قیمت کنسول پلی استیشن 5 کنسول PS5
سارا هابطی

افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 روی فروش آن بی‌تاثیر بوده است

سارا هابطی 18 آبان 1401 بدون دیدگاه
318 بازدید

سونی گفته تحلیلگران مبنی بر عدم کاهش تقاضا یا فروش کنسول PS5 به دلیل افزایش قیمت، را تایید کرد. این شرکت به خاطر افزایش نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات بازار جهانی پس از همه‌گیری کرونا اقدام به افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 کرد که به گفته تحلیگران این افزایش روی فروش آن بی‌تاثیر است.

به گزارش پارسی گیم، هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی شرکت سونی در جلسه‌ گزارشات مالی سه ماهه‌ی دوم سال 2022 توضیح داد که آن‌ها موجودی کافی برای تأمین تقاضای کاربرها در فصل تعطیلات پیش‌رو را خواهند داشت و نگرانی در این رابطه وجود ندارد. با این حال برخی از کشورها و مناطق به خاطر انجام این عمل از سونی ابراز ناامیدی کردند. همینطور این غول ژاپنی تصمیم دارد همین کار را در ایالات متحده انجام دهد، جایی که با رقابت ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روبرو است.

همچنین سونی در رابطه با افزایش قیمت کنسول نسل نهمی خود اعلام کرده بود که این افزایش قیمت با توجه‌ به شرایط اقتصادی جهان و تأثیر آن بر کسب‌وکارها و سرگرمی‌های تعاملی سونی ضروری است. از طرفی هم این شرکت تاکید کرد که قصد دارد شرایط عرضه کنسول پلی استیشن 5 را با افزایش موجودی آن در بازار بهبود بخشد.

قیمت کنسول پلی استیشن 5 کنسول PS5

سونی روی افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 نظارت دارد

توتوکی در ادامه این گزارشات بیان کرد: «تاکنون کاهشی در میزان فروش کنسول PS5 به خاطر افزایش قیمت مشاهده نشده، اما باید روی آن نظارت داشته باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی در بازار خواهد افتاد». تقریبا در اواخر ماه اوت سونی 30 پوند به قیمت کنسول‌های خود اضافه کرد، اما این تغییر قیمت در ایالات متحده آمریکا هنوز اجرایی نشد.

از طرفی فیل اسپنسر، رئیس مایکروسافت اعلام کرد که زمان مناسبی برای افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 در موقعیت فعلی و فشارهای اقتصادی نیست. اما او در این میان نظراتی را ارائه کرده که نشان می‌دهد مایکروسافت با ایده افزایش قیمت کنسول Xbox Series X و Xbox Series S مخالفتی ندارد و حتی برخی از مشتریان کشور هند گزارش افزایش قیمت این کنسول در ماه‌های اخیر را داده‌اند.

منبع: Playstation Lifestyle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.