پورت کامپیوتر Returnal
یحیی رحیمی

کاربران کامپیوتر از بازی Returnal سونی استقبال نکردند

یحیی رحیمی 1 اسفند 1401 بدون دیدگاه
384 بازدید

بازی Returnal اثر روگ‌لایک شرکت پلی‌استیشن هفته گذشته برای کامپیوتر منتشر شد. پی‌سی پلیرها فرصت تجربه‌ی این اثر انحصاری را پیدا کردند و آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد که این بازی، یکی از بدترین شروع‌ها میان عناوین سونی در استیم را داشته است. تعداد بازی‌کنان ریترنال در روزهای آغازین ناچیز بوده و تنها بازی Sackboy توانسته آمار بدتری از این اثر ثبت کند.

حدود پنج روز از انتشار Returnal برای کامپیوتر می‌گذارد و این اثر با استقبال گرم کاربران استیم و کامپیوتر مواجه نشده است. آثار قبلی در روزهای ابتدایی، ده‌ها هزار نفر را جذب می‌کردند و این در حالی است که ماکسیمم تعداد بازی‌کنان این اثر روگ‌لایک در استیم به 6,600 نفر در روز شنبه رسید. به نظر می‌رسد که این رقم قرار نیست تغییر یابد و میزان بازی‌کنان در روزهای بعدی کاهش یافت. تنها بازی Sackboy A Big Adventure توانسته عملکرد بدتری از خود به جا بگذارد.

مقایسه تعداد بازی‌کنان نسخه‌ کامپیوتر ریترنال با God of War، تفاوت شگرفی را نشان می‌دهد. گاد آو وار توانست رکورد 73,529 بازی‌کننده آنلاین را ثبت کند. به نظر می‌رسد که هیجان پی‌سی پلیرها برای عناوین انحصاری سونی فروکش کرده است. بازی Uncharted Legacy of Thieves در مهر ماه امسال منتشر شود و هنگام انتشار تنها 10,851 نفر بازی‌کننده آنلاین داشت. واضح است که بازی‌های انحصاری سونی همگی برای PS5 یا PS4 منتشر شده‌اند و در نتیجه افراد زیادی آن را تجربه کرده‌اند. این مسئله روی میزان فروش نسخه PC تأثیر گذاشته است.

بازی Returnal کامپیوتر

تعداد بازیکنان Returnal رضایت‌بخش نیست

بازی ریترنال در زمانی منتشر شد که بازی‌کنان سرگرم Hogwarts Legacy بودند. بازی Wild Hearts اثر جدید شرکت الکترونیک آرتز هم هفته گذشته منتشر شد، اما آمار بسیار بهتری علی‌رغم مشکلات جدی ثبت کرد. بیش از 28 هزار نفر به‌صورت هم‌زمان در حال تجربه‌ی بازی اکشن جدید بودند. وایلد هارتز در حالی موفق به ثبت این رکورد می‌شود که نمرات عالی دریافت نکرد و همچنین نسخه PC به یک بمب ساعتی تبدیل شده است. کرش و لگ شدید جزو قابلیت‌های بازی به‌حساب می‌آید.

در نهایت باید گفت که بازی Returnal جزو عناوین عامه‌پسند نیست و طرفدار مخصوص خود را دارد. بازی‌کننده باید مهارت بسیار زیادی داشته باشد و همچنین بارها و بارها بمیرد تا این چرخه‌ی تکراری در نهایت شکسته شود. گفتنی است تجربه بازی با موس و کیبورد ساده‌تر از کنترلر است، اما این باز هم از درجه‌ی دشواری آن نکاسته است. بازی Last of Us Part 1، پورت کامپیوتر بعدی سونی است که انتظار می‌رود رکورد گاد آو وار را بشکند و به محبوب‌ترین بازی کامپیوتر سونی تبدیل شود.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.