بازی سوپرسل کلش رویال
یحیی رحیمی

سازنده کلش رویال از ساخت 5 بازی جدید خبر داد

یحیی رحیمی 27 بهمن 1401 بدون دیدگاه
361 بازدید

شرکت سوپرسل با ارائه گزارش مالی سالانه، آمار و ارقام کاملی در مورد وضعیت مالی و همچنین پروژه‌های در حال ساخت ارائه کرد. ایلکا پانان، مدیرعامل سوپرسل، میزان درآمد این شرکت در سال مالی 2022‌ را 1.9 میلیارد دلار اعلام کرد و همچنین از ساخت پنج بازی جدید خبر داد. سازنده بازی موبایل کلش رویال و کلش آف کلنز همچنان به دنبال ارائه بازی‌های جدید از این سری محبوب و موفق است.

مدیرعامل می‌گوید که درآمد آن‌ها در سال 2022 نسبت به سال قبل حدود شش درصد کاهش یافته است. میزان سود خالص سوپرسل پس از محاسبه‌ی هزینه‌ها و مالیات به 678 میلیون دلار می‌رسد که نسبت به سال قبل، چهارده درصد افت نشان می‌دهد. تنها 141 میلیون دلار مالیات توسط این شرکت پرداخت شده است و کسب و کار آن‌ها تحت تأثیر شرایط اقتصادی اخیر جهان قرار گرفته است.

حذف بازی کلش رویال و کلش آف کلنز از بازار روسیه و بلاروس به دلیل تهاجم نظامی و همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا و کشورهای غربی، تأثیر زیادی روی میزان درآمد سوپرسل گذاشته است. آن‌ها رسماً دو بازار بزرگ اروپایی را از دست داده‌اند. بازار بازی موبایل نیز در سال گذشته حدود 6.5 درصد کوچک شده است و این مسئله هم روی درآمد سوپرسل تأثیر گذاشته است. گفتنی است بازی Clash of Clans از زمان انتشار تابه‌حال بیش از ده میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این رقم در مورد بازی Hay Day حدود دو میلیارد دلار است.

سازنده کلش رویال سوپرسل

بازی‌های جدید سوپرسل

سازنده کلش رویال در ادامه به پروژه‌های در حال ساخت اشاره کرد. استودیوهای داخلی آن‌ها در حال تولید پنج بازی جدید هستند. بازی Squad Busters که به‌تازگی معرفی شده، یکی از آن‌هاست. این بازی وارد مرحله‌ی بتا خصوصی شده است و به‌زودی فرایند تست عمومی آن آغاز می‌شود. هیچ اطلاعاتی از چهار بازی دیگر در دست نیست و نمی‌دانیم که آن‌ها به چه سبک و سیاقی طراحی می‌شوند. گفتنی است سوپرسل چند سال پیش از ساخت سه بازی جدید خبر داد که توسعه‌ی یکی از آن‌ها به نام کلش کوئست متوقف شد.

به نظر می‌رسد که سازنده کلش رویال از عناوین این سری اندکی فاصله می‌گیرد و می‌خواهد که چند بازی کاملاً جدید هم بسازد. گزارش مالی به بازی Brawl Stars اشاره می‌کند که در سال 2018 منتشر شد. ممکن است سوپرسل به ایده‌های تازه رو بیاورد و تنها عناوین مربوط به سری کلش را نسازد. این شرکت به دنبال بهبود موتور گرافیکی است در بلندمدت است و سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام می‌شود. Supercell در پایان متعهد به بهبود وضعیت مالی و همچنین شرایط استودیوها شده است و امیدوار است بتواند استودیوهای بیشتری تأسیس کند.

منبع: GamingonPhone

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.