بازی Armored Core 6
یحیی رحیمی

بازی Armored Core 6 قرار بود شبیه دارک سولز باشد

یحیی رحیمی 15 خرداد 1402 بدون دیدگاه
206 بازدید

بازی Armored Core 6 قرار نیست اثری سولزلایک باشد و از مکانیک‌های دشوار بازی‌های این ژانر به دور خواهد بود. مدیر استودیو فرام‌سافتور در مصاحبه تازه‌ای گفته است که ابتدا قرار بود آرمورد کور 6 مشابه بازی‌های دیگر این استودیو همانند الدن رینگ و دارک سولز ساخته شود و این عناوین روی بازی جدید تأثیر بگذارند. استودیو در نهایت به این نتیجه می‌رسد که هویت مستقل این سری را حفظ کند و تغییری در آن ایجاد نکند.

یکی از نکات قابل‌توجه آن است که بازی Armored Core 6 روی کاوش و جستجو آزادانه تمرکز نمی‌کند. استودیو فهمیده است که اگر روی این المان مانور دهند، بازی آن‌ها شبیه الدن رینگ خواهد شد. ماسارو یامامورا می‌گوید که تیم سازنده با بررسی حرکات ربات‌های عظیم به این نتیجه می‌رسد که یک روند خاص ایجاد کند و از بازی‌های دیگر فاصله بگیرد. نحوه حرکت دادن ربات‌ها باعث شده تا امکان ساخت اثری جهان‌باز و مشابه الدن رینگ وجود نداشته باشد.

مدیر استودیو در گفتگو با خبرگزاری کره‌ای Ruliweb گفت: «در فرایند توسعه این دنباله، این عقیده مطرح شد که سبک بازی متفاوتی را پیش بگیریم. البته نتیجه بحث و گفتگو آن بود که نباید این عنوان را با مرکزیت کاوش و جستجو مانند الدن رینگ و سری سولز بسازیم.» یامامورا می‌گوید که سبک طراحی بازی کاملاً خطی نیست و نقشه‌های موجود در بازی را «سه‌بعدی» و «پرارتفاع» توصیف کرده است. طوری که برای حرکات مکاها یا ربات‌های عظیم مناسب باشد.

گیم پلی بازی Armored Core 6

گیم پلی بازی Armored Core 6

یامامورا در ادامه افزود: «اکشن پویا و سه‌بعدی ربات‌ها از همان ابتدای توسعه، بخشی از ایده‌های اصلی بود. این بازی شامل حرکات اکشنی است که انجام آن‌ها با کاراکترهای انسانی ممکن نیست. می‌خواستم بازی‌ای بسازم که حرکات آن برای انسان ممکن نباشد، مثلاً در هوا شناور ماند و در همان حال به تیراندازی پرداخت.» البته باید خاطرنشان کرد که خبری از مکان‌های مخفی و دور زدن دشمنان نیست. بلکه نقشه اصلی بازی با تمرکز روی ارتفاع و پریدن به هوا طراحی شده است.

با توجه به اینکه بازی Armored Core 6 از سری سولز الهام نگرفته است و هویت مستقل خود را حفظ کرده است، خبری از نبردهای دشوار و مکان‌های سمی و آزاردهنده نیست. البته میازاکی گفته بود که باس‌فایت‌های زیادی خواهیم دید و به شکلی ساختار نبردهای سولز با درجه دشواری کمتر حفظ شده است. بازی جدید سری آرمورد کور قرار است روز 25 اوت (3 شهریور) برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم و کامپیوتر منتشر شود. نظر شما چیست؟ منتظر یک بازی مشابه سولز بودید؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.