بازسازی بازی رزیدنت اویل 4
سارا هابطی

انتظاراتی که از بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 داریم

سارا هابطی 16 مرداد 1401 13 دیدگاه

بعد از کلی درخواست‌های مختلف مبنی بر بازسازی بازی رزیدنت اویل 4، بالاخره شرکت کپکام در اقدامی هیجان‌انگیز به حرف طرفداران خود گوش کرد و ما گیمرها قرار است در تاریخ 4 فروردین 1402 (۲۴ مارس ۲۰۲۳) بار دیگر با لیون و اشلی به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز با رنگ و لعابی تازه‌تر و ترسناک‌تر برویم. با این وجود بهتر است قبل از عرضه این بازی پرطرفدار اطلاعاتی درباره اینکه چه تفاوت‌هایی باید بازسازی رزیدنت اویل 4 با نسخه اصلی داشته باشد، کسب کنیم. با ما همراه باشید.

غرق شدن در خون و آتش و هیجان؛ این بار در بازسازی رزیدنت اویل 4

بالاخره بعد از بازسازی‌های موفقیت‌آمیز نسخه دوم و سوم بازی رزیدنت اویل، حال قطار بازسازی شرکت کپکام به ایستگاه نسحه چهارم آن یعنی بازی رزیدنت اویل 4 رسیده است. احتمالا بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین بازسازی‌های تاریخ شرکت کپکام خواهد بود؛ زیرا این عنوان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و کوچک‌ترین اشتباهی در ساختار و ستون‌های اصلی آن، شکایت و انتقادهای بسیاری را در بر خواهد داشت.

همانطور که شاهد بازسازی‌های نسخه دوم و سوم در سال‌‌های گذشته بودیم می‌توان گفت علیرغم پیشرفت بسیار قابل توجه از نظر گیم پلی و گرافیک، حذف مناطق مختلف، کاهش سختی پازل‌های بازی و موارد دیگر جزء نکات منفی این بازسازی‌ها از دید طرفداران این فرنچایز محبوب بوده است. با این تفاسیر، تنها باید تا 4 فروردین سال دیگر صبر کنیم و شاهد دست پخت هیجان‌انگیز شرکت Capcom باشیم. ما در این مقاله می‌خواهیم انتظاراتی که از بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 نسبت به نسخه اصلی آن داریم را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چطور می‌توان این اسطوره دنیای بازی‌های ویدیویی نسل ششم را با ایجاد تغییراتی به نسل 9 آورد.

بازسازی بازی Resident Evil 4

ایجاد تغییرات اساسی در لحن گفتار شخصیت‌ها

در بحث شاهکار بودن بازی Resident Evil 4 هیچ شکی وجود ندارد، اما باید به این موضوع که لحن گفتار شخصیت‌ها در بازی بسیار خشک و سرد است و هیچ حس واقع‌گرایانه‌ای را به مخاطبان القا نمی‌کند، واقف بود. همانطور که می‌دانید این بازی در زمان خود بسیاری از تعجب‌ها را از تمامی نظرات برانگیخت و گیمرها را با سبک جدیدی از بازی‌های ویدیویی آشنا کرد و این طرز گفتار شخصیت‌ها در آن دوران و در جایگاه خود بسیار مناسب و منطقی بود.

اما در نسل جدید، با وجود بازی‌های مختلف و تکنولوژی روز؛ دیگر نمی‌توان انتظار همان گفتار و لحن را از شخصیت‌های درون بازی داشت و همانطور که در بازسازی‌های گذشته شرکت کپکام دیدیم، آن‌ها نیز به این موضوع واقف هستند. ما با توجه به بازسازی‌های بازی RE2 و 3 شاهد وجود تغییراتی در سبک گفتار بازیگران درون بازی شدیم و این تحولات را می‌توان حتی در تک تک تریلرهای بازسازی بازی RE4 شاهد بود.

تمرکز بر ژانر وحشت در بازی Resident Evil 4

تمرکز بیش‌تر روی ژانر وحشت

با توجه به شایعات و گزارشات مختلف، بازی Resident Evil 4 قرار بود بسیار ترسناک و با تمام وجود ترس را به مخاطب القا کند، اما از آنجایی که گیمرهای آن دوران تحمل این حجم از ترس و وحشت را نداشتند، کپکام در اقدامی تصمیم گرفت از حجم ترس آن بکاهد و عنصر اکشن را به بازی اضافه کند تا بازیکنان بیش‌تری بتوانند به تجربه آن بنشینند.

