بهترین بازی های ترسناک با ظاهری بامزه
کسری کاظمی

بازی های ترسناک که ظاهری بامزه دارند

کسری کاظمی 23 مهر 1401 بدون دیدگاه
6,750 بازدید

عقیده‌ای میان طرف‌داران ژانر وحشت وجود دارد که بازی های ویدیویی بهتر از سینما و ادبیات و سایر مدیوم‌ها، توانایی ترساندن مخاطب را دارند. شاید دلیل این موضوع، قرار گرفتن گیمر در نقش شخصیت اصلی و درگیر شدن در اتفاقات ترسناک باشد. با اینکه حس ترس کاملاً شخصی بوده و در هر فردی متفاوت است، ولی اکثر بازی های ترسناک کلاسیک، به صورت مشترکی وحشتناک هستند. به همین منظور، برخی بازی ها وجود دارند که با ظاهر دوست داشتنی و بی گناهشان سعی می‌کنند تا بازیکنان را گول زده تا باور کنند که در حال تجربه یک اثر عادی هستند. در این لیست به بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند می‌پردازیم.

وحشت پنهان با بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند

برخلاف حس ترس که شاید در هر شخصی متفاوت باشد، همه ما به سرعت با مشاهده یک چیز بامزه، شاد خواهیم شد. در کنار مواردی معدود، اکثر بازی های درون این لیست عناوینی مستقل هستند؛ زیرا دست بازی سازان مستقل برای تغییر دادن فضا و حس و حال بازی‌هایشان بیشتر از کمپانی‌های بزرگ باز خواهد بود. اکثر این بازی ها ابتدا خیلی بی گناه و بانمک شروع شده و تا چند مرحله نیز همین‌طور باقی خواهند ماند. ولی درست زمانی که انتظارش را ندارید، آن روی خود را به شما نشان می‌دهند. پس در ادامه با بررسی تعدادی از بازی های ترسناکی که در لباس بامزه و دوست داشتنی پنهان شده‌اند با ما همراه باشید.

Cuphead

بازی Cuphead

بازی Cuphead از آن دسته آثاری بود که در زمان معرفی و عرضه، به سرعت توانست توجه میلیون‌ها گیمر را به واسطه گرافیک دوست داشتنی کارتونی و باس‌های به شدت سختش جذب کند. این بازی شما را در نقش کاراکترهای با کله فنجانی قرار می‌دهد که بنا به قرار دادی که با شیطان دارند، باید به کشتن و تسخیر ارواح افراد دیگری که به شیطان طلبکار هستند بپردازند. Cuphead از نظر گرافیکی و استایل هنری، ادای احترامی به کارتون‌های کلاسیک دهه 30 میلادی داشته است.

همین موضوع در طراحی سبک هنری این بازی، باعث شده تا استودیوی سازنده آن، بتواند هیولاهای شرور و وحشتناکی که بازیکنان با آن‌ها روبرو می‌شوند را به شکل فانتزی و خنده داری به تصویر بکشد. تصاویر وحشتناکی مانند قمار، جنگ، مرگ و سیگارکشیدن در آن کارتون‌های کودکانه فراوان بود و Cuphead نیز به خوبی از این موضوع آگاه است. با این که همچنان میزان بامزگی در این بازی به تم ترسناکش سنگینی می‌کند، ولی همواره با یک بازی مخوف و فراموش نشدنی طرف هستیم.

Confess My Love

بازی Confess My Love

Confess My Love یک بازی مستقل و رایگان بوده که می‌توانید بر روی شبکه Steam تجربه‌اش کنید. داستان بازی حول محور پسری به نام Willie می‌چرخد که آماده اعتراف کردن عشقش به دختر هم کلاسی‌اش Liza است. با این حال متأسفانه این درخواستش بارها و بارها رد می‌شود. پس وظیفه شما به عنوان بازیکن این است که بفهمید چگونه می‌توانید به درستی به Liza اعتراف کنید. یک روز که Willie پس از خوابیدن در کلاس بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که مدرسه بسته شده و او و Liza تنها هستند.

موقعیتی که شخصیت اصلی خود را درونش می‌بیند، بهترین فرصت برای اعتراف کردن به عشقش است. اولین تجربه‌این بازی بسیار کوتاه بوده و تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. در اولین تجربه، هر چقدر هم که تلاش کنید، به شکل بامزه و کمدی ای شکست خواهید خورد. با این حال این بازی شامل 20 پایان مخفی مختلف بوده که بازیکن با انجام فعالیت‌های مختلفی، آن‌ها را به دست می‌آورد. بدون لو دادن داستان، باید بگوییم که با یکی از بهترین بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند طرف هستید.

