بهترین بازی های سندباکس
محمدرضا اسکندری

بهترین بازی های سندباکس تاریخ

محمدرضا اسکندری 12 شهریور 1401 1 دیدگاه
4,880 بازدید

آماده سفر به دنیای بزرگ و پر رمز و راز ساخته دست خودتان، هستید؟ بازی‌های سندباکس با آزادی عمل بی‌نظیری که دراختیار گیمر قرار می‌دهند، همیشه جزو سبک‌های فوق العاده محبوب بازی‌های ویدیویی بوده و هستند. ساخت یک دنیای کامل، شخصیت‌های دلخواه و حتی خط داستانی منحصر به فرد؛ طبق سلیقه گیمرها،‌ از ویژگی‌های جذاب سبک سند باکس هستند. با پارسی گیم و ۱۰ تا از بهترین بازی‌های سندباکس همراه باشید.

سبک سندباکس یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سبک‌ها در بازی‌های ویدیویی است. سبکی که سردمداران زیادی دارد و میلیون‌ها گیمر مشغول تجربه آثار آن در سرتاسر دنیا هستند. بازی‌های مختلفی تا به حال در این سبک منتشر شده‌ و جالب است بدانید حتی پرفروش‌‌ترین بازی تاریخ نیز در همین سبک تولید و منتشر شده است. اگر از طرفداران این سبک محبوب و دوست‌داشتنی هستید، در ادامه این مطلب، به معرفی ۱۰ تا از بهترین بازی های سندباکس حال حاضر می‌پردازیم. همراه پارسی گیم باشید.

تفاوت بازی های سندباکس و جهان باز

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، تفاوت‌ها و شباهت‌های سبک سندباکس و جهان باز است. علی‌رغم شباهت‌های زیاد بازی های سندباکس و جهان باز، تفاوت‌های فاحشی بین این دو سبک وجود دارد که باعث می‌شود در تشخیص آن‌ها دچار اشتباه نشویم.

به طور کلی در بازی‌های جهان‌باز، گیمر در نقش یک کاراکتر از پیش تعیین شده قرار گرفته و با آزادی عمل، می‌تواند در جهان بازی به گشت و گذار پرداخته و ماموریت‌های مختلف را تکمیل کند. در این سبک، شاید بتوان ظاهر و ویژگی‌های شخصیت را تعیین کرد؛ اما ویژگی‌های کلی شخصیت تحت شعاع قرار نمی‌گیرد. برای مثال در بازی الدر اسکورولز ۵: اسکایریم، می‌توان ویژگی‌های شخصیت و حتی ظاهر آن را تغییر داد، اما در نهایت کاراکتر شما یک دراگون بورن باقی خواهد ماند.

در بازی‌های جهان‌باز، کاراکترهای از پیش تعیین شده‌ مختلفی نیز در بازی قرار دارند و در طول مسیر، سر راه شما قرار می‌گیرند. در بازی های سندباکس، خبری از خط داستانی مشخص، شخصیت‌پردازی از پیش تعیین شده و کاراکترهای مشخص نیست و دست گیمر برای بوجود آوردن تمام این موارد، حسابی باز است.

حال که به طور کامل با سبک سندباکس و تفاوت‌های آن با سبک جهان باز آشنا شدیم، همراه ما و  معرفی ۱۰ تا از بهترین بازی‌های سندباکس باشید.

بازی Minecraft

 ماینکرفت (Minecraft)

پرفروش‌ترین بازی تاریخ، یکی از محبوب‌ترین آثار ویدیوگیمی و اثری که برای کلی پلتفرم گیمینگ منتشر شده، در ابتدای لیست ما قرار دارد. بازی ماینکرفت برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ و  توسط مارکوس پرسون، منتشر شد. شاید حتی خود مارکوس هم تصور نمی‌کرد، روزی ماینکرفت به این حجم از محبوبیت برسد. ماینکرفت تا به امروز ۲۳۸ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رسانده و با اختلاف پرفروش‌ترین بازی تمام دوران است. وقتی پا به دنیای ماینکرفت بگذارید، امکانات به شدت زیادی برای ساخت دنیایی که دوست دارید، دراختیار شما قرار داده می‌شود تا با آزادی عمل کامل، غرق تجربه این اثر دوست‌داشتنی شوید.