در حال حاضر ما بازی‌های ترسناک بسیار زیادی داریم که دیگر گیمرها را از نظر روحی و انتقال ترس ارضا نمی‌کند و آن‌ها به دنبال ترس و وحشت بیش‌تری هستند؛ همین مورد می‌تواند دست شرکت کپکام و توسعه‌دهندگان بازسازی رزیدنت اویل 4 را برای اضافه کردن عناصر ترسناک به بازی بازتر نگه دارد. با توجه به تریلر و عکس‌های منتشر شده از بازی می‌توان گفت کپکام راه خود را در بازسازی این بازی به درستی پیش برده است.

گیم پلی بازی رزیدنت اویل 4

بهبود بخشیدن به گیم پلی و روند اجرایی بازی

عمل طولانی کردن بازی یا به اصلاح Pacing می‌تواند برای هر بازی مشکل باشد، اما این مشکل در بازی‌های ژانر وحشت بیش‌تر است؛ زیرا آن‌ها در درجه اول، در سبک و سیاقی قرار دارند که نمی‌توانند هیچ محتوایی اضافه بر بار اصلی داستان به دوش بکشند. چنانچه این بار اضافی در بعضی مواقع ممکن است به ضرر بازی تمام شود و در نهایت بازیکن را از روند بازی خسته کند. بازی رزیدنت اویل 4 تاکنون به عنوان طولانی‌ترین نسخه از سری بازی‌های رزیدنت اویل به شمار می‌آید که نزدیک به 15 الی 20 ساعت گیم پلی دارد؛ با این که طولانی بودن بازی در عصری که در آن حضور داریم هیچ ایرادی ندارد.

امیدواریم کپکام نیز از این موضوع اطلاع داشته باشد و مکان‌های مختلف و اساسی بازی را حذف نکند و تمرکز خود را روی بهبود و بازسازی روند اجرایی و گیم پلی آن بگذارد. با این وجود، می‌‌دانیم که کپکام با تیم خبره و کارشناسان حرفه‌ای در حال بازسازی بازی Resident Evil 4 است؛ پس بخش‌هایی را برای کاهش طولانی بودن بازی، حذف خواهد کرد. برای مثال شاید بخش‌های خاصی از بازی، مانند جزیره را برای بهبود بخشیدن به گیم پلی و مواردی دیگر حذف کند.

داستان بازی رزیدنت اویل 4

ارتباط دادن داستان بازی به نسخه‌های قبل و آینده

اگر موفق به تجربه بازی Resident Evil Village ( نسخه هشتم بازی) شده باشید، احتمالا با دیدن مناطق و قسمت‌هایی از بازی متوجه ارتباط این بازی با نسخه چهارم یعنی بازی RE4 شده‌اید. یکی از انتقاداتی که طرفداران کهنه کار فرنچایز Resident Evil از نسخه چهارم در آن دوران داشتند، این بود که رزیدنت اویل 4 کاملا با داستانی جدا و بسیار جدید و متفاوت‌تر از نسخه‌های پیشین ظاهر شده است و بازیکنان جدید هیچ ارتباطی با نسخه‌های قبلی نمی‌گیرند. با اینکه این موضوع طرفداران و مخالفان خود را داشت؛ اما کاملا واضح بوده که بازی رزیدنت اویل از همان ابتدا با حال و هوای بسیار منحصر به فرد و کاملا جدا از نسخه‌های قبلی ظاهر شد (حتی زامبی‌ها جای خود را به محاجمان خونخواه داده بودند).

به طور کلی ما انتظار نداریم که داستان بازی به کلی تغییر کند (که مستلزم بازسازی قابل توجهی از داستان گردد) اما همچنان دوست داریم تغییراتی را ببینیم که داستان بازی RE4 را به نسخه‌های پیشین و آینده مرتبط سازد. با توجه به زمینه‌سازی بازسازی‌های گذشته (بازی RE3 remake و RE2 remake) شرکت کپکام و قرار دادن ارتباطاتی در نسخه هشتم (Resident Evil Village) کاملا به این موضوع خوشبین هستیم.

