سازنده بازی Saints Row
ارحام ادبخواه

استودیو سازنده بازی Saints Row تعطیل شد

ارحام ادبخواه 10 شهریور 1402 5 دیدگاه
453 بازدید

شرکت Embracer Group که مالکیت استودیو Volition را بر عهده دارد، این توسعه دهنده قدیمی را تعطیل کرد. این استودیو که به عنوان سازنده بازی Saints Row و نسخه‌های مختلف آن معروف است، قرار است قربانی سیاست شرکت Embracer Group در زمینه بازسازی شود.

آخرین نسخه مجموعه Saints Row که در مقام یک ریبوت عرضه شد، به هیچ وجه عملکرد راضی کننده‌ای نداشت. استودیو Volition با وجود گذشته نسبتا درخشان خود، با ساخت این بازی شکست بزرگی خورد که هم از نظر نمرات و هم از نظر میزان فروش می‌توان به آن پی برد. علاوه بر این، شرکت Embracer Group به عنوان کمپانی مادر استودیو Volition، می‌خواهد با اعمال بازسازی و تغییر شرایط اوضاع خود را بهبود ببخشد.

این دو دلیل در کنار هم باعث شدند که یکی از غم انگیزترین خبرهای سال را بشنویم. با توجه به این خبر متوجه شدیم که تیم سازنده Saints Row یا همان استودیو Volition، برای همیشه تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب دیگر خبری از «گروه قدیس‌ها» و ماجراجویی‌های عجیب و غریب و غیرمنطقی آن‌ها نخواهد بود. با وجود اینکه آخرین شماره مجموعه یک ویدیو گیم معمولی و نسبتا ضعیف بود، نسخه‌های قبلی Saints Row بازی‌های فوق‌العاده‌ای بودند که سبک و سیاق خاص خود را داشتند.

استودیو Volition هم نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان داد و سکوت اختیار نکرد. این استودیو در این باره توضیح داد:«تیم Volition حدود 30 سال است که با افتخار تمام سرگرمی‌های فوق‌العاده‌ای را برای تمام مردم جهان می‌سازد. ما همیشه با یک تعهد خاص نسبت به طرفداران‌مان کار کردیم تا بتوانیم لذت، خوشحالی و غافلگیری‌های متعددی را به آن‌ها ارائه دهیم».

سازنده بازی Saints Row

استودیو Volition به طور کامل تعطیل شد

با توجه به گفته اعضای تیم سازنده بازی Saints Row و اطلاعات موجود، تعطیلی استودیو مورد بحث به خاطر تغییراتی است که شرکت Embracer Group می‌خواهد در سلسله مراتب خود به وجود آورد. این شرکت سوئدی که در چند وقت اخیر زیاد موفق عمل نکرده، می‌خواهد با اعمال تغییرات به روزهای درخشان خود بازگردد و دوباره به یکی از سردمداران صنعت-هنر ویدیو گیم تبدیل شود. یکی از اقدامات مهم شرکت سوئدی در برنامه بازسازی، تعطیلی استودیو Volition بود که متاسفانه به طور کامل انجام شده است.

سران استودیو Volition هم که با تعطیلی تیم خود روبرو هستند، می‌خواهند به کارمندان سابق خود کمک کنند تا هرچه سریع‌تر مشغول یک کار جدید شوند تا صدمه‌ای جدی نبینند. تیم سازنده Saints Row پیام پایانی خود را بدین شکل اعلام کرد:«ما از تمام مشتری‌ها و طرفداران‌مان در سراسر دنیا به خاطر عشقی که به ما دادند تشکر می‌کنیم. شما همیشه در قلب ما خواهید ماند».

