بازی The Sims 5
یحیی رحیمی

بازی The Sims 5 مشابه فورتنایت رایگان خواهد بود

یحیی رحیمی 9 تیر 1402 بدون دیدگاه
1,388 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز و استودیو Maxis سال گذشته رسماً ساخت بازی The Sims 5 را تائید کردند. این بازی تحت اسم پروژه Rene در حال ساخت است و مشخص نیست که تولید آن چقدر طول خواهد کشید. این اثر تابه‌حال یک معرفی جامع نداشته است، اما ویژگی‌هایی از عنوان جدید رونمایی شده است. آگهی استخدامی تازه‌ای نشان می‌دهد که بازی سیمز 5 مشابه فورتنایت یک اثر رایگان خواهد بود و همگان می‌توانند آن را دانلود کنند.

استودیو Maxis طبق آگهی شغلی، نیازمند مدیر بخش درآمدزایی و بازاریابی است. این آگهی توسط طرفداران بازی یافت شد و پس از آنکه در رسانه‌ها بازتاب یافت، حذف شد. در بخش مسئولیت‌های این فرصت شغلی، عنوان «ورود رایگان» به چشم می‌خورد. این بدین معنی است که بازی The Sims 5 به‌صورت رایگان برای همه منتشر می‌شود و بازی‌کنان باید برای دریافت محتوای اضافه، هزینه کنند. فرمتی مشابه فورتنایت که بازی اصلی رایگان است، اما آیتم‌های تزئینی و محتوای اضافه به‌صورت پولی در دسترس است.

بررسی دقیق آگهی استخدامی نشان می‌دهد که بازی سیمز 5 از محتوای کاربران هم پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد که بازی‌کنان می‌توانند برای بازی محتوا بسازند و آن را بفروشند. شیوه‌ای که فورتنایت نیز پیش گرفته است و مدت‌هاست که امکان ساخت محتوای جانبی و فروش آن در بازی وجود دارد. با این حساب هر دو محتوای پولی و رایگان در انتظار بازیکنان The Sims 5 خواهد بود.

بازی The Sims 5 رایگان سیمز

The Sims 5 رایگان خواهد بود

مدل اقتصادی بازی سیمز 5 به یک لایو سرویس شباهت دارد. بازی The Sims 4 به‌صورت سنتی منتشر شد و بسته‌های الحاقی متعدد به‌صورت پولی فروخته شدند. در صورتی که نسخه جدید این سری رایگان شود، تعیین تکلیف بعد درآمدزایی بحرانی خواهد بود. به عبارت دیگر میزان درآمد کسب‌شده باید به‌اندازه‌ای باشد که EA بتواند از آن پشتیبانی کند و همچنان برایش محتوا بسازد. در حال حاضر مشخص نیست آیا تصمیم استودیو تغییر می‌کند یا خیر؛ اما بازی جدید سیمز به نظر رایگان خواهد بود.

شرکت EA در طی چند سال اخیر، تغییرات زیادی در فرمت بازی‌های خود ایجاد کرده است. پایان همکاری با فدراسیون جهانی فیفا و انتشار بازی فوتبالی جدید تحت برند EA Sports FC از جمله تصمیمات جدید است. ممکن است که این بازی فوتبالی نیز با فرمت رایگان منتشر شود. روندی که کونامی در طی دو سال اخیر پیش گرفته است. نظر شما چیست؟ آیا رایگان شدن بازی The Sims 5 می‌تواند نظر شما را برای تجربه آن جلب کند؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.