جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2
محمد صادق شجاعی

بررسی جزئیات تریلر گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2

محمد صادق شجاعی 10 خرداد 1402 بدون دیدگاه
613 بازدید

پس از ماه‌ها انتظار و لحظه‌شماری، استودیو Insomniac سر‌انجام جزئیات مختلفی را ارائه و اولین تریلر گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 را در جریان رویداد پلی استیشن شوکیس به نمایش گذاشت. در قالب این تریلر 12 دقیقه‌ای، بخش‌هایی مهم از داستان بازی اسپایدرمن 2 و تعدادی از تغییرات به نمایش گذاشته شد.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 یکی از مورد‌انتظار‌ترین آثار انحصاری پلی استیشن است که در تاریخ نا‌معلومی از سال جاری روی کنسول PS5 منتشر خواهد شد. در قالب تریلر گیم پلی این اثر موارد مختلفی از جمله حضور کریون به عنوان آنتاگونیست و اضافه شدن سیمبیوت به دنیای اسپایدرمن به نمایش گذاشته شد. با این حال جزئیات مختلفی در تریلر گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 وجود دارد که احتمالا متوجه آن‌ها نشده‌اید. در این مطلب تریلر مذکور را بررسی و جنبه‌های مختلف آن را شرح می‌دهیم.

ادامه این مطلب داستان بازی Marvel’s Spider-Man را فاش می‌کند

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

سیمبیوت روی بدن پیتر پارکر

در همان ابتدای تریلر گیم پلی بازی اسپایدرمن 2، استودیو Insomniac تایید کرد که پیتر پارکر قادر به استفاده از سیمبیوت خواهد بود. در حالی که قدرت‌های جدید مرد عنکبوتی جذاب به نظر می‌رسند، اما در عین حال با توجه به پایان‌بندی بازی Marvel’s Spider-Man سوالات مختلفی را به وجود می‌آورند.

پس از پایان بازی اسپایدرمن مشخص می‌شود که هری آزبورن، بهترین دوست پیتر پارکر، بیمار بوده و با سیمبیوت ونوم ترکیب شده است. در پایان شخصیت مذکور به شکلی که پوشیده از سیمبیوت و شناور در یک مخزن سبز رنگ است، نمایش داده می‌شود. پدر هری یعنی نورمن آزبورن، ملقب به گرین گابلین، به او قول می‌دهد که راهی برای درمان پیدا کند.

بر این اساس ونومی که پیتر پارکر و مایلز مورالز در پایان تریلر رونمایی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 با آن رو‌برو می‌شوند، ادی براک نبوده و در واقع هری آزبورن است. ظاهرا در نقطه‌ای از بازی مرد عنکبوتی 2، پیتر پارکر می‌تواند سیمبیوت را از هری جدا کند. به همین دلیل در طول تریلر گیم پلی بازی اسپایدرمن 2 جان هری آزبورن در خطر بوده و پیتر و مایلز باید از کرت کانرز ملقب به لیزارد برای نجات او کمک بگیرند.

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

قدرت بیشتر مسئولیت سنگین‌تر به دنبال دارد

وجود سیمبیوت در کنار پیتر پارکر به این معنی است که او قدرت‌های جدیدی به دست می‌آورد. تعدادی از این قدرت‌ها در تریلر گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 به نمایش گذاشته شد. مرد عنکبوتی به این واسطه می‌تواند از فاصله بیشتر به دشمنان ضربه زده و با ایجاد شاخک‌های متعدد تعداد زیادی را از بین ببرد. علاوه بر حمله، شاخک‌های سیمبیوت کار‌کرد تدافعی هم داشته و در مواقعی از پیتر محافظت می‌کنند.

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

شکار کریون آغاز می‌شود

در قالب تریلر جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 پس‌زمینه داستانی کریون مشخص شده که تفاوت چندان با داستان اصلی کمیک‌ها ندارد. این نسخه از کریون که بسیار ثروتمند و خشن است، قبل از شروع بازی اسپایدرمن 2 شکار خود را شروع کرده است. پس از آن که طعمه‌های موجود نظر کریون را جلب نکردند، او به پیشنهاد افرادش به منهتن آمده تا مرد عنکبوتی و چندین ابر‌انسان حاضر در نیویورک را شکار کند. از این بابت نیز کریون همانند کتاب‌های کمیک عمل می‌کند.

