استودیو Luminous Productions سازنده بازی Forspoken
علیرضا نظری

استودیو سازنده بازی Forspoken تعطیل شد

علیرضا نظری 15 اسفند 1401 1 دیدگاه
543 بازدید

شرکت اسکوئر انیکس به تازگی از طریق بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که استودیو Luminous Productions، به عنوان یکی از بزرگترین استودیوهای این شرکت و سازنده بازی های Final Fantasy XV و Forspoken، به زودی تعطیل خواهد شد و توسعه دهندگان آن در تیم اصلی توسعه شرکت Square Enix قرار خواهند گرفت.

استودیو Luminous Productions به طور رسمی تنها یک بازی را تاکنون منتشر کرده است؛ آن هم بازی Forspoken در سبک اکشن نقش آفرینی جهان باز بوده که حدود یک ماه پیش عرضه شد. بنابراین، این اتفاق تصادفی نیست که اسکوئر انیکس اکنون تصمیم به تعطیلی استودیو گرفته است. بازی Forspoken یک شکست تجاری نبود و طبق آمار بدست آمده، در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ایالات متحده برای ژانویه 2023 در رتبه هفتم قرار گرفت. از سوی دیگر اسکوئر انیکس همچنان معتقد بوده که اعضای استودیو Luminous بهتر است به جای ساخت بازی‌های خودشان، روی پروژه‌های دیگر کار کنند.

طبق بیانیه رسمی Luminous، ادغام این استودیو با Square Enix به طور رسمی در تاریخ 1 می (11 اردیبهشت) رخ می دهد و تا آن زمان، تیم توسعه تمرکز خود را بر روی بهبود عملکردهای بصری فوراسپوکن خواهد گذاشت. همچنین اضافه شده که به‌زودی به‌روزرسانی بازی مذکور منتشر خواهد شد و هیچ وقفه‌ای در انتشار بسته الحاقی In Tanta We Trust که قبلا تایید شده بود، صورت نمی‌گیرد و هنوز هم قرار است تابستان امسال ارائه شود. حداقل، بازیکنان و طرفداران Forspoken می‌توانند آسوده خاطر باشند و بدانند که تیم توسعه کار خود را برای انجام به‌روزرسانی بازی متوقف نمی‌کند.

استودیو Luminous Productions سازنده بازی Forspoken

تعطیلی استودیو سازنده بازی Forspoken

استودیو Luminous Productions رسما در سال 2018 تاسیس شد و به همین دلیل Forspoken اولین و تنها بازی آن‌ها است. با این حال، تیمی که در نهایت به Luminous تبدیل شد، همان تیمی بود که بازی Final Fantasy XV را توسعه داد. اثری که اگرچه بسیار بهتر از فوراسپوکن ظاهر شد، اما از آشفتگی‌های زیادی در توسعه رنج برد. با بیان اینکه ادغام در اسکوئر انیکس، توانایی گروه را برای توسعه بازی‌های با‌کیفیت بیشتر می‌کند، برخی از بازیکنان به وضوح با Forspoken سرگرم بودند و بسیاری هم از بازی، به دلیل دنیای به ظاهر جهان باز خالی، دیالوگ‌های بی وقفه و داستان نافرجام آن انتقاد کردند.

به گفته اسکوئر انیکس، دلیل این ادغام ناشی از تلاش های شرکت برای تقویت بیشتر قدرت رقابتی استودیوهای توسعه دهنده اسکوئر است؛ هدفی که در استراتژی تجاری میان مدت فعلی آن تعیین شده است. در این بیانیه مطبوعاتی، استودیو Luminous Productions به صراحت مورد ستایش قرار گرفته و بیان می‌کند که این تیم، نه تنها به قابلیت‌های توسعه بازی‌های AAA، بلکه به تخصص فنی در زمینه‌هایی مانند توسعه موتورهای بازی نیز مجهز است.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ممد

    مهمان

    این بازی کرک نشد؟؟؟؟

    پاسخ دهید