با دوستانتان یک سرور راه بیندازید، قوانین خودتان را پیاده‌سازی کنید و در دنیای مجازی ماینکرفت، زندگی جدیدی را تجربه کنید. در طی این سال‌ها، ماینکرفت با تغییرات مختلفی مواجه شده و بازیکنان جدیدی را به سمت خود روانه کرده است. اگر قصد دارید ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها و حتی شاید سال‌ها معتاد و غرق تجربه یک اثر ویدیو گیمی شوید، بازی Minecraft یکی از بهترین بازی های سندباکس تاریخ، انتظار شما را می‌کشد.

بازی Terraria

بازی Terraria

اگر از طرفداران بازی ماینکرفت باشید، به احتمال زیاد از تجربه بازی Terraria نیز خیلی لذت خواهید برد. اثر دو بعدی جذابی که شما را در یک جزیره قرار داده و باید با منابعی که در جزیره قرار دارد، به امورات خود رسیدگی کنید. این بازی فوق‌العاده محبوب تا به امروز بیش‌از ۳۵ میلیون نسخه فروش داشته که در نوع خود برای یک اثر مستقل، فوق‌العاده است.

پس اگر دلتان تجربه اثری شبیه به ماینکرفت با ویژگی‌های جدید و المان‌های بسیار جذاب می‌خواهد، تراریا اثری است که نباید از دست بدهید. این بازی مستقل در سال ۲۰۱۱ توسط استودیو 505 Games منتشر شد و تا به امروز برای پلتفرم‌های اندروید، IOS، مک اواس، وی یو، نینتندو تری دی اس، لینوکس، ویندوز فون، مایکروسافت ویندوز، گوگل استیدیا، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان منتشر شده است.

بازی GTA RP

جی تی ای رول پلی (GTA Roleplay)

شاید با دیدن نام جی تی ای در لیست بهترین بازی های سندباکس، متعجب شوید. بهرحال سری جی تی ای به عنوان یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های جهان باز تاریخ شناخته شده و تا به امروز میلیون‌ها نسخه در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. بعد از انتشار بازی GTA V، سرورهای رول پلی این اثر پرطرفدار، حسابی شلوغ شده و گیمرها مشغول تجربه جی تی ای رول پلی شدند.

درست مانند دنیای واقعی، هرکدام از گیمرها مشغول گذراندن زندگی خود با شغل خاصی هستند و با یکدیگر تعامل دارند. همه‌چیز به شبیه‌ترین حالت خود نسبت به یک شهر واقعی قرار دارد و به معنای واقعی کلمه، می‌توان لذت یک زندگی مجازی پر از هیاهو را چشید. اگر قصد دارید وارد شهری پر از جرم و جنایت شده و آشوب به پا کنید، هرچیز و هرکسی در برابرتان قرار می‌گیرد را نابود کنید و به معنای واقعی کلمه غرق در خون و خون‌ریزی شوید، جی تی ای رول پلی برای شما ساخته شده است. اگر هم علاقه‌ای به تیراندازی و جرم و جنایت ندارید؛ می‌توانید یک آتش نشان وظیفه‌شناس یا یک پزشک متعهد باشید و به لوس سانتوس و مردم آن خدمت کنید.

حواستان باشد که رفتارهای شما در جی تی ای رول پلی، عواقب خود را دارد و باید مانند زندگی روزمره مراقب حرکات خود باشید.

