کنسول پلی استیشن 5 کنسول PS5
محمد صادق شجاعی

آمار فروش کنسول پلی استیشن 5 به بیش از 19 میلیون دستگاه رسید

محمد صادق شجاعی 21 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
144 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی اعلام کرده که در سه‌ماهه چهارم سال مالی 2021 تعداد دو میلیون دستگاه از کنسول PS5 به فروش رسیده است؛ به این واسطه آمار فروش کنسول پلی استیشن 5 از زمان عرضه به 19.3 میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است.

در سال مالی 2021، در مجموع تعداد 11.5 میلیون دستگاه کنسول Playstation 5 توسط بازیکنان و علاقه‌مندان خریداری شده است. این رقم به میزان 3.3 میلیون دستگاه کمتر از هدف اولیه سونی بوده است. این شرکت قصد داشت در سال مالی 2021 به میزان 14.8 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 را به فروش برساند.

در سال مالی دوم کنسول پلی استیشن 4، تعداد 14.8 میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. شرکت Sony در نظر داشت در دومین سال مالی کنسول PS5 تعداد بیشتری از این کنسول را در مقایسه با نسل قبل به بازیکنان ارائه کند. با این حال پیش از این گفته شد که به دلیل کمبود تراشه و مشکلات زنجیره تامین، تحقق این هدف سخت و دشوار خواهد بود.

با این حال سونی اعلام کرده است که بر اساس پیش‌بینی این شرکت، در سال مالی 2022 منتهی به 31 مارس 2023 (11 فروردین 1402) فروش کنسول پلی استیشن به میزان قابل‌توجهی افزایش داشته و به تعداد 18 میلیون دستگاه برسد. طبق گفته این شرکت ژاپنی، دستیابی به این میزان از فروش کنسول پلی استیشن 5 «بسیار راحت» خواهد بود.

کنسول نسل هشتم سونی همچنان در بین بازیکنان محبوب بوده و در دوره سه‌ماهه منتهی به 31 مارس 2022 (11 فروردین 1401) تعداد 100 هزار دستگاه از آن توسط بازیکنان خریداری شده است. به این واسطه فروش کلی کنسول پلی استیشن 4 از زمان عرضه، به تعداد 117 میلیون دستگاه رسیده است.

در ادامه شرکت Sony اعلام کرد که تا پایان ماه مارس سال جاری تعداد 47.4 میلیون کاربر، اشتراک سرویس پلی استیشن پلاس را در اختیار داشته‌اند که این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی گذشته به میزان اندکی کاهش یافته است. در دوره یکسان در سال مالی قبل تعداد 47.6 میلیون کاربر اقدام به خریداری اشتراک سرویس PS Plus کرده بودند. همچنین کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن برابر با 106 میلیون نفر بوده که این آمار نسبت به سال قبل سه میلیون نفر کاهش داشته است.

کنسول پلی استیشن 5 کنسول PS5

سونی از احتمال کاهش درآمد عملیاتی در سال مالی 2023 خبر می‌دهد

فروش بازی‌های فرست پارتی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در سه‌ماهه چهارم سال مالی 2021 به میزان 84 درصد افزایش یافته و از 7.9 میلیون بازی خریداری شده در سال مالی گذشته، به 14.5 میلیون بازی رسیده است. فروش کلی سونی در سال مالی 2021 به میزان سه درصد افزایش یافته و به 83.5 میلیارد ین رسیده است. شرکت مذکور نرخ ارز خارجی و افزایش فروش سخت‌افزار را اصلی‌ترین دلایل رشد درآمد اعلام کرده است.

درآمد عملیاتی Sony اساسا ثابت بوده که این شرکت آن را به کاهش ضرر ناشی از قیمت‌گذاری کنسول پلی استیشن 5 در مقایسه با هزینه‌های ساخت آن نسبت داده است. شرکت سونی انتظار دارد که به لطف افزایش فروش سخت‌افزار و بازی‌های ترد پارتی، درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و خدمات تحت شبکه به میزان 34 درصد در سال مالی 2022 رشد داشته باشد.

با این حال شرکت Sony پیش‌بینی می‌کند که درآمد عملیاتی به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت بازی در استودیو‌های تحت مالکیت و همچنین مبلغ پرداخت شده برای مالکیت بر استودیو Bungie با کاهش رو‌به‌رو شود.

نظر شما در مورد آمار فروش کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ آیا عملکرد آن در حد انتظارات شما بوده است؟ به نظر شما با رفع مشکلاتی همچون کمبود تراشه فروش کنسول PS5 تا چه میزان افزایش خواهد یافت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.