Cooking Companions

بازی Cooking Companions

بازی Cooking Companions یک رمان گرافیکی بامزه بوده که درباره افرادی ساکن کوهستان Tatras و ماجراجویی‌هایشان در پخش غذاهای خوشمزه است. شما تمام روز را به برداشت سبزیجات تازه و پخش وعده‌های غذایی مختلف مشغول هستید. یک شب یک طوفان شدید، باعث می‌شود که شما و دوستانتان درون کلبه خود گرفتار شوید و ذخیره غذایی نیز به مرور رو به کاهش است. زمانی که گرسنگی به سراغ شخصیت‌های اصلی می‌آید، همه کم‌کم امید را از دست داده و فکرهای بدی می‌کنند.

Cooking Companions بر پایه و اساس فرمول‌های کلیشه‌ای و بامزه بازی های ژاپنی و رمان‌های گرافیکی تولید شده و در چند بخش ابتدایی خود، بازیکنان را گول می‌زد که قرار است با همچنین عناوینی روبرو شوند. کاراکترهای متنوعی در طول مسیر بازی حضور پیدا می‌کنند که پس از رخ دادن وقایع ترسناک، آن روی غیر خوشحال و بامزه خود را به شما نشان خواهند داد. اگر می‌خواهید یکی از فراموش نشدنی‌ترین و تلخ‌ترین رمان‌های گرافیکی را تجربه کنید، این بازی برای شما است.

Pony Island

بازی Pony Island

شاید با اولین نگاه، بازی Pony Island یک اثر ساده و در ادای احترام به بازی های آرکید کلاسیک به نظر برسد. ولی نگذارید این موضوع شما را گول بزند؛ زیرا این بازی آرکید در اصل یک چرخه جهنمی بوده که بازیکن درون بازی داخلش گیر افتاده و شما به عنوان شخصیت اصلی باید از آن فرار کنید. این ایده یک بازی درون یک بازی دیگر عملی به شدت هوشمندانه و اورجینال است که خیلی به آن پرداخته نمی‌شود. Pony Island نیز یکی از بهترین نماینده‌ها و از ترسناک‌ترین بازی های بامزه است.

داستان بازی Pony Island حول محور کاراکتری می‌گذرد که روحش درون یک ماشین آرکید زندانی شده و اگر به موقع از آن جا فرار نکند، توسط شیطان تسخیر خواهد شد. برای انجام این کار، شما باید به برنامه نویسی بازی دسترسی پیدا کرده و کدهایش را تغییر دهید تا بتوانید تله‌ها و چالش‌های غیر ممکن را پشت سر بگذارید. این بازی به دست بازی ساز مستقلی به نام Daniel Mullins توسعه یافته که سال گذشته اثر تحسین شده و بی نظیر Inscryption را تقدیم جامعه گیمرها کرد.

Poppy Playtime

بازی Poppy Playtime

با تماشاکردن تصاویر Poppy Playtime بدون شک توهم یک بازی بی گناه و بامزه برایتان به وجود خواهد آمد. در واقعیت، با یک اثر به شدت ترسناک در سبک بقا طرف هستیم که کابوس شب‌هایتان خواهد شد. بازی در یک کارخانه اسباب‌بازی‌سازی جریان داشته که گردشگران را برای بازدید از شیوه ساخت اسباب‌بازی‌ها دعوت می‌کند. در این مکان می‌توانید اطلاعات مفیدی دریافت کنید. گیم پلی بازی شامل یک کوله پشتی رنگی می‌شود که به وسیله آن می‌توانید اشیا را از دور به سمت خود بکشید.

از ظاهر گول زننده اولیه بازی که عبور کنیم، با پیشرفت در داستان متوجه می‌شوید که همه چیز آن طور که باید به نظر نمی‌رسد. پیش از ورود به کارخانه، یک نوار ویدیویی به شما درباره سیستم پیشرفته امنیتی آن جا هشدار می‌دهد و همچنین یک مجسمه بزرگ در لابی وجود دارد که وقتی روی خود را از آن برگردانید، به طرز مرموزی ناپدید می‌شود. در میان بازی های بقایی که حول محور عروسک‌های بامزه ولی ترسناک می‌گذرند، Poppy Playtime یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین‌ها است.

Eversion

بازی Eversion

Eversion بدون شک یکی از بهترین نمونه‌های بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند در این لیست بوده، زیرا عناوین ژانر پلتفرمر معمولاً به دنیاهای کارتونی و فانتزی‌شان معروف هستند. قطعاً بازیکنی که وارد یک بازی پلتفرمر می‌شود، انتظار ندارد که اوقات تاریک و ترسناکی را تجربه کنید. Eversion نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و شما را با ورود به دنیایی شاد و بدون دغدغه گول میزند. با این حال گیم پلی‌ای که بازی در این دنیا خلق می‌کند، بسیار تاریک و غیر قابل توصیف است.

در جریان گیم پلی Eversion برای اینکه بتوانید در مراحل پیشروی داشته باشید، باید از یک بُعد به بُعدی دیگر حرکت کنید و در هر کدام به انجام فعالیت‌هایی بپردازید. زمانی که از حالت کارتونی و بامزه به آن یکی دنیا می‌روید، دشمنانتان به هیولاهایی به شکل چشم‌های ترسناک تبدیل می‌شوند و موسیقی شاد بازی نیز به شکل مخوفی تغییر می‌کند. در این بین دست‌های عجیبی از زمین خارج می‌شوند تا شما را به پایین بکشند. بهتر است این بازی را به هیچ وجه جلوی کودکان کم سن و بی تجربه قرار ندهید.

