سرور آنلاین یوبی سافت
یحیی رحیمی

سرور آنلاین 15 بازی قدیمی یوبی سافت از جمله Assassins Creed خاموش می‌شود

یحیی رحیمی 12 تیر 1401 بدون دیدگاه
518 بازدید

یوبی سافت رسماً اعلام کرد که به پشتیبانی آنلاین از پانزده بازی قدیمی پایان می‌دهد و سرور این بازی‌ها به زودی خاموش می‌شوند. همچنین چندین DLC نیز برای عناوینی مانند Assassins Creed 3 از دسترس خارج خواهند شد و راهی برای تجربه آن‌ها به‌صورت قانونی وجود نخواهد داشت. خاموش شدن سرور آنلاین یک بازی اتفاق تازه‌ای نیست و ناشران پس از مدتی، دست از آپدیت و پشتیبانی آنلاین محصولات خود می‌کشند.

به گزارش پارسی گیم، شرکت یوبی سافت از سال 1986 تابه‌حال در صنعت بازی فعالیت می‌کند. شروع نسل هفتم و انتشار بازی‌های جدید مانند Assassins Creed و همچنین چندین بازی جهان‌آزاد دیگر باعث شد تا اسم این شرکت بر سر زبان‌ها بیفتد و به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی تبدیل شود. از آنجایی که بسیاری از بازی‌های این شرکت برای PS3 و Xbox 360 منتشر شدند؛ طبیعی است که این کمپانی فرانسوی تصمیم به پایان پشتیبانی از آن‌ها بگیرد و سرور آنلاین این بازی‌ها را برای همیشه خاموش کند.

خاموش شدن سرور آنلاین بازی‌های یوبی سافت بدین معنی است که بازی‌کنان دیگر امکان تجربه بخش چندنفره را نخواهند داشت؛ بازی با حساب کاربری یوبی سافت همگام‌سازی نمی‌شود و تمام ویژگی‌های آنلاین از دسترس خارج می‌شوند. علاوه بر این، بازی‌کنان نمی‌توانند DLC این پانزده محصول را دانلود کنند. در صورتی که بخش کمپین نیازمند اتصال آنلاین باشد؛ بازی‌کنان باید کنسول را در حالت آفلاین قرار دهند تا بتوانند به بازی ادامه دهند. در پایان مطلب می‌توانید نگاهی به پانزده بازی گفته‌شده بیندازید.

سرور آنلاین یوبی سافت Assassins Creed

حذف سرور آنلاین 15 بازی یوبی سافت

خاموش شدن سرور آنلاین بازی‌های یوبی سافت تنها شامل عناوین اصلی می‌شوند و در نتیجه ریمستر بازی‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. طبق گفته Ubisoft، خاموش شدن سرورها به آن‌ها اجازه پشتیبانی بهتر از بازی‌های جدید را می‌دهد و هزینه پشتیبانی نیز کاهش خواهد یافت. گفتنی است تمامی سرویس‌ها از روز اول سپتامبر (10 شهریور) از دسترس خارج می‌شوند. 15 بازی قید‌ شده به شرح زیر است:

  1. Anno 2070
  2. Assassin’s Creed 2
  3. Assassin’s Creed 3 (2012 Release)
  4. Assassin’s Creed Brotherhood
  5. Assassin’s Creed Liberation HD
  6. Assassin’s Creed Revelations
  7. Driver San Francisco
  8. Far Cry 3 (2012 Release)
  9. Ghost Recon Future Soldier
  10. Prince of Persia: The Forgotten Sands
  11. Rayman Legends
  12. Silent Hunter 5
  13. Space Junkies
  14. Splinter Cell: Blacklist
  15. ZombiU

در حالی که بسیاری از بازی‌کنان انتظار خاموش شدن سرور آنلاین بازی یوبی سافت را داشتند؛ این خبر با واکنش منفی طرفداران مواجه شد. تعدادی از طرفداران یوبی سافت در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به تصمیم گرفته‌شده اعتراض کردند و نوشتند که چرا بازی‌کنان قادر به دانلود DLC خریداری شده نیستند و چه دلیلی برای حذف سرویس دانلود یک بسته الحاقی وجود دارد؟ طرفداران انتظار دارند که یوبی‌سافت هزینه پرداخت‌شده برای این بسته الحاقی را بازگرداند؛ زیرا که از روز 10 شهریور، این محتوا از دسترس کاربر خارج می‌شود. نظر شما چیست؟

منبع:‌ GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.