بازی Highwater
یحیی رحیمی

با Highwater آشنا شوید؛ ماجراجویی داستانی با طعم تغییرات اقلیمی

یحیی رحیمی 20 خرداد 1401 بدون دیدگاه
412 بازدید

مراسم Summer Game Fest با رونمایی از بازی‌های مهمی همراه بود. در حالی که بسیاری شیفته تریلر گیم پلی Modern Warfare II یا نمایش خیره‌کننده Callisto Protocol شدند؛ این بازی Highwater بود که با ایده‌ای تازه و طراحی شگفت‌آور دل طرفداران بازی‌های مستقل را ربود. این بازی مستقل با الهام از عناوینی مانند مسیر کنتاکی و Sea of Solitude ساخته شده؛ داستانی شگرف در مورد اثرات زیست‌محیطی ناشی از تغییرات اقلیم را روایت می‌کند.

بازی Highwater در بحبوحه فاجعه زیست محیطی رخ می‌دهد و دنیایی را می‌بینیم که پس از گوشزدهای فراوان تخریب شده و طبیعت تغییریافته هر بار به شکل دیگری، سیلی بر صورت انسان می‌زند. هدف بازی آن است که نحوه زنده ماندن در یک دنیای پساآخرالزمان بازی‌کننده نشان داده شود و اینکه پس از آب شدن تمامی یخ‌های قطبی و افزایش سطح اقیانوس‌ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چطور می‌توان در این شرایط زنده ماند. برای شروع آشنایی بهتر است نگاهی به تریلر معرفی بازی بیندازید.

همان‌طور که در تریلر می‌بینید، تمدن بشری زیر آب رفته و مورد هجوم اقیانوس قرار گرفته است. در این زمان شما هستید و یک قایق زردرنگ که باید به سمت منطقه امن برانید. بازی کاملاً فضایی ملانکولی دارد و موسیقی استفاده شده نیز جو شخصیت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. تریلر تمامی جنبه‌های زشت حضور بشر در طبیعت را به تصویر می‌کشد و می‌توان آشغال‌های به‌جا مانده از انسان را دید که روی سطح اقیانوس قرارگرفته‌اند و همچنین شهرهای بزرگی که حال زیر آب هستند.

گیم پلی Highwater

وضعیت پیش آمده در بازی Highwater توسط بسیاری از دانشمندان و فعالان محیط‌زیست گوشزد می‌شود و ممکن است که آینده بشر با چنین وضعیتی همراه باشد. در مورد گیم پلی بازی های واتر باید بگوییم که با اثری استراتژی از نوع نوبتی روبه‌رو هستیم. بازی‌کنان باید برای غذا، ابزار و سلاح تمام سطح شهر را بگردند و در این میان با حل معما، داستان را پیش ببرند و حتی دوست و دشمن‌هایی پیدا کنند. فضای بازی Sea of Soltitude کاملاً در این اثر مشهور است؛ اما به نظر می‌رسد که با بازی بهتری سر و کار داریم و عاشقان این سبک قرار است با دست پر بازگردند.

بازی Highwater

جالب است بدانید که بازی Highwater توسط تیم توسعه‌دهنده Golf Club: Wasteland ساخته شده که اولین بار در سال 2018 و برای اندروید و iOS منتشر شد. آخرین بازی استودیو Demagog در مورد گلف بازی کردن در تمدنی در شرف نابودی بود و در های واتر نیز با تمدن نابود‌شده سر و کار داریم. اگر به بازی‌های مستقل علاقه‌مند هستید؛ حتما نگاهی به های واتر داشته باشید و می‌توانید از همین‌الان آن را در فهرست مورد انتظار استیم قرار دهید تا بتوانید آخرین اطلاعات را زودتر دریافت کنید. نظر شما در مورد این بازی استراتژی چیست؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Highwater چه زمانی منتشر می‌شود؟

این بازی قرار است آذر امسال برای کامپیوتر های شخصی منتشر شود. اکثر کامپیوترها می‌توانند این بازی را اجرا کنند.

۱
برای اجرای بازی Highwater چه سیستمی لازم دارم؟

کافی است پردازنده Core i3 به همراه کارت گرافیک Nvidia Geforce 650M یا بالاتر را داشته باشید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.