مدیرعامل Unity
یحیی رحیمی

مدیرعامل Unity: بازی‌سازهایی که از ابتدا به فکر درآمدزایی نیستند احمق‌اند

یحیی رحیمی 24 تیر 1401 بدون دیدگاه
129 بازدید

جان ریکتیلو مدیرعامل شرکت Unity صاحب‌امتیاز موتور بازی‌سازی یونیتی در حاشیه جلسه خرید شرکت IronSource به موضوعات مختلفی پرداخت. وی به بازی‌سازهایی اشاره کرد که از موتور Unity استفاده می‌کنند و از همان ابتدا، برنامه مشخصی برای درآمدزایی ندارند و در آخرین مرحله به فکر چنین کاری می‌افتند. وی معتقد است که این افراد «احمق‌های لعنتی» هستند که به خود ضربه می‌زنند.

به گزارش پارسی گیم، شرکت Unity به‌تازگی با IronSource ادغام شده که ابزار مهمی برای کسب درآمد و درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان بازی موبایل است. خرید این شرکت با انتقاداتی از سوی کارمندان مواجه شد و تعدادی گفتند که یونیتی در حال اخراج کارمندان است و در عین حال، تصمیم به خرید شرکت جدید می‌گردد. مدیرعامل Unity در گفتگو با PocketGamer به دلیل خرید شرکت جدید پرداخته است.

پیشنهاد آنکه درآمدزایی و شیوه کسب درآمد بازی از همان ابتدا در نظر گرفته شود برای اکثر بازی‌سازها جالب نیست و بسیاری معتقدند که آزادی عمل از آن‌ها گرفته می‌شود. Riccitiello معتقد است که هیچ توسعه‌دهنده‌ای روی کره زمین یافت نمی‌شود که از کسب موفقیت بازی و یادگیری شیوه‌ای جدید برای تغییر بازی و کسب درآمد از آن خوشحال نشود. وی در ادامه افزود:

فراری و چند تولیدکننده مطرح خودرو هنوز هم از مدل رسی برای طراحی خودرو استفاده می‌کنند. تعداد کمی از صنعت بازی نیز همین‌طور کار می‌کنند و تعدادی از این افراد نیز واقعاً موردعلاقه من هستند؛ آن‌ها زیباترین و باهوش‌ترین افراد و در عین حال احمق‌ترین‌اند. من بیشتر از همه در صنعت بازی حضورداشته‌ام و قبلاً این‌طور بود که توسعه‌دهنده بازی‌اش را از بالای دیوار به‌سوی ناشر پرتاب می‌کرد و آن را مجبور به فروش می‌کرد؛ در حالی که هیچ تعاملی قبل از آن وجود نداشت.

مدیرعامل Unity موتور Unity

نظر مدیرعامل Unity در مورد صنعت بازی

مدیرعامل Unity در ادامه افزود که این فلسفه کسب و کار در اکثر فرم‌های هنری استفاده شده و او از تمامی این افراد نیز تشکر می‌کند و برای آن‌ها احترام قائل است. وی معتقد است که صنعت بازی به جدالی میان افرادی با فلسفه قدیمی و در سوی دیگر افرادی با ذهنیت نو در مورد تولید یک محصول موفق تبدیل شده است. « من هیچ هنرمند موفقی را نمی‌شناسم که به نظر بازی‌کننده اهمیت نمی‌دهد. اینجاست که چرخه بازخورد خود را نشان می‌دهد و آن‌ها می‌توانند این نظرات را کنار بگذارند؛ اما اینکه بگویید من نمی‌خواهم هیچ‌چیز در مورد آن (درآمدزایی) بدانم، تصمیم درستی نیست».

آقای ریکتیلو در پایان به بازی‌سازهایی اشاره کرد که اهمیتی به نظر بازی‌کنان و بازخوردها نمی‌دهند و معتقد است که نمونه‌های زیادی را دیده که به‌راحتی شکست خورده‌اند. ادغام با شرکت IronSource به یونیتی امکان کسب درآمد را می‌دهد و این باعث شده تا ارزش این شرکت به 4 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.