تنفر ناشران از ایکس باکس گیم پس
محمد صادق شجاعی

جیم رایان: ناشران از ایکس باکس گیم پس متنفر هستند

محمد صادق شجاعی 9 تیر 1402 بدون دیدگاه
106 بازدید

در چهارمین روز از روند رسیدگی به پرونده تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، رئیس پلی استیشن یعنی جیم رایان در قالب شهادت‌های از پیش ضبط‌شده، به تصمیم ردموندی‌ها واکنش نشان داده و با ارائه مدارک از تنفر ناشران نسبت به سرویس ایکس باکس گیم پس گفته است.

زمانی که در دادگاه Microsoft و FTC موضوع سرویس‌های اشتراکی مطرح می‌شود، جیم رایان می‌گوید که ناشرین «به اتفاق آرا سرویس Game Pass را دوست ندارند». او در ادامه می‌گوید که این یک دیدگاه رایج بین ناشرین است که گیم پس را تخریب‌کننده ارزش بازی‌ها دانسته و آن را فرصتی برای ارائه محصول خود به طیف گسترده‌تری از مخاطبین نمی‌بینند. در ادامه رئیس پلی استیشن می‌گوید که شک دارد در صورت نهایی نشدن خرید اکتیویژن بلیزارد، سری Call of Duty به سرویس گیم پس اضافه شود. 

جیم رایان در صحبت‌های خود به وضوح اشاره کرده که به اعتقاد او سرویس ایکس باکس گیم پس بیشتر از آن که برای ناشران مفید باشد، به سود مایکروسافت است. با این حال، بسیاری از فعالین صنعت ویدیو گیم مشغول بررسی پایداری مدل تجاری Game Pass هستند. مایکروسافت به نوبه خود به طرفداران اطمینان داده که همواره ارزش بازی‌های موجود روی گیم پس را در نظر دارد، اما نسبت به کاهش فروش آثار اضافه‌شده آگاه است.

تنفر ناشران از ایکس باکس گیم پس

Redfall یکی از آثار ضعیف اما موفق ایکس باکس گیم پس است

اخیرا مایکروسافت از بازی Redfall به عنوان یکی از آثار موجود روی گیم پس که با وجود امتیازات پایین، با استقبال رو‌به‌رو شده، یاد کرده است. بر این اساس، مطمئنا تمامی آثار موجود در سرویس Game Pass محکوم به فنا نیستند و در قبال آثاری مثل ردفال، می‌توانند بازیکنانی که علاقه‌ای به پرداخت هزینه اضافه را ندارند، جذب کنند.

در حال حاضر مایکروسافت باید روی مسائل مهم‌تری نسبت به گیم پس تمرکز کند. این شرکت باید در قالب دادگاه با FTC، قانون‌گزاران آمریکایی را متقاعد کند که خرید اکتیویژن بلیزارد ضد رقابت نبوده و منجر به انحصاری شدن صنعت ویدیو گیم نخواهد شد.

تنها قانون‌گزاران نگران اضافه شدن Activision Blizzard به زیر‌مجموعه‌های Microsoft نیستند. در بخشی از دادگاه مشخص شد که بتسدا از انحصاری شدن محصولاتش از جمله Starfield و The Elder Scrolls 6 راضی نیست و این رویکرد در قبال کالاف دیوتی تکرار نخواهد شد. با این حال غیر منطقی است که ردموندی‌ها با پرداخت 69 میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد را خریداری و آثار آن را با سونی و سایر شرکت‌ها به اشتراک بگذارند.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.