Beyond Good And Evil 2
یحیی رحیمی

بازرسی دولت فرانسه از سازنده Beyond Good And Evil 2؛ خروج چند مهره کلیدی

یحیی رحیمی 9 اسفند 1401 بدون دیدگاه
303 بازدید

استودیو مون‌پلیه یوبی‌سافت واقع در جنوب فرانسه، سازنده بازی Beyond Good And Evil 2 است که به دلیل فشار کاری بیش از حد تحت تحقیقات دولت فرانسه قرار گرفته است. گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که بسیاری از کارمندان استودیو تحت فشار کاری شدید در طی سال 2022 دچار بیماری شده‌اند. موارد مختلفی از فرسودگی شغلی مشاهده شده است و مقامات دولتی با افزایش گزارش‌ها، تصمیم به انجام تحقیقات رسمی گرفته‌اند.

توسعه بازی فراسوی نیک و بد 2 حدود یک دهه است ادامه دارد. استودیو مون‌پلیه یوبی‌سافت همچنان مشغول ساخت بازی است. یوبی‌سافت می‌گوید که توسعه‌ی بازی همچنان ادامه دارد. این گفته در حالی بیان می‌شود که اکثر پروژه‌های این شرکت به دلیل افت درآمد و سودآوری لغو شده‌اند. به نظر می‌رسد که وضعیت مالی یوبی‌سافت روی بازی Beyond Good And Evil 2 تأثیر نگذاشته است؛ اما فشار کاری روی سازندگان به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است.

مقامات دولتی از وضعیت نابسامان استودیو آگاه هستند و یکی از دلایل پرونده‌ی جدید، زمان توسعه بیش از حد بازی است. دولت فرانسه با دریافت گزارش‌های متعدد، تصمیم به بررسی دقیق شرایط استودیو گرفته است. بازرسی از استودیو همه‌جانبه خواهد بود و ممکن است که یوبی‌سافت در نهایت جریمه شود. استودیو سازنده بازی فراسوی نیک و بد 2 در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. گیوم کارامونا، کارگردان و مدیر استودیو اوایل این هفته استعفا کرد و جدا شد. یوبی‌سافت این موضوع را به اطلاع کارمندان رسانده است و دلیلی برای جدایی وی اعلام نکرده است.

سازنده Beyond Good And Evil 2

وضعیت نابسامان سازنده Beyond Good And Evil 2

با توجه به جدایی مدیر استودیو و بازرسی دولتی از سلامت و وضعیت کارمندان، شرایط برای یوبی‌سافت چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. حدود چهار سال از آخرین ویدیو گیم‌پلی بازی Beyond Good And Evil 2 می‌گذرد و استودیو هنوز آماده‌ی نمایش کامل نیست. این بازی رکورد طولانی‌ترین تولید را به دوش می‌کشد و به نظر می‌رسد که ماجراجویی سازندگان همچنان ادامه دارد. ورود مقامات دولتی می‌تواند شرایط استودیو را پیچیده‌تر کند. یوبی‌سافت در سوی دیگر معتقد است که توسعه بازی به‌خوبی پیش می‌رود.

فراسوی نیک و بد 2 تنها پروژه جنجالی یوبی‌سافت نیست. بازی Skull and Bones همچنان در حال توسعه است و میزان تأخیرهای آن از شمارش خارج شده است. وضعیت دیگر استودیوها نیز تعریفی ندارد و اکثر مهره‌های مهم جدا شده‌اند. یوبی‌سافت ترجیح داده تا روی بازی‌های آساسینز کرید تمرکز کند و طبق گفته‌ها، 10 بازی از این سری در حال ساخت است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.