Xbox One Controller
Avatar

چگونه در ویندوز کنترلر ایکس‌باکس وان را تنظیم کنیم؟

پوریا رستمی 15 اردیبهشت 1397 بدون دیدگاه
1,982 بازدید

مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی خود این امکان را فراهم کرد که در ویندوز 10 هم به‌مانند ‌کنسول‌ نسل هشتمی‌اش بتوانید کنترلر اکس‌باکس وان را از دوباره تنظیم کنید. در ادامه همراه ما باشید‌.

قابلیت جدیدی که مایکروسافت در جدیدترین آپدیت نرم‌افزار Xbox Accessories برای گیمر‌ها فراهم کرده است، می‌تواند تا حدود بسیاری کارآمد ظاهر شود. البته باید گفت همچنان با کاستی‌هایی در این زمینه روبه‌رو هستیم که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به این دو مورد اشاره کرد:

  1. این قابلیت منحصرا برای کنترلر اکس‌باکس وان طراحی شده است و نمی‌توان از آن برای بازتنظیم دیگر کنترلرهای برند اکس‌باکس استفاده کرد.
  2. به واسطه‌ی این قابلیت شما تنها می‌توانید دکمه‌های کنترلر را با یکدیگر بازتنظیم کنید. این به این معنی است که امکان بازتنظیم دکمه‌های کنترلر با قطعات دیگری چون کیبورد وجود ندارد.

چگونه کنترلر خود را بازتنظیم کنیم؟

Xbox Accessories

برای این‌کار تنها چیزی که نیاز دارید نرم‌افزار Xbox Accessories است. برای پیدا کردن این نرم‌افزار کافی است نام آن را در مایکروسافت استور جستجو کنید. این نرم‌افزار علاوه بر فراهم کردن امکان بازتنظیم کنترلر اکس‌باکس وان به شما اجازه‌ی به‌روزسانی سیستم عامل کنترلر را هم می‌دهد. در واقع این تنها راه آپدیت کنترلر بدون نیاز به یک دستگاه اکس‌باکس وان است.

نرم‌افزار Xbox Accessories را نصب و اجرا کنید. کنترلر اکس‌باکس را به دو صورت وایرلس یا بلوتوث به کامپیوتر خود متصل کنید.

Xbox One Controller

پس از این‌که نرم‌افزار کنترلر شما را شناسایی کرد به‌روی گزینه‌ی Configure کلیک کنید.

با انتخاب گزینه‌ی Button mapping به بخش بازتنظیم کنترلر خواهید رفت. اگر پس از بازتنظیم قصد بازگرداندن تغییرات ایجاد شده‌را دارید، می‌توانید با بازگشت به این بخش و کلیک به‌روی گزینه‌ی Restore original کنترلر را به حالت اولیه‌ی خود برگردانید.

خوشبختانه بخش بازتنظیم کنترلر به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. رابط کاربری نرم‌افزار روند بسیار ساده‌ای را برای ایجاد تغییرات مورد نیاز ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید تغییرات متنوعی چون جابه‌جایی عملکرد دکمه‌های مختلف یا حالت‌های مختلف ویبره را در کنترلر ایجاد کنید.

Xbox One Controller

بلوک بازتنظیم دکمه‌های کنترلر به شما اجازه‌ی ایجاد تغییر در دکمه‌های اصلی (A, B, X و Y) را می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید حالت‌های مختلف بامپرهای چپ و راست و چهار جهت دی-پد را نیز با یک‌دیگر جا‌به‌جا کنید. همچنین می‌توانید قسمت‌های مختلف کنترلر را نیز به صورت Unmapped تنظیم کنید، در این‌صورت شاهد هیچ واکنشی از کنترلر نخواهید بود.

Xbox One Controller

گزینه‌هایی که در طول بازتنظیم کنترلر انتخاب می‌کنید، در تمام بازی‌های و اپلیکیشن‌های تحت کنترلر سیستم‌تان اجرا خواهند شد.

اگر به امکاناتی فراتر از گزینه‌های ذکرشده نیاز دارید، می‌توانید سراغ اپلیکیشن‌های غیررسمی چون JoyToKey یا Xpadder بروید. همچنین اگر به انجام بازی‌ها در استیم می‌پردازید، می‌توانید از قابلیت Steam’s Big Picture نیز استفاده کنید.

منبع: Howtogeek

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.