Penko Park

بازی Penko Park

بازی Penko Park بیشتر از اینکه عنوانی کاملاً ترسناک باشد که در پوست بامزه پنهان شده، مخلوطی کاملاً برابر بین سرگرم کننده و مورمور کننده است. با این حال موضوع و روایت این عنوان به راحتی جایی برایش در این لیست فراهم کرده است. سبک این بازی همانند بازی Pokemon Snap به صورت عکاسی از موجوداتی که روی صفحه ظاهر می‌شوند جریان دارد. شما به عنوان یک عکاس وارد پارکی در طبیعت می‌شوید و وظیفه دارید تا ارواح ترسناک را شناسایی کرده و از آن‌ها عکس بگیرید.

شاید اصلی‌ترین دلیلی که بازی Penko Park را تبدیل به یک بازی ترسناک کرده، شیوه طراحی کاراکترهایش باشد. ارواح بازی چشمانی سیاه و توخالی و دهانی کوچک داشته و از دور به شما خیره می‌شوند. اگر این بازی را در شرایط مناسب مانند تاریکی با هدفون تجربه کنید، قطعاً در برخی لحظاتش مورمور خواهید شد. این بازی همچنین برای کسانی که به ارواح و شکار روح‌ها در تصاویر علاقه دارند ولی توانایی و یا جرئت انجامش را در دنیای واقعی ندارد عنوان جذابی و سرگرم کننده است.

Bendy And The Ink Machine

بازی Bendy And The Ink Machine

اگر به خاطر داشته باشید، بالاتر درباره Cuphead و اینکه سبک هنری‌اش چگونه از کارتون‌های کلاسیک دهه 30 میلادی الهام گرفته صحبت کردیم. خب یک تیم بازی ساز مستقل دیگر با نام Kindly Beast هم به این مفهوم علاقه‌مند بوده و با ساخت یک بازی ترسناک جذاب به نام Bendy And The Ink Machine، علاقه‌اش را به شکل وحشتناکی به ما نشان داده است. این بازی به شدت به انیمیشن‌های قدیمی کمپانی دیزنی ادای احترام می‌کند (و یا می‌توان گفت آن را مورد تمسخر قرار می‌دهد).

در بازی شما کنترل Henry Stein، یک انیماتور بازنشسته را به دست می‌گیرید که نامه‌ای را دریافت می‌کند و او را به محل کار قدیمی خود باز می‌گرداند. Stein مجموعه‌ای از فعالیت‌های عجیب و غریب ماوراءالطبیعی که از دستگاه جوهر قدیمی ناشی می‌شود را کشف کرده و باید با انجام فعالیت‌های مختلفی مانند حل پازل‌ها، از ورود یک شیطان کارتونی به دنیا جلوگیری کند. این بازی همچنین از کلیشه چیزهای بامزه می‌خواهند شما را به قتل برسانند نیز خودداری کرده و بیشتر پازل محور است.

Battleblock Theater

بازی Battleblock Theater

اگر به دنبال عناوین بیشتری در ژانر پلتفرمر می‌گردید که بتوانند با روایت یا گیم پلی عجیبشان شما را وحشت زده کنند، پس Battleblock Theater یکی از بهترین بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند به شمار می‌آید. در این عنوان شما در نقش زندانی در جزیره‌ای قرار می‌گیرید که توسط گربه‌های انسان نما محاصره شده است. این گربه‌های شرور شما را به شکل‌های مختلفی مانند قرار دادن در چالش‌های دشوار و تله‌هایی در قالب مراحل متنوع بازی مورد شکنجه قرار می‌دهد.

قسمت اصلی ای که بازی Battleblock Theater را تبدیل به یک اثر ترسناک می‌کند، داستان سرایی شخصیتی به نام Hatty Hattington بوده که در قالب میان پرده‌ها برایتان تعریف می‌شود. این کاراکتر که با گذر زمان در حال تبدیل شدن به هیولایی وحشتناک است، با گول زدنتان سعی در وادار کردن شخصیت اصلی به انجام کارهای مختلف دارد. در کل با اینکه با اثری کمدی و سرگرم کننده طرف هستیم، میزان ترسی که Battleblock Theater به بازیکن منتقل می‌کند، دیوانه‌وار است!

Spooky’s Jump Scare Mansion

بازی Spooky’s Jump Scare Mansion

شاید با اولین نگاه به اسم و تصاویر بازی Spooky’s Jump Scare Mansion، تصور کنید که این باز در حال مسخره کردن کلیشه‌ها و فرمول‌های بازی های ترسناک است. تمام هیولاهایی که در بازی پیدا می‌کنید از جنس مقوا بوده و به شکل خنده داری کشیده شده‌اند. پس ابتدا این طور به نظر می‌رسد که در حال انجام یک بازی سرگرم کننده و بی خطر هستید. با این حال زمانی که در مراحل هزارتو مانند بازی جلو می‌روید، با هیولاهای واقعی و ترسناکی روبرو می‌شوید که شما را شوکه خواهند کرد.

