فیل اسپنسر اکتیویژن بلیزارد سری Call of Duty
علیرضا نظری

فیل اسپنسر از روند بررسی خرید اکتیویژن بلیزارد می‌گوید

علیرضا نظری 13 آبان 1401 بدون دیدگاه
176 بازدید

خرید شرکت Activision Blizzard، سازنده سری Call of Duty، توسط مایکروسافت در هفته‌های اخیر تحت نظارت شدید مقامات قرار گرفته است، به طوری که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نگرانی‌های خود را در مورد احتمال تحت تأثیر قرار دادن رقابت (به ویژه برای سونی) در صورت عقد قرارداد این معامله عنوان کرده است. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، بر این عقیده است که بررسی‌های اعمال شده برای خرید اکتیویژن بلیزارد بسیار عادلانه و منصفانه است.

قانون‌گذاران این موضوع را مطرح کرده‌اند که چنین معامله‌ای می‌تواند روی پلی‌استیشن پلاس و سایر خدمات اشتراکی نیز تأثیر بگذارد. از سوی دیگر مایکروسافت قاطعانه این استدلال‌ها را رد کرده است. این گفتمان در طی رویداد وال استریت ژورنال که به تازگی برگذار شده، بیان شده است. اسپنسر در این گردهمایی یادآورد شد که مایکروسافت بارها با قانون‌گذاران هیئت‌های نظارتی در رابطه با این موضوع ملاقات داشته است و اطمینان خاطر می‌دهد که این معامله سرانجام به توافق خواهد رسید.

فیل اسپنسر در صحبت‌های خود در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد می‌گوید: «گفتگوها در این رابطه بسیار منصفانه و صادقانه بوده است و البته در آن شکی نیست که این یک خرید بزرگ به حساب می‌آید. علاوه بر این، مایکروسافت یک شرکت بزرگ در صنعت فناوری محسوب می‌شود و عقیده دارم که بحث در مورد خریدی در این اندازه مهم و ضروری است. ما به صورت جدی بر روی تأیید معامله در بازارها متمرکز شده‌ایم و شخصا به آن اطمینان دارم. من هفته گذشته در لندن بودم و همچنان با تمام هیئت‌های نظارتی به بحث و گفتگو ادامه می‌دهم و مطمئن هستم که توافق را به ثمر خواهیم رساند.» در حالی که سازمان رقابت و بازار بریتانیا تحقیقات خود را گسترش داده است، مقامات اعلام کرده‌اند که یک حکم تا 8 نوامبر 2022 صادر خواهد شد و انتظار می‌رود که در این حکم برخی نتیجه‌ها اعلام شود.

فیل اسپنسر اکتیویژن بلیزارد سری Call of Duty

مخالفت‌های سونی با فیل اسپنسر و خرید اکتیویژن بلیزارد

در حال حاظر بحث‌ها عمدتاً حول محور سری Call of Duty متمرکز بوده‌اند. سونی نگرانی‌های خود را در مورد حذف این سری از پلی استیشن مطرح کرده است، مسئله‌ای که مایکروسافت همواره آن را رد می‌کند. اسپنسر این موضع را در رویداد مذکور تکرار کرد و مدعی شد که مایکروسافت بیشتر به خرید زیرمجموعه موبایل Activision Blizzard معروف به King علاقه دارد. وی چند نکته دیگر را در این مصاحبه بیان کرد و اطمینان داد که بازی Call of Duty همچنان بر روی پلی استیشن عرضه خواهد شد و مایل است در آینده شاهد انتشار آن بر روی پلتفرم‌هایی مانند نینتندو سوییچ باشد.

مایکروسافت پیشنهاد کرده بود که سه سال بعد از اتمام قرارداد سونی و اکتیویژن، سری Call of Duty دیگر برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد، با این حال مدیر عامل پلی استیشن یعنی جیم رایان این مدت زمان را کافی نمی‌داند. مدتی پیش گزارش شده است وی به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل سفر کرده تا مخالفت‌های خود را در رابطه با بیانات پیشنهادی مایکروسافت ابراز کند.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.