Shadow of the Colossus
یحیی رحیمی

نمرات بازی Shadow of the Colossus منتشر شد

یحیی رحیمی 11 بهمن 1396 1 دیدگاه
941 بازدید

Shadow of the Colossus نام بازی اکشن-ماجراجویی است که توسط استدیو Bluepoint Games ساخته‌شده است و یکی از محتواهای مخصوص کنسول پلی استیشن 4 است. این بازی البته بازسازی‌شده نسخه PS2 خود است و باکیفیت بالاتر و صحنه‌های هنری جذاب‌تر به میدان بازگشته است. این بازسازی توسط استدیو Bluepoint انجام شد و گفتنی است که نسخه اصلی بازی توسط استدیو SIE Japan توسعه‌یافته است.

توسعه‌دهنده این بازی تمام Asset های بازی را از اول ساخته است اما به گیم پلی و داستان آن دست نزده است. این بازی اغلب به‌عنوان بهترین بازی نسل خود یاد برده می‌شود و زمان آن است که نسل جدید بازیکنان نیز این بازی را تجربه کنند. Shadow of the Colossus علاوه بر PS4 برای PS4 Pro نیز منتشرشده است که دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت HDR و فریم ریت 60 فریم بر ثانیه است. اگر دو نسخه را کنار هم بگذاریم، کیفیت بازسازی خیره‌کننده‌ای را مشاهده خواهیم کرد.

وب‌سایت‌های بزرگ دنیای گیم نمرات و بررسی خود را از بازی منتشر کرده‌اند و باهم چند خط از آن‌ها را می‌خوانیم

GamesBeat – نمره 89 از 100

سونی توانایی ساخت بازی همچون Shadow of the Colossus را در روزگار امروز ندارد. بازی به‌طور معقولی پیش می‌رود و تمام المان‌های بازی برای تجربه عالی باهم دیگر کار می‌کنند. از یک مبارزه به مبارزه‌ای دیگر پیش می‌روید و برای دوام آوردن در دنیای بازی باید به شکار و ساخت سلاح بپردازید. بهترین عنوان‌های حال حاضر سونی همچون Horizon: Zero Dawn و God of War توانایی تقلید از این بازی را ندارند و هیچ‌کدام سمت این کار نمی‌روند. این بازی تجربه جدیدی را به بازیکن نمی‌دهد و اضافه کردن بخش آنلاین می‌توانست جان تازه‌ای به آن بدهد. Shadow of the Colossus مربوط به سال 2018 نیست و حتی نسخه PS2 آن‌هم فراتر از 2005 و عنوان‌های هم‌دوره خود بود. انتشار چنین بازی در سال 2005 با چنین کیفیت و جزئیات دقیق؛ کمتر از معجزه نبود.

Eurogamer – Essential

بازسازی این بازی برای PS4 از جانب Bluepoint Games ریسک بزرگی است. این شرکت درزمینهٔ Remaster بازی‌ها تبحر دارد درصورتی‌که این‌یک بازسازی تمام‌عیار است و تمام المان‌های گرافیکی از اول توسعه‌یافته‌اند؛ اما با این حساب، Bluepiont توانسته است که کار را با موفقیت به پایان برساند و بازی همان حس و حال قدیمی را اما باکیفیت مدرن القا می‌کند. نسخه اولیه بازی جزئیات و کیفیت بالایی داشت و بازسازی‌کنندگان نیز توانسته‌اند این ویژگی‌ها را تکرار کنند اما این نسخه بهتر اجرا می‌شود و بسیار زیباتر است. Shadow of the Colossus فضایی زیبا، ساده و غمگین دارد و تجربه آن حس و حالی کلاسیک به بازیکن می‌دهد.

GameSpot – نمره 9 از 10

ریمستر سال 2011 بازی برای کنسول PS3 مشکلات فراوانی داشت اما استدیو Bluepoint با بازسازی Shadow of Colossus برای PS4 کار خود را جبران کرده است. استدیو Bluepoin نه‌تنها بازی را از اول ساخته است بلکه تجربه عظیم و فوق‌العاده آن را نیز تقویت کرده است. اگر نسخه قدیمی آن را بازی کرده باشید خواهید دید که نسخه بازسازی‌شده تفاوت چندانی ازلحاظ گیم پلی ندارد و تنها کنترل آن تغییریافته است. دنیای بازی همانی است که تجربه کرده‌ایم اما انگار همه‌چیز از اول ساخته‌شده است. نحوه نورپردازی، مدل‌سازی‌ها و سایه‌ها تأثیر شگرفی بر کیفیت بازی گذاشته است. داستان بازی، سفر فوق‌العاده‌ای را روایت می‌کند که ارزش بارها بازی کردن را دارد. این بازی حس و حال مدرن کلاسیک دارد و همه باید آن را تجربه کنند.

IGN – نمره 9.7 از 10

انتشار Shadow of the Colossus برای PS4 بازگشت طوفانی برای این عنوان است. این بازی به‌هیچ‌عنوان ریمستر نیست و با جلوه‌های گرافیکی تولیدشده که دقیقاً شبیه نسخه اصلی هستند و همچنین خط داستانی فوق‌العاده، می‌تواند به یکی از بهترین عنوان‌های PS4 تبدیل شود. نسخه PS3 بازی مشکلات زیادی همچون افت فریم ریت داشت درحالی‌که این نسخه تمام این مشکلات را برطرف کرده است. این بازی واقعاً معنی کلاسیک را زنده می‌کند. گیم پلی و داستان بازی همچنان به‌اندازه نسخه سال 2005، احساسی و فوق‌العاده است. استدیو Bluepoint با ایجاد بهبودهای زیادی در بخش‌های کنترل، فریم ریت و گرافیک توانایی‌های خود را به رخ کشیده است. Shadow of the Colossus یکی از بهترین عنوان‌های سونی است و خوشحالیم که نسل جدیدی از گیمرها نیز توانایی تجربه آن را دارند.

در زیر می‌توانید نمره‌های بازی را مشاهده کنید. گفتنی است که این عنوان در تاریخ 6 فوریه برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.

IGN – 9.7
GamesBeat – 89/100
Game Informer – 9
Eurogamer – Essential
Destructoid – 10
Metro – 9
RPG Site – 9
TheSixthAxis – 10
Stevivor – 8.5
IBTimes UK – 10
PS Lifestyle – 10
Easy Allies – 5/5
PS Universe – 9.5
Attack of the Fanboy – 4.5/5
COGconnected – 90/100
GameSpot – 9
Polygon – 9.5
CGMagazine – 9.5
Hobby Consolas [Spanish] – 93/100
Spaziogames [Italian] – 9.5

میانگین نمرات بازی Shadow of the Colossus در سایت Metacritic

منبع: VG247 و Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مهدی علیزاده

    مهمان

    من این بازیو تو ps2 شاید بالای پنج شیش بار تموم کردم و الآن هم دوست دارم که یه بار دیگه این بازیو از اول تموم کنم. این بازی یکی از فوق العاده ترین بازی هایی که کردم (:

    پاسخ دهید