شاید بتوان گفت که Spooky’s Jump Scare Mansion بهتر از بسیاری از آثار درون این لیست، در مسیر گول زدن بازیکن موفق عمل می‌کند. تمام هیولاهای بامزه مقوایی که در ابتدا مشاهده کردید، در مراحل جلوتر بازی به صورت ترسناک‌ترین جانوران در بازی های ترسناک دیگر جلویتان سبز شده و بازیکن را دچار کابوس می‌کنند. همان‌طور هم که از اسمش مشخص است، این بازی قرار است شما را با ترس‌های لحظه‌ای یا همان Jump Scare ها شوکه کرده و بر روی صندلی میخکوب کند.

Yomawari: Night Alone

بازی Yomawari Night Alone

تنها یک روش درست برای تماشا و تجربه فیلم و بازی های ترسناک وجود دارد: در تاریکی. بازی Yomawari: Night Alone از این ترس قدیمی بشر از تاریکی سو استفاده کرده و با قرار دادن بازیکنان در نقش یک دختر کوچک که باید در تاریکی شب به خانه برسد، یکی از دلهره‌آورترین تجربه‌های چند سال اخیر را به ما ارائه می‌کند. به هیچ وجه گول طراحی بامزه و دوست داشتنی شخصیت اصلی بازی را نخورید، زیرا این کاراکتر قرار است کلی موقعیت‌های وحشتناک و عجیب را تجربه کند.

شخصیت اصلی داستان دختری بوده که باید در شبی تاریک به جستجوی خواهر گمشده‌اش بپردازد. برای این باید نقشه بزرگ بازی را زیر و رو کرده تا اثری از وی پیدا کنید. اینجاست که متوجه می‌شوید شهر آرام و دوست داشتنی‌تان در تاریکی شب آن‌طور که باید به نظر نمی‌رسد. با ورود به شب، موجودات ترسناک و جهنمی از سایه‌ها خارج شده و به هیچ جنبنده‌ای رحم نخواهند کرد. Yomawari: Night Alone عنوانی به‌یادماندنی و یکی از بهترین بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند است.

Fran Bow

بازی Fran Bow

بازی Fran Bow خیلی تلاش نمی‌کند تا موضوعات ترسناک و تاریکش را پشت ظاهری بامزه پنهان کند. با اینکه کاراکترهای این عنوانی همگی به شکل کارتونی و نقاشی شده هستند، ولی از همان ابتدا بازیکنان متوجه درست نبودن برخی اتفاقات خواهند شد. Fran Bow موقعیت‌ها و استایل هنری مخصوصی دارد که به راحتی ما را یاد نقاشی‌های دوران کودکی‌مان می‌اندازد. با این حال این نقاشی انگار به دست یک فرد روانی و جنایتکار کشیده شده که خیلی فرق میان وحشت و بامزه بودن را درک نمی‌کند.

داستان دختری به نام Fran است که پدر و مادرش را در سرنوشتی وحشتناک از دست می‌دهد. پس از از دست دادن هوشیاری، او خود را در یک آسایشگاه روانی به نام Oswald پیدا کرده و تصمیم می‌گیرد از آنجا فرار کند تا گربه مورد علاقه‌اش را پیدا کند و نزد آخرین عضو خانواده‌اش، یعنی عمه‌اش، به خانه برود. در این مسیر تاریک و دشوار شما باید پازل‌هایی را به سبک بازی های ماجراجویی کلیک و اشاره حل کرده و همچنین از خطراتی که زندگی شخصیت اصلی را تهدید کرده دور بمانید.

Among The Sleep

بازی Among The Sleep

قطعاً چیزی بانمک‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از یک کودک کوچک نیست، مگر نه؟ اگر این طور فکر می‌کنید، پس می‌توانید در نقش یکی از همین کودک‌ها در بازی ترس و بقای Among The Sleep بازی کنید. شخصیت اصلی بازی David در تولد دو سالگی‌اش، عروسک خرس پارچه‌ای با نام Teddy هدیه می‌گیرد. این دو با همدیگر بازی کرده و خانه را جستجو می‌کنند تا اینکه مادر David وی را بخواباند. با این حال David در اواسط شب از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود که مادرش گم شده است.

یک چیزی در داستان بازی عجیب به نظر می‌رسد. David و Teddy نیز باید با همدیگر همکاری کرده تا بتوانند به سرعت مادرش را پیدا کنند. در اینجاست که این بازی به ظاهر دوست داشتنی به یک پیچ خیلی تند وارد شده و تبدیل به یکی از مورمور کننده‌ترین تجربه‌ها در میان بازی های ترسناک می‌شود. یک چیز پنهانی همواره شما را تعقیب کرده که باید از دستش فرار کنید. همچنین قرار گرفتن در نقش یک کودک نوپا که محدودیت‌های فیزیکی زیادی دارد نیز به خلق موقعیت‌های ترسناک کمک می‌کند.

