خروج اکتیویژن بلیزارد از بازار انگلیس
محمد صادق شجاعی

تصمیم مایکروسافت برای خروج اکتیویژن بلیزارد از بازار انگلیس

محمد صادق شجاعی 15 خرداد 1402 بدون دیدگاه
143 بازدید

سازمان رقابت و بازار انگلیس (به اختصار CMA) نشان داده که بزرگ‌ترین مانع در برابر نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در ازای پرداخت مبلغ 69 میلیارد دلار است. این سازمان در ماه آوریل قرارداد مذکور را مسدود کرد. با این حال ردموندی‌ها از دادگاه بریتانیا درخواست تجدید‌نظر کرده‌اند. در کنار اقدام قانونی، به نظر می‌رسد مالک پلتفرم ایکس باکس در حال ابداع راه‌های جدیدی برای دور زدن تصمیم سازمان رقابت و بازار انگلیس است.

با استناد به گزارش منتشر شده از سوی رسانه بلومبرگ، یکی از راه‌های ردموندی‌ها برای کنار زدن محدودیت‌های CMA و اضافه کردن Activision Blizzard به زیر‌مجموعه‌های خود، خروج کامل این شرکت از بازار بریتانیا است. عدم حضور تجاری ناشر سری Call of Duty در انگلیس موجب خنثی شدن تصمیم سازمان رقابت و بازار این کشور می‌شود.

این اولین باری نیست که از اتخاذ چنین رویکردی توسط مایکروسافت خبر داده شده است. در ماه گذشته میلادی زمانی که از ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت Microsoft، در مورد احتمال خروج شرکت اکتیویژن بلیزارد از بازار انگلیس سوال شد، اون نشان داد که تمایلی به رد این فرضیه ندارد.

خروج اکتیویژن بلیزارد از بازار انگلیس

دیدار رئیس مایکروسافت با مقامات انگلیس

در گزارش رسانه بلومبرگ آمده است که برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، قرار است در روز‌های آینده با جرمی هانت، رئیس خزانه بریتانیا، دیدار کند. جرمی هانت اخیرا به طور علنی از اقدام سازمان رقابت و بازار بریتانیا برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد انتقاده کرده است. طبق گزارشات، برد اسمیت در دیدار با رئیس خزانه بریتانیا نسبت به تصمیم CMA ابراز نارضایتی خواهد کرد.

ماه میلادی گذشته، کمیسیون اروپا به طور رسمی قرارداد اضافه شدن Activison Blizzard به زیر‌مجموعه‌های مایکروسافت را تایید کرد. در مدت کوتاهی پس از اعلام این تصمیم، سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرد که با وجود دیدگاه‌های متفاوت کمیسیون اروپا، همچنان روی رای خود پا‌فشاری می‌کند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.