بازی Prince of Persia: The Lost Crown دوبعدی
یحیی رحیمی

بازی Prince of Persia: The Lost Crown قرار نبود دوبعدی باشد

یحیی رحیمی 18 دی 1402 1 دیدگاه
1,072 بازدید

شاهزاده پارسی به‌عنوان یک سری دوبعدی آغاز به کار کرد و در آغاز دوران سه‌بعدی، پیشرفت قابل‌توجهی داشت. یوبی‌سافت هنگام معرفی بازی Prince of Persia: The Lost Crown آن را یک اثر دوبعدی در ژانر مترویدوانیا خواند. طرفداران انتظار یک اثر پلتفرمر سه‌بعدی مشابه آثار قبلی را داشتند، اما استودیو مون‌پولیه یوبی‌سافت، ایده دیگری در سر داشته است. مصاحبه کارگردان بازی با مجله گیم‌اینفومر نشان داد که بازی تاج گمشده، قرار نبوده دوبعدی باشد.

مونیر رادی، کارگردان بازی در گفتگو با گیم‌اینفورمر در مورد روزهای آغازین ساخت بازی شاهزاده پارسی: تاج گمشده صحبت کرده است. او در این مورد گفته: «در ابتدا با یک بازی دوبعدی روبه‌رو نبودیم. من شانس کار روی چند نمونه اولیه به‌صورت دوبعدی را داشتم، اما قبل اینکه سراغ آنها برویم، سری شاهزاده پارسی را به دقت بررسی و مطالعه کردیم، برای اینکه میراث این مجموعه را کامل متوجه شویم.»

کارگردان در ادامه و وقتی که با پایه‌ها و اساس مجموعه بازی شاهزاده پارسی آشنا می‌شود، تصمیمات و طرح‌های اولیه را تغییر می‌دهد. او مدت‌ها به مطالعه روی آثار قبلی ادامه داد و در نهایت به این نتیجه رسید که المان «ترس» از بازی‌های سه‌بعدی برچیده شده و او تلاش کرده تا این المان را در بازی جدید زنده کند. در نتیجه بازی Prince of Persia: The Lost Crown یک اثر تلفیقی از عناوین قدیمی و جدید حساب می‌شود که به تمامی جنبه‌های اساسی این مجموعه توجه کرده است.

بازی Prince of Persia: The Lost Crown  دوبعدیبازگشت شاهزاده پارسی به خانه اول

کارگردان در ادامه افزود:‌ «می‌خواستم که حس ترس و انزوایی که هنگام تجربه بازی‌های دوبعدی داشتم را زنده کنم. همچنین آزمایش‌های زیادی در مورد قدرت‌های زمانی و امکان توقف و بازگردانی زمان انجام دهم.» سازندگان سابق بازی Rayman Legends که به‌خوبی با چم و خم طراحی یک بازی دوبعدی آشنا هستند، در نهایت تصمیم می‌گیرند تا گیم‌پلی یا روند بازی را در دنیای دوبعدی دنبال کنند. همچنین یک ریتم یا جریان ویژه به بازی ببخشند.

موسیقی بازی Prince of Persia: The Lost Crown طوری طراحی شده که بازی‌کننده هیچ‌گاه ریتم بازی را از دست ندهد. کارگردان معتقد است که بازی نباید از ریتم بیفتد و این نکته‌ای است که از عنوان Rayman یاد گرفته است. یوبی‌سافت یک ویژگی بسیار جالب برای این بازی طراحی کرده است. می‌توانید از اتاق‌های بازی عکس بگیرید و سپس آن عکس را روی نقشه ذخیره کنید. اگر یادتان رفت که کدام اتاق‌ها را رفته‌اید، کافی است به آن عکس برگردید و خواهید دید که آن نقطه از نقشه را جستجو کرده‌اید.

بازی شاهزاده پارسی: تاج گمشده پتانسیل موفقیت زیادی دارد. این بازی همچنین از دوبله فارسی و زیرنویس فارسی پشتیبانی می‌کند. در صورتی که منتظر انتشار اثر هستید، باید بگوییم که نسخه ویژه بازی روز 25 دی ماه منتشر می‌شود و نسخه استاندارد نیز روز 28 دی ماه برای تمامی پلتفرم‌ها از جمله نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

منبع: ComicBook

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    A

    مهمان

    جدا بازیه خیلی خفنیه
    چه سیستم‌مبارزاتی خفنی ک داره
    چه کلا گیم‌پلی و
    حتی توی بخش گرافیکی
    طراحی باحالی داره

    پاسخ دهید