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

اهداف کریون

وقتی که صحبت از طعمه‌های حاضر در شهر نیویورک به میان می‌آید، به نظر می‌رسد اسپایدرمن تنها هدف کریون و افرادش نیست. او فهرستی از اهداف احتمالی را مشخص کرده که شخصیت‌هایی از جمله بلک کت، پرولر، ریت، توم‌استون، تسک‌مستر و مایلز مورالز را شامل می‌شود. در بخشی از تریلر گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 نشان داده می‌شود که کرت کانرز ملقب به لیزارد نیز یکی از اهداف است. به نظر می‌رسد کریون به جای این که صرفا مرد عنکبوتی را شکار کند، قصد دارد به سراغ تک تک ابر‌انسان‌ها، فارغ از دوستی یا دشمنی‌شان با پیتر پارکر، برود.

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

تیم دو‌نفره

آیا همانند بازی اول اسپایدرمن، پیتر پارکر شخصیت اصلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 بوده یا مثل اثر فرعی سری مرد عنکبوتی این وظیفه را مایلز مورالز بر‌عهده دارد؟ پاسخ هر دو سوال مثبت است. استودیو Insomniac تایید کرده که علی‌رغم عدم وجود المان‌های کو آپ، بازیکنان می‌توانند در بخش‌های خاصی بین پیتر پارکر و مایلز مورالز جا‌به‌جا شوند.

برای مثال در تریلر گیم پلی بازی اسپایدرمن 2 نشان داده می‌شود که پیتر پارکر به دلیل فاصله زیاد قادر به کمک به لیزارد نیست. اما شرایط برای مایلز فرق داشته و او می‌تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل بازیکنان کنترل مایلز را در دست گرفته و بازی را ادامه می‌دهند. 

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

لباس جدید حاوی بال هستند

علاوه بر پیتر پارکر، مایلز نیز توانایی‌های جدیدی را در بازی Marvel’s Spider-Man 2 به دست خواهد آورد. همراه با یک لباس ارتقا‌یافته، وجود بال‌ها به مایلز اجازه می‌دهند که در اطراف نیویورک به راحتی حرکت کند. این ویژگی محدود به مایلز نبوده و پیتر پارکر نیز آن را در اختیار خواهد داشت. در بخشی که مایلز وارد انبار می‌شود، توانایی‌های مخفی‌کاری او نمایش داده می‌شوند.

نیویورک

نیویورک سیتی این بار کمی بزرگ‌تر خواهد شد. این امر از آن جهت بوده که کویینز به عنوان یکی از مناطق جدید به بازی Marvel’s Spider-Man 2 اضافه شده است. در گذشته فقط منهتن در دسترس بود، اما استودیو Insomniac امکان کاوش در چندین منطقه جدید از جمله بروکلین را فراهم کرده است.

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

چه اتفاقی برای هری آزبورن رخ داده است؟

پیتر پارکر در طول تریلر گیم پلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 می‌گوید که لیزارد تنها کسی است که می‌تواند هری آزبورن را نجات دهد. همان‌طور که اشاره شد، هری وضعیت خوبی نداشته و آخرین بار در کنار سیمبیوت دیده شد. اما اکنون سیمبیوت همراه پیتر پارکر است. در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که چه اتفاقی برای هری رخ داده است؟ به نظر می‌رسد در خط داستانی بازی اسپایدرمن 2، شخصیت‌های ونوم، پیتر پارکر، هری و مایلز به یکدیگر متصل می‌شوند.

جزئیات تریلر گیم پلی بازی Spider-Man 2

نبرد احتمالی

در پایان تریلر گیم پلی Marvel’s Spider-Man 2، مایلز و گانکه به وضوح نگران پیتر هستند. به واسطه سیمبیوت او بیش از همیشه تهاجمی عمل می‌کند. اکنون که تایید شده در بازی اسپایدرمن 2 می‌توانید مایلز و پیتر را کنترل کنید، این احتمال وجود دارد که بازیکنان در قالب مایلز مانع از سقوط بیش از پیش پیتر شوند.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.