بازی Mouse موش شوترهای اول شخص
یحیی رحیمی

معرفی بازی Mouse؛ موش تفنگ‌دار و خیال انقلاب در شوترهای اول‌شخص

یحیی رحیمی 27 آذر 1402 بدون دیدگاه
1,250 بازدید

شوترهای اول‌ شخص امروزی تقریباً به بن‌بست خورده‌اند. به‌ندرت ایده تازه‌ای در آنها دیده می‌شود و اکثراً سوار بر موج می‌شوند و بازی‌های مشابه بقیه را ارائه می‌دهند. بازی Mouse از سوی استودیو لهستانی Fumi Games به دنبال شنا خلاف مسیر موج است. موش تفنگ‌دار می‌خواهد ژانر شوترهای اول‌ شخص را تغییر دهد و این کار را با کمک فضای کارتونی و روندی مشابه بازی Doom انجام می‌دهد.

استودیو فومی گیمز در ماه مه میلادی، اولین تیزر از بازی Mouse (موش) را منتشر کرد. سبک هنری بازی و فضای نوآور و کارتونی آن سریعاً به چشم آمد. این تفاوت ویژه سبک طراحی بازی باعث شد تا طرفداران ویدیوگیم پیگیر این اثر شوند. سازنده قبل از پایان سال میلادی، ویدیو گیم پلی را منتشر کرده که ما را بیشتر با فضای بازی آشنا می‌کند. اثری که به نظر می‌رسد با الهام از Cuphead و البته بازی دووم ساخته شده است، اما رؤیای بزرگی در سر دارد.

ویدیو گیم پلی جدید، تفنگ شات‌گان و دشمنانی را نشان می‌دهد که تابه‌حال ندیده‌ایم. اولین نگاه به سیستم نبرد بازی در دنیای کارتونی نیز انداخته شده است. به نظر می‌رسد امکان دش (Dash) و جاخالی دادن وجود دارد و انیمیشن‌ها کارتونی بسیار جالبی برای آن طراحی شده است. بخشی که به دشمن شلیک می‌کنید و آتش می‌گیرد و تبدیل به خاکستر به شکل کارتونی می‌شود، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این بازی با ایده‌ای تازه می‌تواند ژانر شوترهای اول‌ شخص را به‌سوی فضای کارتونی و متفاوتی ببرد و از جدیت و واقع‌گرایی بیهوده فعلی نجات دهد.

بازی Mouse موش شوترهای اول شخصمعرفی بازی Mouse

استودیو فومی گیمز، بازی Mouse را یک شوتر اول‌شخص نوآر معرفی کرده که با الهام از کارتون‌های قدیمی دهه 1930 میلادی ساخته شده است. بازی‌کنان نقش یک کارآگاه خصوصی را قبول می‌کنند و باید داخل شهر به جستجو بپردازند، با گروه‌های تبه‌کار مبارزه کنند و با کاراکترها تعامل برقرار کنند. توسعه‌دهنده می‌گوید که دشمنان مشابه کاراکترهای کارتون طراحی شده‌اند و این باعث شده تا بازی موش با هر نوع شوتر دیگری تفاوت داشته باشد. توسعه‌دهنده به دنبال تأثیرگذاری مشابه Cuphead روی آثار تعاملی جدید است.

اشیاء مختلفی مانند سیگارت، سیگار، گلوله‌های کارتونی، کلید و… یک فضای ویژه به آن بخشیده‌اند. روند بازی بسیار سرراست است. یک شهر فاسد و پر از خطرات پیش روی شماست و شما به‌عنوان کارآگاه باید گلیم خود را از آب بکشید. این نکته که تمامی کاراکترها موش هستند، یادآور کارتون‌های دیزنی است. انگار که میکی ماوس به کارآگاه تبدیل شده و تفنگ به دست گرفته و می‌خواهد شهر را از وجود افراد شرور پاک کند. مگر می‌شود با این توصیف‌ها به بازی توجه نکرد و آن را مورد انتظار نخواند؟

اگر به بازی Mouse علاقه‌مند شدید، باید بگوییم که این عنوان برای ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، نینتندو سوییچ و کامپیوتر (استیم) منتشر می‌شود. می‌توانید بازی را از طریق استیم، ویش‌لیست کنید.

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.