بازی Red Dead Online

رد دد آنلاین (Red Dead Online)

حالا که بعد از تجربه جی تی ای رول پلی، از ماشین‌سواری، تیراندازی با اسلحه‌های اتوماتیک و زندگی در یک دنیای مدرن و امروزی خسته شدید، رد دد آنلاین انتظار شما را می‌کشد. اسب‌های مختلف، کابوی‌ها،حیوانات مختلف و کلی ماموریت متنوع در دنیای فوق‌العاده زیبای رد دد ردمپشن برای شما تدارک دیده شده تا ساعت‌ها غرق سوارکاری، شکار، پیدا کردن گنجینه‌های مختلف و دستگیری و تحویل خلاف‌کارهای مختلف شوید. تنوع اسب‌ها، سلاح‌ها و آیتم‌های بازی نیز به قدری زیاد هست که تجربه یکنواختی را برای شما به ارمغان نیاورد و هرموقع که دوست داشته باشید، بتوانید گیم پلی خود را متنوع‌تر کنید.

هرچند مدتی است که گیمرهای رد دد آنلاین، به دلیل کمبود محتوای آن نسبت به جی تی ای آنلاین شدیدا به راک استار معترض شده‌اند، اما باز هم ساعت‌ها محتوای جذاب، باعث شد تا رد دد آنلاین جایی در لیست بهترین بازی های سندباکس پیدا کند. پس وقت را تلف نکنید، رد دد آنلاین حتی به صورت جداگانه قابل خریداری است؛ این اثر جذاب را تهیه کرده، اسب خود را زین کنید، هفت‌تیر زیبای خود را به کمرتان بسته و به گشت و گذار در این دنیای زیبا، مشغول شوید.

بازی No Man's Sky

بازی No Man’s Sky

اگر از اسب‌سواری و شکار در دنیای رد دد آنلاین خسته شدید، اسبتان را در اصطبل بگذارید و سوار سفینه شده و به اکتشاف در سیاره‌های مختلف بازی No Man’s Sky بپردازید. بعد از انتشار افتضاح و فاجعه‌بار بازی No Man’s Sky، استودیو Hello Games بی‌خیال پروژه عظیم خود نشد و بعد از انتشار کلی آپدیت مختلف، اوضاع را رو به راه کرد.

حال با گذشت چندین سال از انتشار این بازی، موقعیت خوبی است که سوار سفینه خود شده و به گشت و گذار در سیاره‌های بی‌شمار No Man’s Sky بپردازید. اکو سیستم مختلف هر سیاره، کلی اتفاقات جالب و سفینه‌سواری‌های فوق‌العاده جذاب، هرکسی را مجاب می‌کند برای چند ساعت هم که شده، سری به یکی از بهترین بازی های سندباکس این روزها بزند.

بازی The Sims

بازی سیمز ( The Sims)

از هیجان و جابجایی بین سیاره‌ها، اسب‌سواری و درگیر شدن با راهزن‌ها و ماشین‌سواری و درگیری‌های مختلف در لوس سانتوس خسته شدید و دنبال کمی آرامش و یک زندگی روزمره می‌گردید؟ سری بازی سیمز انتظار شما را می‌کشد. یکی از سری بازی‌های محبوب و قدیمی الکترونیک آرتز Electronic Arts))، شبیه‌ساز یک زندگی روزمره بدون درگیری‌های عجیب و غریب و خطرناک را برای شما تدارک دیده است.

شخصیت مورد علاقه خود را بسازید، وارد دنیای بازی شوید، یک شغل پیدا کنید، تشکیل خانواده دهید، بچه‌دار شوید و حتی درنهایت آماده مرگ باشید. سری بازی سیمز به طور کامل یک زندگی نرمال را در اختیار گیمر قرار می‌دهد و با ایونت‌ها و اتفاقات مختلف، بازی را از کسل کننده شدن دور می‌کند. اگر دوست دارید با یک دنیای خیلی آرام و یک زندگی روزمره مجازی کلنجار بروید، سری بازی The Sims برای شما ساخته شده است. یکی از خوش ساخت‌ترین و بهترین بازی های سندباکس حال حاضر، که تا ساعت‌ها، محتوای جذاب برای سرگرم کردن گیمر را در خود جای داده است.

