گیم پلی بازی استراتژیک Ara: History Untold
یحیی رحیمی

جزئیات گیم پلی بازی Ara: History Untold انقلابی در ژانر استراتژی

یحیی رحیمی 30 دی 1402 بدون دیدگاه
358 بازدید

بازی Ara: History Untold از سوی استودیو Oxide در مراسم روز گذشته مایکروسافت، نمایش ویژه‌ای داشت. این بازی استراتژیک در پاییز سال 2024 برای کامپیوتر منتشر خواهد شد. جزئیات گیم پلی این بازی از سوی سازندگان اعلام شد و شاهد یک اثر استراتژی بی‌نظیر بودیم که می‌تواند این ژانر را برای همیشه تکان دهد. اما این بازی چطور می‌خواهد تحولی در ژانر استراتژی ایجاد کند؟

بازی Ara: History Untold یک اثر استراتژیک تاریخی است. استودیو توسعه‌دهنده متشکل از سازندگان سابق بازی Civilization V است که تجربه بسیار زیادی در این ژانر محبوب دارند. مهم‌ترین نکته در مورد بازی این است که خبری از آن فرمول مشخص عناوین مشابه نیست. دیگر بازی‌های استراتژی به این شکل است که شما نحوه بردن را پیدا می‌کنید و دیگر دلیلی برای ادامه ندارد. اما بازی آرا غیرقابل پیش‌بینی است. شما یک روش یکسان برای بردن پیش رو ندارید، بلکه باید شیوه‌های مختلفی را امتحان کنید و تصمیمات جنجالی بگیرید.

مهم‌ترین نکته در مورد بازی، هم‌زمان بودن گیم‌پلی است. بازی Ara برعکس Civilization حالت نوبتی ندارد، بلکه تصمیم‌های شما، آنی اجرا می‌شوند. ارتشی که به‌سوی دشمن می‌فرستید در یک جنگ واقعی گرفتار می‌شود. دیگر خبری از آن حالت نوبتی و صبر و تحمل برای دور بعدی تصمیمات نیست. این نکته باعث شده تا بالاخره یک اثر استراتژی تاریخی عظیم داشته باشیم که کاملاً تعاملی است. اما فقط یک بازی استراتژی تاریخی در این اثر گنجانده نشده است.

گیم پلی بازی استراتژیک Ara: History Untoldویژگی‌های بازی Ara: History Untold

یکی از مهم‌ترین نکات گیم پلی Ara: History Untold، شبیه‌سازی جوامع مختلف است. تک‌تک افرادی که در شهر زندگی می‌کنند، یک روتین شخصی دارند. می‌توانید زندگی آنها را بررسی کنید. جنبه شهرسازی بازی شباهت زیادی به بازی Cities Skylines دارد. در صورتی که یک زمین کشاورزی بسازید، می‌توانید نحوه پیشرفت کار را ببینید. تمامی فعالیت‌ها جلو چشم شماست و می‌توانید نتیجه تصمیماتی که می‌گیرید را سریع ببینید.

ویژگی دیگر بازی آرا، تغییر روایت تاریخ است. شما می‌توانید یک رهبر بزرگ انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که چطور حکومت خود را اداره کنید. در واقع تاریخی که موردعلاقه شماست را بسازید. در عین حال مکانیک کرفت یا ساختن هم اهمیت زیادی دارد. شما باید مسیرهای تجاری بسازید، ارتش‌های بزرگ ایجاد کنید و با استفاده از منابعی که در اختیار دارید، حکومت خود را گسترش دهید. در نتیجه بخشی از بازی به مدیریت منابع مربوط می‌شود.

روند بازی آرا به این شکل است که می‌توانید دوره‌ تاریخی مشخصی را انتخاب کنید و سپس تحول بشریت را ببینید. توسعه‌دهنده تلاش کرده تا روند بازی سریع باشد و در نتیجه در طی چند ساعت می‌توانید به نتیجه خوبی برسید. دیگر لازم نیست چندین روز پشت سر هم بازی کنید تا یک ارتش دست و پا کنید، بلکه روند بازی بسیار سریع‌تر است. از دیگر ویژگی‌های بازی باید به سیاست و مدیریت پرداخت. لازم است رابطه مناسبی با دیگر حکومت‌ها داشته باشید و در نهایت قوم خود را در تاریخ جاودانه کنید.

بازی Ara: History Untold همان اثر استراتژی است که امسال می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. اگر از طرفداران این ژانر هستید، منتظر عرضه بازی در پاییز 2024 برای کامپیوتر باشید. این بازی از طریق سرویس گیم پس هم برای PC در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: XboxWire

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.