داستان Aida Wong در بازی رزیدنت اویل 4

ادغام کامل داستان شخصیت ایدا وانگ با لیون

قطعا نمی‌توان بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 را بدون شخصیت دوست‌داشتنی ایدا تصور کرد و شخصا معتقدم شخصیت Ada نقش بسیار مهم و اساسی در بازی RE4 را برعهده دارد. کاملا اطمینان داریم که او در بازسازی بازی Resident Evil 4 حضور دارد و احتمالا دیگر داستان آن خارج از کمپین اصلی نیست و به طور کلی با داستان اصلی بازی ادغام می‌شود.

اگر به یاد داشته باشید داستان شخصیت Ada به دلایلی خاص جدا از داستان اصلی پیش می‌رفت، اما امیدواریم در بازسازی با داستان اصلی کاملا ادغام پیدا کند. با توجه به اینکه بازسازی Resident Evil 2 بسیار خوب و مناسب شخصیت ایدا را تعریف و داستان و اتفاقات آن را در داستان اصلی گنجانده بود، بنابراین با این تفاسیر کاملا اطمینان داریم که بازسازی RE4 به خوبی از این روند استفاده خواهد کرد.

شخصیت های فرعی بازی رزیدنت اویل 4

گسترش دادن به داستان و جزئیات شخصیت‌های فرعی

زمانی که صحبت از شخصیت‌های اصلی و برجسته درون بازی رزیدنت اویل 4 مانند لئون، اشلی، ایدا و غیره می‌شود شکی در ذهن ما در مورد داستان و جزئیات آن به وجود نمی‌آید، زیرا کپکام در روند داستان‌سرایی آن‌ها به خوبی کار خود را انجام داده است. با این حال باز هم ما امیدواریم کپکام از داستان و سرگذشت شخصیت‌های اصلی بیش‌تر پرده بردارد و در کنار این مورد، به گسترش داستان شخصیت‌های فرعی نیز بپردازد.

برای مثال شخصیت بامزه و جالب Luis Sera (لوئیس سرا)، داستان و نقش اساسی بیش‌تری را در داستان ایفا کند و Jack Krauser (جک کراوزر) به عنوان آنتاگونیست فرعی حضور گسترده و هیجان انگیزتری را داشته باشد. ما امیدواریم نه تنها شخصیت‌های فرعی را بیش‌تر ببینیم، بلکه برای آن‌ها داستانی بهتر و باورپذیرتری نوشته شود. در مقابل نیز امیدواریم شخصیت‌های اصلی بهتر و قوی‌تر در بازسازی بازی ظاهر شوند تا راحت‌تر بتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

دکتر سالوادور در بازی Resident Evil 4

حضور پر رنگ‌تر و هیجان‌انگیزتر دکتر سالوادور با اره ‌برقی دوست داشتنیش

گیمرهای زیادی تا به امروز از مرد اره برقی با نام مستعار دکتر سالوادور، در بازی رزیدنت اویل 4 به عنوان شخصیت ترسناک و کابوس‌وار دنیای بازی‌های ویدیویی یاد کرده‌اند. این شخصیت خوفناک نه تنها در بازی RE4، بلکه باید در کل مجموعه آثار بازی‌های رزیدنت اویل به عنوان یک نقش شرور برجسته ظاهر شود و مخاطبان را در جای خود میخکوب کند. ما اطمینان داریم دکتر سالوادور با اره‌برقی دوست داشتنی‌اش کاملا در بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 در ترساندن بازیکنان حضوری برجسته دارد و حتما شرکت Capcom از او به بهترین شکل استفاده خواهد کرد.

سوال اینجاست که چطور می‌توان از این شخصیت شرور و خوفناک در بازسازی استفاده کرد؟ شاید کپکام برای ترساندن مخاطبان خود دست به تغییر اساسی بزند و شخصیت مرد اره برقی را چیزی مانند مستر ایکس بازی RE2 remake طراحی کند که به صورت مداوم به دنبال بازیکن بیفتد (تصور این نوع طراحی بسیار هیجان‌انگیز و البته فوق ترسناک است). همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت بزرگ Capcom از ارائه تغییرات بزرگ و اساسی در آثار خود هیچ‌گونه ترسی ندارد.

