بازی Age of Empires 4
علیرضا نظری

بازی Age of Empires 4 برای کنسول ایکس باکس منتشر می‌شود

علیرضا نظری 5 آبان 1401 بدون دیدگاه
479 بازدید

شرکت مایکروسافت به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد از اولین عرضه فرنچایز استراتژی ریل تایم Age of Empires، به طور رسمی انتشار نسخه‌های Age of Empires II: Definitive Edition و Age of Empires 4 را برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان در سال 2023 تایید کرد. هر دو بازی در روز اول انتشار، بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس در دسترس بازی‌کنان قرار می‌گیرند و نسخه‌های کنسول در کنار کنترلر، همچنان از قابلیت‌های کیبورد و ماوس پشتیبانی خواهند کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از استودیو World’s Edge، گفته شده: «ما می دانستیم که پورت کردن یک بازی رایانه شخصی به کنسول ایکس باکس کار دشواری است و باید با دقت و تفکر بالا این کار را انجام دهیم. تیم ما سخت تلاش کرده است تا تجربه‌ای به ارمغان بیاورد که نه تنها با استفاده از کنترلر کنسول احساس خوبی داشته باشید، بلکه این امکان را فراهم می‌سازد تا بازی‌کنان یاد بگیرند چگونه در ایکس باکس آن را بازی کنند.»

استفاده از کنترلر برای سری بازی Age of Empire ممکن است کمی مشکل به نظر برسد، زیرا بازی شامل کلیک کردن زیاد روی واحدهای مختلف و پیمایش در اطراف نقشه است. بر همین مبنا، توسعه دهندگان یک آموزش برای استفاده از کنترلر نسخه‌های Xbox در کنار تجربه کاربری جدید برای بازی‌کنان طراحی کرده اند، تا بتوانند به راحتی به انجام بازی بپردازند. همچنین یک هوش مصنوعی جدید به بازی اضافه شده است که به مدیریت منابع در یک بازی استراتژی کارآمد و شهودی کمک می‌کند.

بازی Age of Empires 4 ایکس باکس

تاریخ انتشار بازی‌‌های Age of Empires برای ایکس باکس

Age of Empires در واقع یک فرنچایز انحصاری کامپیوتر محور، در تمامی سال‌ها محسوب می‌شود که پس از شایعات اخیر در رابطه با انتشار این سری برای کنسول‌های ایکس باکس، سرانجام مایکروسافت این موضوع را به صورت رسمی تایید کرده است. به طوری که Age of Empires II: ،Definitive Edition در تاریخ 31 ژانویه 2023 (11 بهمن 1401)  از طریق فروشگاه مایکروسافت و ایکس باکس گیم پس التیمیت عرضه می‌شود و بازی جدیدتر Age of Empires 4 کمی بعد از آن، در همان سال منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است، بازی‌های استراتژی Age of Empires II: Definitive Edition و Age of Empires IV، شامل حالت کراس پلتفرم (رقابت‌های بین پلتفرمی) می‌شود، که به شما امکان می‌دهد با دوستان خود در ایکس‌باکس و رایانه شخصی بازی کنید. همچنین این عناوین از سرویس ایکس باکس Cloud Gaming نیز بهره می‌برند، حتی زمانی که بازی‌کنان از کنسول به دور هستند یا به آن دسترسی ندارند، می‌توانند در رایانه شخصی یا تلفن همراه، به ساختن امپراتوری خود ادامه دهند.

Age of Empires IV در 28 اکتبر 2021 منتشر شد و نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و توانست جایزه «بهترین بازی استراتژی» را در رویداد The Game Awards 2021 دریافت کند. در کنار آن Age of Empires II Definitive Edition یک نسخه بازسازی شده از بازی Age of Empires II: The Age of Kings (محصول 1999) است که با پشتیبانی از رزولوشن 4K، جلوه های بصری بازی را تا حد زیادی بهبود بخشید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.