بازی فوتبال UFL
یحیی رحیمی

بازی فوتبال UFL با صحنه‌های سینمایی کاملاً واقعی منتشر می‌شود

یحیی رحیمی 8 آذر 1401 بدون دیدگاه
2,645 بازدید

بازی UFL اثری است که به عنوان رقیب بازی FIFA و PES معرفی شد و هنوز آماده انتشار نیست. استودیو Strikerz Inc با انتشار ویدیو تازه‌ای به شرح جزئیات بیشتر بازی پرداخته است و روی جنبه‌های اساسی بازی تاکید کرده است. صحنه‌های سینمایی یا کات‌سین به همراه هوش مصنوعی و همچنین سیستم پیشرفت بازیکن در ویدیو تازه توضیح داده شده‌اند.

بازی UFL می‌خواهد پس از سال‌ها به رقابت میان بازی فیفا و PES خاتمه دهد و گزینه دیگری برای عاشقان شبیه ساز فوتبال ارائه دهد. بازی جدید روی جنبه چندنفره و آنلاین تمرکز کرده و نیازی هم به پرداخت 70 دلار به‌صورت سالانه برای یک بازی تقریباً یکسان نیست. بدون شک بازی FIFA طرفداران بسیار زیادی دارد و بهترین گزینه برای عاشقان فوتبال به‌حساب می‌آید. بازی PES در طی سال‌های اخیر نتوانسته نزدیک این محصول شود و از حیث رقابت، فرسنگ‌ها فاصله گرفته است.

سازندگان بازی یو اف ال در ویدیو جدید توضیح می‌دهند که چطور می‌خواهند با بازی FIFA 23 رقابت کنند. اولین بخش ویدیو به کات‌سین و صحنه‌های سینمایی مربوط است. برای نمونه صحنه‌ای که بازیکن تعویض می‌شود، یک ضربه آزاد به تیم دیگر داده می‌شود یا خوشحالی پس از گل انجام می‌شود. تمام این‌ها مثال‌هایی است که استودیو Strikerz Inc می‌خواهد به واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش دهد. توسعه‌دهنده می‌گوید که ساخت یک سیستم که بتواند بهترین نمای دوربین را برای هر صحنه انتخاب کند، کار بسیار دشواری بوده است.

گیم پلی بازی فوتبال UFL

گیم پلی بازی UFL

هر صحنه سینمایی یک فرایند ویژه را طی می‌کند و بهترین دوربین برای نمایش صحنه انتخاب می‌شود. تمرکز روی پخش واقعی فوتبال است و اینکه بازی تماماً به یک مسابقه فوتبال واقعی نزدیک باشد. در مورد هوش مصنوعی باید گفت که آن‌ها چالش‌های زیادی هنگام ساخت سیستمی برای کنترل حرکات دیگر بازیکنان داشته‌اند. گیمر تنها کنترل یک بازیکن را بر عهده دارد و دیگران باید به تصمیمات او واکنش نشان دهند. سیستم کمکی بازی قابل ویرایش است و گیمرها می‌توانند طبق سبک بازی خود، آن را تغییر دهند.

با تماشای ویدیو می‌توانیم ببینیم که بازی UFL‌ یک شبیه‌ساز تمام‌عیار ورزش فوتبال است و می‌تواند دیگر بازی‌ها را به چالش بکشد. به‌خصوص آنکه تمرکز روی واقع‌گرایی است و آنریل انجین توانسته از لحاظ گرافیکی، خروجی باکیفیتی ارائه دهد. در حال حاضر مشخص نیست که روند بازی در واقعیت چطور خواهد بود و اینکه گیم پلی و حرکاتی مانند شوت زدن و پاس دادن و دفاع کردن هم شبیه واقعیت است یا خیر. بازی فیفا در طی سال‌های اخیر، پیشرفت مناسبی از لحاظ شبیه‌سازی داشته است. توسعه‌دهنده قول انتشار بازی UFL در سال 2023 به‌صورت رایگان را داده است و منتظر خبرهای بیشتر بمانید.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.