Duck Season

بازی Duck Season

اگر به یاد داشته باشید، در دوران کودکی و پس از فرارسیدن تعطیلات تابستانی، یکی از بهترین فعالیت‌ها، نشستن در خانه و تجربه بازی های ویدیویی بود. این موضوع دقیقاً هدف شکل گرفت بازی واقعیت مجازی Duck Season است. شخصیت اصلی داستان کودکی بوده که وارد یک بازی ویدیویی می‌شود که مادرش اجاره کرده است. همه چیز ابتدا کاملاً عادی شروع می‌شود؛ ولی شما به عنوان بازیکن متوجه می‌شوید که اتفاقات عجیبی، مخصوصاً در رابطه با شخصیت سگ در حال رخ دادن است.

این بازی در اصلی ادای احترامی بازی کلاسیک Duck Hunt داشته و از کاراکتر معروفش استفاده می‌کند. هفت پایان مختلف برای این بازی در نظر گرفته شده که با انجام فعالیت‌های مختلف در طول گیم پلی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این پایان‌ها قسمتی از یک تصویر ترسناک و تاریک را برایتان روشن کرده و یکی از مخوف‌ترین بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند را خلق می‌کند. با اینکه با یک بازی طولانی روبرو نیستیم، ولی کلی راز مخفی و نکات جالب درونش پنهان شده است.

Error #53

بازی Error #53

در اولین نگاه، بازی Error #53 همانند یک نقش آفرینی ماجراجویی در قرون وسطی به نظر می‌رسد. گرافیک بازی قابل قبول بوده و موسیقی جذابی هم دارد. هیچ نشانی از اتفاقات ترسناک و تاریک هم وجود ندارد. شخصیت اصلی توسط پادشاه مأموریتی دریافت کرده که شرور بازی را به همراه دستیارانش که قصد دزدیدن طلای روستا را دارند دستگیر کند. کلی مأموریت و اتفاقات جالب نقش آفرینی در بازی قرار گرفته تا طرف‌داران این سبک را راضی نگه دارد. تا اینکه ناگهان همه چیز دچار تغییر می‌شود.

چیزی که برای مدتی شبیه به یک بازی بی گناه و سرگرم کننده به نظر می‌رسد، ناگهان تبدیل به بزرگ‌ترین کابوسی می‌شود که در یک بازی تجربه خواهید کرد. جلوه‌های بصری این بخش از بازی، جذاب‌تر و درگیر کننده از بازی های ترسناک واقعی بوده که هیچ چیز را پنهان نمی‌کنند. پس از رخ دادن یک خطای نرم افزاری، موسیقی شاد بازی کنار رفته و دشمنان همانند هیولاهای وحشتناکی به نظر می‌رسند. پس از این اتفاق دیگر هیچ چیز مانند قبل نبوده و یکی از دیوانه‌وارترین تجربه‌هایتان را کسب می‌کنید.

Irisu Syndrome

بازی Irisu Syndrome

شاید تا بدین جای این لیست تصور کرده‌اید که به ژانرهای اصلی یک بازی ترسناک پرداخته‌ایم و مثلاً یک بازی پازل دیگر نمی‌تواند ترسناک و دلهره‌آور باشد. خب بازی Irisu Syndrome کاملاً این نظریه را نقض کرده و یک بازی ترسناک را با پوششی کارتونی و بامزه پازل محور به شما ارائه می‌کند. شخصیت اصلی بازی Irisu نام دارد. یک دانشجوی ساکت که به همراه سه تا از دوستانش به جنگل می‌روند. در سفر تفریحی به محیط‌های طبیعی، اتفاقاتی باور نکردنی انتظار شما را می‌کشد.

همین‌طور که در بازی به حل پازل‌ها مشغول هستید، متوجه می‌شوید که شخصیت اصلی داستان در حال نگاه کردن به شما و تماشای فعالیت‌هایتان است. وضعیت این کاراکتر با ناپدید شدن دوستانش به صورت مکرر حتی وخیم‌تر هم شده و رو به دیوانگی می‌رود. موسیقی‌های بامزه و گرافیک انیمه شکل این بازی شاید شما را گول بزنند که در حال انجام یک ورژن کارتونی از بازی تتریس هستید، ولی Irisu Syndrome بدون شک یکی از تاریک‌ترین بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند است.