استودیو Volition حدود 30 سال پیش و با نام اصلی Parallax Software Corporation تاسیس شد؛ آن هم پیش از اینکه در سال 1996 به Volition تغییر اسم دهد. در سال 2000 این استودیو توسط شرکت THQ خریداری شد و به آن پیوست. اما اوضاع خوب پیش نرفت و با ورشکست شدن THQ در سال 2012، استودیو Volition به تیم Koch Media پیوست و زیر پرچم شرکت Deep Silver به فعالیت خود ادامه داد. شرکت Koch Media هم که در حال حاضر Plaion نام دارد، در سال 2018 به Embracer Group پیوست.

هرچند که استودیو Volition در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی نداشت و دو بازی Agents of Mayhem و Saints Row زیاد به یاد ماندنی نبودند، نمی‌توان از گذشته فوق‌العاده آن‌ها چشم پوشی کرد. چهار نسخه ابتدایی فرنچایز Saints Row به معنی واقعی کلمه درخشان بودند و در حال حاضر حکم چند ویدیو گیم کالت کلاسیک و به یاد ماندنی را دارند. به هر حال آن روزهای خوش به پایان رسیده و تیم سازنده بازی Saints Row و شماره‌های مختلف آن، دیگر وجود خارجی ندارد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: VideoGamesChronicles

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    میلاد

    مهمان

    زنده باد سینت راو3 . که زمان خودش بهترین بازی بود و جی تی ای هم پیشش کم اورد .

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    چه قدر بد من این سری بازی ها رو دوست داشتم??

    پاسخ دهید
  • KURD WARRIOR

    KURD WARRIOR

    مهمان

    به نظرم کار دستی بود و بهتره که یه استودیو جدید این شرکت بسازه و روی عناوینی بهتر کار کنه/بازی سینت رو یه بازی عجیب غریب و بی هدف بود اخرین نسخش و بیشتر به بازی های موبایلی شبیه بود تا نسل جدید/یه زمانی رقیب هایی چون اسلیپینگ داگز و واچ داگز داشت اما حالا مشهاده میکنیم که اون بازی ها هم یکی پس از دیگری شکست خوردند و در دل گیمرا جاییی پیدا نکردند/باید قبول کنند که سراغ عنواین جدید کوچک یا خطی خفن برن تا یه عنوان جهان باز شلم شولبا….

    پاسخ دهید
    • Avatar

      سجاد در پاسخ به KURD WARRIOR

      مهمان

      عزیز این بازی قشنگیش به شلوغ کاریش بود مثل این می مونه بگی چرا جاست کاز این شکلیه

    • Avatar

      ADVIN_KURD در پاسخ به KURD WARRIOR

      مهمان

      آقای محترم برارگم چرا حرف مجانی میزنی ؟ شما اصلا هدفت از بازی کردن سینت چی بوده؟ این بازی کجاش بی هدفه؟ شاید نسخه های آخریش لغزش داشتن ولی این که بگی از اول بی مفهوم بوده یه حرف مجانی بیش نیست اگر گیمر بازی واقعا میفهمی که این با سبک جی تی ای فرق داره شاید به نظر شبیه هم هستن تا حد زیادی ولی کلا سینت بر اساس چیز های جالب بیشتر خنده دار درست میشد قطعا شما ای که این نظرو می‌زاری یا از گیم هیچی نمیدونی یا فقط داری مقایسه میکنی بین جی تی ای و نسخه های مثل مافیا که شبیه هم هستن ..بزرگترین حرف من اینه که وقتی چیزی رو بلد نیستی یا اصلا موضوعش رو به خاطر زبان خارجی که درست درک نمیکنی نمیتونی مفهوم بگیری مقایسه نکن این بازی کلا فرق داره با جی تی ای اینا اگر شلوغ پلوغی هست هسته بازی اینجوریه لطفا وقتی سنت کمه یا هنوز مقایسه بلد نیستی کافیه چند تا اطلاعات مفید بخون بعدش نظرات جذابتو بزار وقتی نمیتونی بازی رو اصلا درک کنی لطفا نظرات خودتو با کسی در میان نزار