نسخه چهارم و آخرین نسخه از این سری بازی تا به امروز، نیز در سال ۲۰۱۴ توسط ماکسیس ساخته شد و برای پلتفرم‌های ویندوز، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و OS X Yosemite در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

بازی Rust

بازی Rust

بعد از اینکه ساعت‌ها غرق در یک زندگی روزمره و بدون هیجان خاصی در سیمز ۴ شدید، حال وقت آن رسیده تا برای بقای خود در یک جزیره دور افتاده تلاش کنید. بازی Rust، اثر محبوب استودیو فیس پانچ که ابتدا در سال ۲۰۱۳ به صورت Early Access یا همان دسترسی زودهنگام در اختیار گیمرها قرار گرفت و در ۸ فوریه ۲۰۱۸ نیز به صورت رسمی برای مایکروسافت ویندوز و مک اواس منتشر شد. وقتی در یکی از سرورهای بازی Rust به هوش می‌آیید، هیچ تجهیزاتی بجز یک تکه سنگ و یک مشعل در اختیار ندارید. حال باید در دنیای این بازی مشغول گشت و گذار شده و با جمع‌آوری منابع و ساخت تجهیزات مورد نیاز زنده بمانید.

از ساخت پناهگاه گرفته تا دوخت و دوز لباس و ساخت اسلحه‌های مختلف برای زنده ماندن در دنیای وحشی Rust را تجربه خواهید کرد. باید به فکر غذا، پناهگاه و حتی آتش برای گرم کردن خود و زنده ماندن باشید. در همین بین، حواستان به حیوانات و دیگر بازیکنان نقشه هم باشد که تبدیل به شکاری آسان و بی‌دردسر، برای آن‌ها نشوید. بازی Rust ویژگی‌های مختلفی از چندین بازی بسیار محبوب را در خود جای داده و با تلفیق این ویژگی‌ها، همراه شیمی جذاب استودیو فیس پانچ، اثری جذاب و درخور توجه را منتشر کرده است.

اگر از طرفداران سبک بقا هستید و علاقه دارید ساعت‌ها برای زنده ماندنتان با چنگ و دندان تلاش کنید، حیوانات مختلف را شکار کنید و برای منابع به جنگ دیگر بازیکنان نقشه بروید، بازی Rust یکی از بهترین بازی های سندباکس در سبک بقا، اثری است که به دنبالش می‌گردید.

بازی Valheim

بازی Valheim

اگر از تجربه بازی Rust لذت بردید، وقت آن رسیده سری به بازی Valheim نیز بزنید. اثری که شباهت بسیار زیادی به Rust داشته اما تم وایکینگی جذابی را به آن اضافه کرده است. یک وایکینگ قدرتمند اما بدون هیچ تجهیزاتی، رها در دل دنیای بزرگ و چشم‌نواز بازی Valheim، در تلاش برای ساخت پناهگاه و زنده ماندن در این دنیای وحشی؛ همه این موارد اثری جذاب را فراهم کرده که عاشقان بازی های سندباکس باید حتما سری به آن بزنند.

می‌توانید سلاح‌های مختلف ساخته، پناهگاه‌های بزرگ و باشکوه بنا کنید و با ساخت کشتی، در دریاها به کشتی‌رانی مشغول شوید. این بازی توسط استودیو Iron Gate  ساخته شده و در سال ۲۰۲۱ نیز برای مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر شد. والهیم نامزد دریافت چندین جایزه از جمله بهترین بازی چندنفره نیز در مراسم گیم اواردز همان سال شد. والهیم در ماه اول انتشار بیش از ۵ میلیون نسخه به فروش رساند و پربازدیدترین بازی استیم شد.

