بازی Tekken 8
علیرضا نظری

بازی Tekken 8 با موتور آنریل انجین 5 در حال توسعه است

علیرضا نظری 26 شهریور 1401 بدون دیدگاه
618 بازدید

بازی Tekken 8 به طور رسمی در رویداد State of Play توسط شرکت Bandai Namco معرفی شد و این طور که به نظر می‌رسد طرفداران با یک دوره جدید از قابلیت‌ها و جلوه‌های ویژه در این فرنچایز محبوب رو‌به‌رو خواهند بود. Tekken 8 با موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین 5 در حال توسعه برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی است. در حال حاظر باندای نامکو با همکاری نزدیک خود با شرکت Epic Games در حال بهینه‌سازی این بازی هستند.

کاتسوهیرو هارادا خالق سری Tekken تایید کرده است، «توسعه و ساخت نسخه جدید بازی تیکن 8، از صفر شروع شده و تمامی ویژگی‌ها، مدل‌ها و محتوای Tekken 7 به طور کامل از این بازی حذف شده‌اند. توسعه دهندگان تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کنند تا با یک بازنگری کامل از گرافیک و فیزیک بازی، بتوانند یک عنوان متفاوت از نسخه‌های قبلی این سری برای طرفداران پدید آورند».

صحبت‌های سازنده در رابطه با موتور گرافیکی Tekken 8

هاردا در مصاحبه‌ی خود با کانال خبری IGN در رابطه با تغییر موتور بازی بیان داشته است که این تغییر موتور چه مشکلات و مزایایی را با خود به همراه دارد، او می‌گوید: «تیم ما ابتدا کار خود را با آنریل انجین 4 شروع نمود و به تدریج شروع به انتقال برخی عناصر به آنریل انجین 5 کرد. عوامل توسعه دهنده با همکاری نزدیک خود با اپیک گیمز، در حال بهینه سازی و انتقال موتور بازی به سطوح بالاتری است. انتقال به یک موتور جدید ریسک بزرگی است اما یکی از دلایلی که از آن اطمینان پیدا کردیم، وجود عوامل کهنه‌کار و باتجربه‌ایست که به مدت 10 تا 20 سال در این مجموعه حضور داشته‌اند. آن‌ها تجربه‌ی کافی برای جلوگیری از مشکلات رایج را دارند و تمام توانایی‌ها و دانش خود را در حفظ محبوبیت این بازی پیاده سازی خواهند کرد».

موتور بازی Tekken 8

چند جزئیات مهم دیگر نیز وجود داشت که در این مصاحبه فاش شد. به عنوان مثال، هارادا تایید کرد که این بازی در حال حاضر فقط برای کنسول های نسل فعلی PS5 و Xbox Series X|S در کنار رایانه شخصی در حال توسعه است. او احتمال عرضه این بازی برای کنسول های نسل قبلی را رد نکرد، بنابراین ممکن است هنوز هم اتفاق بیفتد. علاوه بر این، او فاش کرد که چگونه داستان Tekken 8 در مورد دشمنی بین کازویا و جین خواهد بود. همچنین در این میان فعلا هیچ اشاره‌ای به شخصیت‌های مهمان در Tekken 8 نشده است.

با توجه به اینکه تیکن 8 از ابتدا ساخته می‌شود و مراحل اولیه توسعه را طی می‌کند، ممکن مدت زمانی طول بکشد تا کار‌های فنی انجام شود و بتوانیم در آینده تریلری از گیم پلی بازی و جزئیات بیشتری از آن را شاهد باشیم.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.