Animal Village

بازی Animal Village

افرادی که طرف‌دار بازی های شبیه ساز مزرعه داری مانند Animal Crossing هستند، قطعاً می‌توانند لذتی از این عنوان مستقل و عجیب دریافت کنند. این بازی با گرافیکی پیکسلی و جذاب، بازیکنان را در روستایی به نام Animal Village قرار می‌دهد که وظیفه دارند تا کنترل مزرعه‌ای را به دست گرفته و با ساکنینش ارتباط برقرار کنند. نکته عجیب اینجاست که تمام روستایی‌ها، حیوانات سخنگو هستند. در بین این شخصیت‌ها، یک مرد پرنده‌ای وجود دارد که بقیه کاراکترها با وی صحبت نمی‌کنند.

همین‌طور که در جریان بازی حرکت می‌کنید، آن فضای شاد و کودکانه اولیه کم‌کم محو شده و جای خود را به اتمسفری تاریک‌تر و جدی‌تر می‌دهد. بازیکن با گشت و گذار دقیق‌تر در روستا، متوجه اتاق‌هایی می‌شود که با خون رنگ‌آمیزی شده‌اند و شخصیت‌های عجیب و غریبی نیز سر راهش قرار می‌گیرند. در ادامه حتی یک اسلحه نیز پیدا می‌کنید که مهمات محدودی دارد و باید از آن برای از بین بردن دشمنان خطرناک استفاده کنید. Animal Village قطعاً عجیب‌ترین بازی مزرعه داری تاریخ است.

Wadanohara And The Great Blue Sea

بازی Wadanohara And The Great Blue Sea

بازی Wadanohara And The Great Blue Sea عنوانی در سبک ماجراجویی دو بعدی است که توسط انجین بازی سازی RPG Maker ساخته شده است. بازی های RPG Maker اغلب با ظاهر 16 بیتی کنسول‌های نینتندو مخاطب را گول می‌زنند، ولی اکثرشان از داستانی تاریک و به شدت خشن بهره‌مند هستند. این بازی نیز در همین دسته بوده و کنترل ملکه دریا Wadanohara را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. شما باید به وی کمک کنید تا به سرزمین آبی رنگش در اعماق دریا برگردد.

شخصیت اصلی بازی به دلیل از دست دادن حافظه‌اش، از خانه و کاشانه دور شده و به همراه سه همراه، باید به نقاط دورافتاده‌ای سفر کنند. گرافیک بامزه و جذاب بازی و همچنین لحظات ابتدایی‌اش، هر کسی را گول میزند که در حال تجربه یک اثر بی گناه هستند، ولی در این مسیر کلی موقعیت و تراژدی‌های غم‌انگیز پنهان شده که به گیمرهای نازک دل توصیه نمی‌شود. حتی در برخی لحظات این بازی خشونت فیزیکی به همراه کلی خون و صحنه‌های دلخراش نیز وجود دارد. پس مراقب باشید.

Can Your Pet

بازی Can Your Pet

برای خیلی از مردم سراسر دنیا، داشتن یک حیوان خانگی و مراقبت از ولی، یکی از مهم‌ترین کارها در زندگی‌شان است. حیوانات بامزه‌ای که پشمالو و خنگ هستند و موقعیت‌های شادی را در خانه شما خلق می‌کنند. کسانی که حیوان خانگی دارند، ارتباط معنوی زیادی با آن‌ها برقرار می‌کنند. بازی ساده و کم حجم Can Your Pet هم با همین هدف ساخته شده تا به شما قابلیت مراقبت کردن از یک جوجه کوچک را هدیه بدهد. البته فراموش نکنید که در لیست بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند حضور داریم.

بازیکنان می‌توانند به جوجه خود لباس بپوشانند، به آن‌ها غذا بدهند، با آن‌ها بازی های سرگرم کننده انجام داده و به آن‌ها عشق بورزند. البته در بین کلی گزینه مختلف که در بازی برایتان فراهم شده، یک دکمه ممنوعه نیز قرار دارد که در صورت کلیک کردن بر روی آن، وحشت واقعی ای که این بازی با ظاهر جذابش پنهان کرده، نمایان خواهد شد. مدت زمان کوتاه این بازی و استایل ساده‌اش، قطعاً بر روی تأثیرگذاری چیزهای ترسناکی که برای ارائه کردن در آستین دارد، نقش مفیدی ایفا می‌کنند.

Dreaming Mary

بازی Dreaming Mary

بازی Dreaming Mary بدون شک یکی از بانمک‌ترین و ناز‌ترین آثار سبک ساید اسکرولر بوده که در بازار پیدا می‌کنید. حس و حال داستان‌های شاهزاده‌ها و رنگ‌های صورتی سر تا سر این بازی جالب را در بر گرفته‌اند. بازیکنان نقش Mary را بر عهده می‌گیرند؛ دختری رؤیا پرداز که قصد دارد تا روزی در یک سرزمین جادویی و زیبا زندگی کند. سرزمینی که پر از دوستان آشنا و مهربان باشد تا تنهایی‌هایش را پر کنند. این رؤیاپردازی البته با دنیای کثیف و تاریک واقعی تفاوت زیادی دارد.