مبارزات بازی Resident Evil 4

ارائه گان پلی مدرن‌تر و جذاب‌تر، مناسب نسل 9

روراست باشیم بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 یک ضرورت بود و تغییرات اساسی در گان پلی آن از یک اصل اساسی‌تر و مهم‌تر. واضح است که بازی Resident Evil 4 از تمامی جهات جاودانه بوده و در نوع خود شاهکاری بدون هیچ چون و چرایی، اما آماده‌سازی و بازسازی آن برای نسل نهم کاری بسیار سخت برای شرکت کپکام خواهد بود.

گان پلی بازی نسخه اصلی رزیدنت اویل 4 در دنیای بازی‌های ویدیویی امروزی کاملا منسوخ شده است و دیگر عنوانی با این نوع گان پلی به مخاطبان ارائه نمی‌شود. برای مثال شما در بازی رزیدنت اویل 4 نمی‌توانستید در عین حرکت به دشمنان مختلف شلیک کنید و حتی عمل ریلود اسلحه (خشاب‌گذاری) را انجام دهید. قطعا این مورد را در بازسازی بازی نخواهیم داشت و گیمرها راحت‌تر می‌توانند در مواقع لزوم واکنش‌های مختلف از خود نشان دهند.

سلاح های بیشتر در بازی Resident Evil 4

تنوع در انواع و ارتقا سلاح‌های مختلف در بازسازی بازی رزیدنت اویل 4

خوشبختانه بازی Resident Evil 4 از این نظر هیچ کمبودی نداشت و بازیکنان شاهد انواع و اقسام سلاح‌ها بودند که با توجه به نوع عملکرد خود می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند؛ وجود تنوع در سلاح‌ها باعث شد تا گیمرها روی واکنش و عملکردهای مختلف حساب ویژه‌ای باز کنند. ما انتظار داریم این تنوع در سلاح‌ها چندین برابر شود و انواع و اقسام ارتقا برای آن‌ها وجود داشته باشد.

کپکام در نسخه بازسازی بازی به خوبی می‌تواند سلاح‌های سرد و گرم را وارد بازی کرده و به عنوان مثال برای هر سلاحی قطعات اختصاصی و منحصر به فردی طراحی کند تا بازیکنان با پیدا کردن هر کدام از آن‌ها بتواند اسلحه خود را آپدیت کند. ایده‌های زیادی برای این بخش وجود دارد و ما امیدواریم کپکام بهترین آن‌ها را به اجرا در بیاورد.

پشتیبانی از واقعیت مجازی در بازی رزیدنت اویل 4

بهترین پشتیبانی از هدست VR

تجربه بازی با حالت سوم شخص به خودی خود می‌تواند حس ترس را به خاطب القا کند، چه برسد که شما به صورت واقعیت مجازی شخصا در بازی حضور پیدا کنید. با توجه به موفقیت هدست VR در ارائه بازی رزیدنت اویل 7 می‌توان به آینده آن بسیار خوشبین بود. با توجه به نمایش‌های متعدد از انواع بازی‌های برای این پلتفرم، می‌توان نگاهی به عملکرد موفقیت‌آمیز آن در بازی‌های Resident Evil 4 VR و Resident Evil Village داشت.

جمع بندی

جمع بندی

ما با اعتمادی که به شرکت پرآوازه کپکام داریم، امیدواریم این کمپانی محبوب بهترین عملکرد خود را در بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 از خود نشان دهد و در میان گیمرها محبوبیت خود را چندین برابر کند. در نهایت از تمام انتظارات و ایده‌هایی که امیدواریم در بازی به اجرا در بیایند، سخن گفتیم. ناگفته نماند که بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 برای پلتفرم‌های PS5 / Xbox Series X,S / PC عرضه خواهد شد. در آخر باید بپرسیم شما چه ایده و انتظاراتی از Resident Evil 4 Remake دارید؟؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: gamingbolt

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Resident Evil 4 Remake در چه تاریخ و برای چه پلتفرم هایی عرضه خواهد شد؟

بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 قرار است در تاریخ 4 فروردین 1402 (۲۴ مارس ۲۰۲۳) برای کنسول های نسل نهمی PS5 / Xbox Series X,S / PC عرضه خواهد شد.

۱
بازسازی بازی Resident Evil 4 در کدام سبک خواهد بود؟

این بازسازی مشابه شماره های دوم و سوم شامل تغییر عناصر گیم پلی، گرافیک و صداگذاری بوده و سبک و سیاق مدرنی را به آن‌ خواهد بخشید.

۲