حذف امکان خرید FIFA 23 فیفا
یحیی رحیمی

حذف FIFA 23 و فیفاهای قدیمی از تمامی فروشگاه‌های بازی

یحیی رحیمی 5 مهر 1402 بدون دیدگاه
2,443 بازدید

شرکت EA Sports قبل از انتشار رسمی بازی FC 24، امکان خرید فیفا 23 و عناوین قبلی این سری از فروشگاه‌های بازی را حذف کرد. FIFA 23 در حال حاضر تنها از طریق سرویس EA Play قابل تجربه است و اگر قبلاً این بازی را نخریده‌اید، دیگر چنین امکانی فعال نیست. از آنجایی که قرارداد رسمی الکترونیک آرتز با فدراسیون جهانی فوتبال به پایان رسیده است، دیگر آن‌ها حق استفاده از لوگو و برند FIFA را نخواهند داشت. علاقه‌مندان برای تجربه بازی فوتبالی EA باید اف سی 24 را خریداری کنند.

هیچ دلیلی برای حذف ناگهانی بازی‌های فیفا از فروشگاه‌های بازی اعلام نشده است. البته از دست دادن لایسنس یا حق امتیاز رسمی فیفا باعث شده تا EA نتواند بازی‌های قبلی را تحت این برند به فروش رساند. سری بازی EA Sports FC جایگزین شده است که همان روند یا گیم‌پلی را ارائه می‌کند. حذف بازی فیفا 23 حدود یک سال و نیم پس از عرضه انجام می‌شود و معمولاً بازی‌های این سری حداقل چند سال بیشتر در فروشگاه‌های بازی باقی می‌ماند و سپس از دسترس خارج می‌شوند.

حذف FIFA 23‌ از فروشگاه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس توسط یکی از کاربران فروم ResetEra کشف شد. او می‌خواست بازی را از استیم خریداری کند و در کمال تعجب مشاهده کرد که اگرچه صفحه بازی فعال است، اما دکمه خرید برداشته شده است. او متوجه شد که با عضویت در سرویس EA Play می‌تواند بازی را دانلود و تجربه کند. یک پیام اخطار در صفحه استیم دیده می‌شود که به خریدار اطلاع می‌دهد که دیگر بازی‌های فیفا قابل خرید نیستند و هنگام جستجو نیز نمایش داده نمی‌شوند.

حذف امکان خرید FIFA 23 فیفاحذف FIFA 23

طبق اطلاعات وب‌سایت SteamDB، تغییرات جدید حدود هفته گذشته و دقیقاً چند ساعت قبل از عرضه جهانی FC 24 صورت گرفته است. این نشان می‌دهد که الکترونیک آرتز به دنبال جلب‌توجه برای بازی جدید است و کاری کرده تا علاقه‌مندان به فوتبال مجبور شوند تا تنها اف سی 24 یا بازی جدید آن‌ها را خریداری کنند. البته طرفداران این مجموعه با انتشار یک بازی جدید از نسخه قبلی دست بر می‌دارند. اما این دلیلی برای حذف بازی از فروشگاه‌ها نمی‌شود. با این حساب پشتیبانی از فیفا 23 پایان یافت، اما این به معنی قطع سرورهای آنلاین نیست و اگر آن را قبلاً خریده‌اید، می‌توانید همچنان بازی کنید.

شرکت EA چندان با حذف ناگهانی بازی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین بیگانه نیست. او قبلاً بازی‌هایی کلاسیک بتلفیلد را به‌طور ناگهانی آفلاین کرد و در حال حاضر تنها راه تجربه بازی‌هایی مانند Bad Company 1 & 2، دانلود نسخه کرکی است. با این حساب تنها راه برای تجربه فیفا 23 نیز دانلود نسخه کرک‌شده یا عضویت سرویس EA Play است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.