بازی Mount and Blade 2: Bannerlords

بازی Mount and Blade 2: Bannerlord

بعد از تماشای فیلم‌های قرون وسطا و تماشای نبردهای باشکوه و خونین لشکرها با یکدیگر، کم‌تر کسی پیدا می‌شود که آرزوی قرار گرفتن در نقش یک فرمانده تا دندان مسلح قرون وسطی، سوار بر اسب زره‌پوش درحالی که صدها سرباز دلیر را رهبری می‌کند، نداشته باشد. بازی Mount and Blade 2 Bannerlord دقیقا چنین تجربه‌ای برای شما تدارک دیده است. تجهیزات نظامی قرون وسطی‌، شهرها و روستاهای بسیار زیبا، نژادهای مختلف اسب‌ها و کلی آیتم‌های متنوع در Mount and Blade 2 Bannerlord برای گیمر قرار داده شده است تا لذت زندگی و جنگ در قرون وسطی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

این بازی هنوز به صورت Early Access در دسترس کاربران قرار دارد اما با این وجود صدها ساعت گیم پلی جذاب و بسیار لذت‌بخش را در دل خود جای داده است. بازی Mount and Blade 2 Bannerlord توسط استودیوی سوئدی پارادوکس اینتراکتیو و برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن ۵، ایکس ‌باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و مایکروسافت ویندوز منتشر شده است. بازی Mount and Blade 2 Bannerlord یکی از بهترین بازی های سندباکس منتشر شده تا به امروز است و عاشقان این سبک به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهند.

بازی Crusader Kings 3

بازی Crusader Kings 3

اگر بعد از تجربه بازی Mount and Blade 2: Bannerlord تشنه نبرد‌های بی‌پایان قرون وسطی و ادامه جنگ‌ها این‌بار در سبک و سیاق جدیدی شدید، حالا بازی Crusader Kings 3 اثری است که نباید آن را از دست دهید. بازی Crusader Kings 3 دقیق‌ترین و کامل‌ترین شبیه‌ساز به تخت نشستن در یک قلمرو آشفته و درگیر جنگ است که باید از غوغای جنگ و اتفاقات مختلف، با سلامت عبور کنید.

با ورود به دنیای Crusader Kings 3، باید در برابر مخاطرات خارجی و داخلی متفاوتی بایستید و قلمرو خود را به درستی و با بهترین حالت ممکن اداره کنید؛ در برابر ارتش کشورهای دیگر مقاومت کرده و کشورگشایی کنید. اگر از طرفداران سبک سندباکس و استراتژی هستید، بازی Crusader Kings 3 یکی از بهترین بازی‌های سندباکس و استراتژی تاریخ را از دست ندهید.  این بازی توسط پارادوکس دولوپمنت استودیو توسعه و توسط پارادوکس اینتراکتیو برای مایکروسافت ویندوز و لینوکس منتشر شده‌است.

در این لیست به معرفی ۱۰ بازی برتر سبک سندباکس پرداختیم و اطلاعاتی را از این بازی‌ها در اختیار شما قرار دادیم؛ انتخاب بین این بازی‌ها، برعهده شما است. از قدم زدن در سیارات مختلف در بازی No Man’s Sky گرفته تا تجربه شبیه ساز زندگی در بازی The Sims و یا تجربه نبردهای خونین قرون وسطا در بازی Mount and Blade 2. نظر شما درباره بازی‌هایی که در این لیست معرفی کردیم، چیست؟ کدام یک از آن‌ها را تجربه کردید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی سندباکس تاریخ کدام است؟

‌ قطعا نمی‌توان به صورت قطعی جواب این سوال را داد. انتخاب بهترین بازی تاریخ بدون‌شک ارتباط زیادی به سلیقه مخاطب دارد اما می‌توان به بازی‌های باکیفیتی که در بالا اشاره کردیم، نیم‌نگاهی داشت. بازی‌هایی مثل سری The Sims و بازی No Man's Sky و Crusader King's III از جمله این بازی‌ها هستند.

۱
اولین بازی سندباکس تاریخ در چه سالی منتشر شده است؟

بازی Space Flight Simulation Game به عنوان اولین اثر سندباکس تاریخ شناخته می‌شود که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد.

۲
با کدام بازی سبک سندباکس روی زبان‌ها افتاد؟

بازی‌های مختلفی در شکل‌گیری شهرت این سبک نقش داشته‌اند و نمی‌توان یک بازی را مسئول این امر دانست.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    پارسا

    مهمان

    بازی garry’s mod رو نگفتید

    پاسخ دهید