تصمیم اولیه، درخواست ساخت یک بازی دیگر را می‌دهد. بازی‌های دیگری از این مجموعه از جمله عنوان فرعی مانند Life is Strange True Colors ساخته شد که به‌نوعی هیچ‌کدام موفقیت بازی اول را تکرار نکردند. بازی جدید در یک لوکیشن تازه قرار داشت و استودیو Deck Nine برای ساخت آن توسط اسکوئر انیکس استخدام شده بود.

دنباله بازی Life is Strange سرنوشت عجیب بازی Life is Strange

کارگردان در مورد بازی دوم توضیحاتی ارائه داد و گفت:‌ «ما توانستیم بازی Life is Strange 2 را در جهان مشترک بگنجانیم و حتی اشاره‌ها و ارتباط‌های جالبی هم به بازی اول ایجاد کنیم. البته به خاطر اینکه داستان بازی اول را کامل روایت کردیم، نتوانستیم هیچ‌گاه رابطه پیچیده و عمیقی میان بازی‌های بعدی ایجاد کنیم.» او در پایان گفت که بازی‌های دیگر توسط Deck Nine ساخته شدند و آنها دخالتی در روند توسعه نداشتند و اسکوئر انیکس مانند مالک مجموعه، تمامی تصمیماتی ممکن را برای بازی گرفتند و حتی نویسنده برای آن استخدام کردند.

استودیو Dontnod در حال حاضر روی مجموعه بازی لایف ایز استرنج کار نمی‌کند. آنها مشغول ساخت یک بازی کاملاً جدید به نام Lost Records هستند که در مراسم گیم اواردز 2023 معرفی شد. این بازی یک جهان‌ وسیع دارد و استودیو مشغول ساخت کاراکترهای جدید و جذاب است و همچنین پایه و اساسی برای روایت داستان‌های دیگر و ساخت بازی‌های بعدی ایجاد می‌کند. بازی Lost Records: Bloom & Rage قرار است امسال یعنی 2024 منتشر شود و طرفداران لایف ایز استرنج بدون شک از آن لذت خواهند برد.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.