دوستان شخصیت اصلی تنها یک ظاهر دوستانه را در ابتدا به نمایش می‌گذارند و به مرور با پیشروی در داستان، آن روی خود را نشان خواهند داد. کاراکتر Mary با عبور از چالش‌های متنوعی می‌تواند انتخاب کند که بیشتر و بیشتر در این رؤیای پوچ فرو برود و یا در واقعیت بیدار شود. این بازی همچنین با انجین بازی سازی RPG Maker ساخته شده که بالاتر به بازی های عجبی و غریبش اشاره داشتیم. بازی شامل چندین پایان مختلف بر اساس تصمیماتی است که شما برای شخصیت اصلی خواهید گرفت.

Inside

بازی Inside

استودیوی بازی سازی مستقل Playdead که به ساخت آثار کوچک با ظاهری کودکانه ولی در دنیاهای تاریک و ترسناکش شهرت دارد، در سال 2016 دومین و از نظر خیلی‌ها بهترین بازی کارنامه کاری‌اش یعنی بازی Inside را منتشر کرد. این بازی با اینکه مدت زمان کوتاهی از وقت گیمرها را به خود اختصاص می‌دهد، ولی تجربه‌اش تا ابد فراموشتان نخواهد شد. شما در نقش یک پسربچه بی دفاع در دنیایی پر از ربات‌های ترسناک و دسیسه‌های عجیبی قرار گرفته‌اید که قصد دستگیر و نابودی‌تان را دارند.

بازی قبلی این استودیو یعنی Limbo نیز با داستان و دنیایی مشابه، توانایی قرار گرفتن در لیست بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند را داشته که تصمیم به قرار گرفتن عنوان بهتر میان این دو گرفتیم. اتفاقات عجیبی که در پس زمینه بازی Inside رخ می‌دهد، به شدت مشکوک و شرورانه به نظر می‌رسد. سکانس‌های آخر بازی نیز از آن حالت کودکانه و بی گناه به طور کامل خارج شده و وارد دنیای ترسناک و دیوانه‌واری می‌شوند که پس از به اتمام رساندن، دیگر از خاطرتان پاک نمی‌شوند.

Ib

بازی Ib

سرزمین بازی های RPG Maker کلی عنوان خاص و بی نظیر در اختیار ما گذاشته که باید با جستجوی زیاد بهترین‌هایشان را پیدا کنیم. پس بیایید تا با یکی از تحسین شده‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی های این سبکی همراه شویم. Ib با اینکه اسم ساده و عجیبی دارد، همان‌طور هم رفتار کرده و بازیکنان را درون یک هزارتوی بی پایان از اتفاقات عجیب و البته هنری رها می‌کند. شخصیت اصلی بازی دختری کوچک است که با مادرش به موزه هنر رفته و پس از اتفاقاتی در میان نقاشی‌ها گم می‌شود.

بازی Ib تمرکز اصلی‌اش را در تعریف کردن داستانی جذاب قرار داده و المان‌هایی از سبک ترس و بقا را هم در این بین دخیل می‌کند. این موزه آثار هنری پر از نقاشی‌های عجیب و ترسناکی بوده که گاهی زنده شده و شما را تعقیب می‌کنند. تنها راه جلو رفتن در داستان بازی، فرار از دست دشمنان و حل پازل‌های بازی است. جلوه‌های بصری بازی Ib رنگارنگ و دوست داشتنی است. با این حال این ظاهر اولیه بسیار گول زننده بوده و هر چقدر که جلوتر بروید، داستان نیز تاریک و بی رنگ تر می‌شود.

Little Nightmares

بازی Little Nightmares

بازی Little Nightmares با الهام گیری از آثار محبوب استودیوی Playdead مانند Limbo و Inside به بازار عرضه شده و به بلافاصله توانست طرف‌داران پروپاقرص مخصوص به خود را پیدا کند. همانند بازی های نام برده، شما کنترل شخصیت کودکی را به دست می‌گیرید که در دنیایی پر از تباهی و فساد گیر افتاده و تنها راه نجاتش، فرار از دست دشمنان و حل پازل‌های محیطی است. در تمام مسیر بازی، شخصیت‌های غول پیکری را مشاهده می‌کنید که تنها هدفشان، گرفتن و خوردن شخصیت اصلی است.

با اینکه هیچ چیزی درباره این دنیای کثیف و دیوانه‌وار ظاهری بامزه ندارد، ولی شخصیت اصلی که یک کودک کوچک در کت زرد رنگی است و از جایی به جای دیگر می‌پرد، به شدت تصویر بانمک و جالبی است که باعث خلق یک تناقض عجیب در این بازی ترسناک شده است. همچنین برخی از دشمنانی که باید در طول بازی از دستشان فرار کنید نیز ظاهری خنده دار دارند. بازی Little Nightmares به دلیل موفقیت‌های فراوانش، نسخه دومی نیز دریافت کرد به اندازه اولی جذاب است.

