یحیی رحیمی

ویژگی‌های جدید معرفی‌شده Just Cause 4 در E3: بازگشت Rico

یحیی رحیمی 23 خرداد 1397 2 دیدگاه
2,021 بازدید

بعد از گمانه‌زنی‌های زیادی بالاخره بازی Just Cause 4 به‌طور رسمی در کنفرانس‌های Xbox و PC Gaming رویداد E3 معرفی شد. بازی شاهد برگشت جنگجوی بزرگ خود، Rico Rodriguez است. او این بار نیز راه جدال با نیروهای Black Hand را پیش‌گرفته است و در حال مبارزه برای آزادسازی ملت آمریکای جنوبی خود از Solis ها است.

Just Cause 4 از موتور گرافیکی بهبودیافته خود استدیو Avalanche به نام Apex بهره می‌برد. این موتور اجازه شبیه‌سازی‌های فیزیکی بیشتر و همچنین مکانیسم‌های مختلفی همچون باد، اثرات آب و هوایی شدید و ابرهای طوفانی را می‌دهد. چتر نجات و آن لباس پرش معروف نیز در این نسخه وجود دارد و با استفاده از آن‌ها قادر به ماجراجویی در عمق جزیره خواهید بود و این موضوع تفاوت زیادی با نسخه پیشین نکرده است. یک فاکتور جدید به این بخش اضافه‌شده است و از این به بعد می‌توانید کنترل دسترسی خود در هوا را نیز در دست داشته باشید.

باد در این بازی مسئله جدی است و در تریلر نیز این موضوع را با مواجه Rico با گردباد مشاهده کردیم. در طول مرحله‌ای بود که هدف Rico استفاده از گردباد برای نابود کردن شهر روبه روی خود بود. مشاهده کردیم که اثرات این کار بسیار قوی بوده و هر چه شی‌ء آنجا وجود داشت، از آدم تا ماشین و ساختمان‌ها را با خود می‌برد. حرکات Rico در هنگام مواجه با گردباد بسیار محدود می‌شود و در این هنگام باید گردباد را توسط وسیله‌ای تانک مانند دوره کنیم.

توسعه‌دهندگان بیان کرده‌اند که تمامی وسایل نقلیه داخل بازی دارای ایرودینامیک مخصوص خود هستند که تأثیر جدی روی محاسبات فیزیکی بازی می‌گزارد و از این به بعد قادر به تغییر پرسپکتیو در هنگام رانندگی خواهید بود و این موضوع شامل حالت اول‌شخص نیز می‌شود. دیگر اثرات آب و هوایی مخرب نیز طوفان‌های شنی و رعدوبرق هستند. ما نشانی از این دو مشاهده نکردیم اما گفته می‌شود که طوفان‌های همراه با رعدوبرق به Rico در صدمه زدن به اشیائی که بالاتر قرار دارند کمک می‌کند.

قلاب صخره‌نوردی Rico نیز بهبودهای زیادی دریافت کرده است. قدرت و جمع شدن طناب آن بهبودیافته است و اشیاء را بهتر به خود می‌کشد. طناب بلندتری در اختیاردارید و همچنین ویژگی‌هایی چون بالون نیز به صخره‌نوردی اضافه‌شده است. بالون‌های موجود در Just Cause 4 به شیوه‌های خلاقانه مختلفی استفاده خواهد شد و چیزی شبیه Metal Gear Solid V را پیش روداریم. با استفاده از سیستم مود جدید می‌توانید بالن‌ها را همان‌طور که دوست دارید حرکت دهید.

سناریویی که در بازی شاهد آن بودیم به این شکل بود که بالن‌ها به بالای یک کشتی باری بسته‌شده بودند و حرکت دهنده‌ها در کنار آن بسته‌شده بود. هنگامی‌که همه‌چیز فعال شد، Rico به‌وسیله آن‌ها دور جزیره گشت زنی کرد. تنوعی از مودها نیز در این زمینه می‌تواند استفاده شود و کارهایی که Rico با این وسایل انجام می‌دهد، دقیقاً همان حس و حال سری‌های قبل را زنده می‌کند. برای آن‌هایی که به این اندازه خلاق نیستند، Avalanche قول داده است که بازی تجربه استاندارد مناسبی دارد و بدون موارد گفته‌شده نیز می‌توانید از آن لذت ببرید.

هوش مصنوعی دشمنان و همچنین مکانیک تیراندازی بهبود پیداکرده است و سلاح‌ها نیز از ویژگی‌های جانبی همچون پرتاب نارنجک، تیراندازی چندگانه و پهپادها بهره‌مند شده‌اند. همچنین تأثیر آن‌ها در داستان بازی نیز بسیار جدی‌تر شده است. دیگر لازم نیست که برای گذراندن یک مرحله کوچک تنها به یک نقطه مشخص سفر کنید و مراحل زیادی در طول بازی پراکنده‌شده‌اند.

تخریب خلاقانه هسته Just Cause 4 است و Avalanche امیدوار است که حداقل بتواند بازیکنان را به تفکر خلاقانه وا‌دارد. استدیو در نظر دارد که بازیکنان با سیستم‌های داخل بازی بیشتر آشنا کند و آن‌ها را مجاب به استفاده برای رد کردن مراحل کند. موتور گرافیکی جدید نیز امکان تخریب بیشتر و طبیعی‌تری را فراهم کرده است. استدیو همچنین تائید کرده است که Just Cause 4 دارای بخش Multiplayer نخواهد بود و همچنین خبری از Battle Royale نیز نیست.
گفته می‌شود که Just Cause 4 امسال و در تاریخ 4 دسامبر برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    m.karimi.far

    مهمان

    این بازی به چه قیمت عرضه میشه

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به m.karimi.far

      مدیر سایت

      معمولا 60 دلار