Omori

بازی Omori

برای آخرین بار در ایستگاه بازی هایی که با RPG Maker توقف می‌کنیم تا نه تنها با بهترین عنوان ساخت شده با این انجین، بلکه یکی از تحسین شده‌ترین و معروف‌ترین بازی های مستقل نسل اخیر مواجه شویم. Omori از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید یک بازی کارتونی بامزه و بدون هیچ موضوع ترسناکی است. اگر از سراسر آن تصویر برداری کرده و به دیگران نشان دهید، امکان ندارد چیزهای تاریک و پنهانی که این بازی برایشان در نظر گرفته را حدس بزنند و این از قدرت‌های این بازی است.

بازی Omori با الهام گیری از آثار کلاسیکی مانند Earthbound پا به میدان گذاشته است. از همان ابتدا تصویر می‌کنید که در حال تجربه یک JRPG قدیمی و جذاب هستید. سیستم مبارزات نوبتی نیز در بازی حضور پیدا کرده است. با این حال دنیای بازی بلافاصله پس از آشنا شدن با شخصیت اصلی روی سرتان خراب شده و آن روی واقعی‌اش را نشان می‌دهد. Omori یک بازی ترسناک روان شناختی است که بین دو دنیای واقعی و خیالی جریان داشته و هر کدام بخشی از هویت شخصیت اصلی را بررسی می‌کند.

Doki Doki Literature Club

بازی Doki Doki Literature Club

در نهایت می‌رسیم به عنوانی که تمام ایده نوشته شدن لیست بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند بر اساس آن به وجود آمده است. بازی Doki Doki Literature Club به جرئت معروف‌ترین عنوانی است که ایده بازی های ترسناکی که در ظاهری بانمک پنهان شدند را در صنعت گیم به شهرت رساند. این بازی همانند اکثر عناوین سبک رمان گرافیکی ساخته شده است. یک سبک مخصوص که در ژاپن شهرت دارد. گیم پلی نقش زیادی در این سبک نداشته و فقط تصویر و متن داستان تعریف می‌کنند.

اگر تابه‌حال به تجربه بازی های سبک رمان گرافیکی نپرداخته‌اید، ایده اصلی روایت داستان‌های طولانی با دیالوگ‌ها و تصاویر ثابت است. اکثر این عناوین حس و حال انیمه‌ای داشته و به طور کامل بامزه و ناز هستند. Doki Doki Literature Club نیز از این موضوع آگاه بوده و از این موضوع به بهترین شکل ممکن سو استفاده می‌کند. شما تا مدت‌ها فکر می‌کنید که در حال تجربه یک بازی عادی هستید، تا اینکه کم‌کم حسی غریب و مرموز به سراغتان می‌آید و سپس همه چیز تبدیل به جهنم می‌شود.

جمع بندی

بازی‌های ترسناک معمولاً بر اساس نام، تریلرها و اسکرین شات‌های گیم‌پلی‌شان ترسناک و به شدت خشن هستند. با این حال، در مواردی نادر، بازی های ترسناک همانند یک گرگ با لباس گوسفند به سراغ گیمرها می‌آیند. نام آنها بی خطر بوده، تریلرهایشان به طرز مشکوکی کوتاه است و اسکرین شات‌ها نیز زیبا و بامزه به نظر می‌رسد. این بازی با زیرکی تمام سعی می‌کنند تا محتوای تاریک و به شدت ترسناک خود را با ظاهری ساده پنهان کرده تا تجربه‌ای دردناک برای بازیکنان بی خبر و بی گناه فراهم کنند. اگر کسی از قبل به شما در این رابطه هشدار نداده باشد، قطعاً یک غافلگیری عظیم و به‌یادماندنی در انتظارتان خواهد بود.

معمولاً افراد خلاقی که به بازی سازی مشغول هستند، رابطه‌ای که میان ترس و بامزه بودن وجود ندارد را با ترکیب این دو به وجود آورده و محتوایی ارائه می‌کنند که خاص، متفاوت و خیره کننده است. در این لیست به تعدادی از بازی های ترسناکی که ظاهری بامزه دارند پرداختیم. ولی ممکن است شما نیز آثاری را در کودکی خود تجربه کرده باشید که به ظاهر بامزه و بی گناه بودند، ولی در پشت پرده، ترسی عجیب را پنهان کرده‌اند. بازی هایی که شاید صرفاً در ژانر وحشت نباشند، ولی تصاویری عجیب و دیوانه‌وار داشته باشند. اگر با این بازی ها آشنایی دارید، آن را در بخش نظرات برای عذاب دادن مخاطبان، به آن‌ها معرفی کنید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی معروف نینتندو شامل موقعیت‌های ترسناک است؟

سری بازی های Super Mario با اینکه بازی های بامزه و مناسب تمام سنین هستند، ولی برخی اوغات موقعیت‌های ترسناکی را شامل می‌شوند.

۱
کدام بازی ترسناک حیوانات بامزه را تبدیل به قاتلان شرور کرد؟

سری بازی های Five Nights at Freddy's از ربات‌های حیوانی بامزه موجوداتی ترسناک و به شدت خطرناک ساخته است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.