Dragon-Age-Witcher-3
یحیی رحیمی

مدیر سابق BioWare ویچر 3 را بازی بهتری نسبت به Dragon Age: Inquisition می‌داند

یحیی رحیمی 15 فروردین 1401 2 دیدگاه
405 بازدید

مدیرکل سابق استودیو BioWare‌ شرکت الکترونیک آرتز به‌تازگی در مورد رقابت میان بازی ویچر 3 و Dragon Age: Inquisition گفته است و معتقد است که ویچر 3 بازی بهتری از اثر خلق‌شده آن‌هاست و دلیل آن را فاش کرده است. آخرین دراگون ایج تنها چند ماه پس از انتشار ویچر در دسترس قرار گرفت؛ اما چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد و استقبالی که از بازی سی دی پراجکت شد را دریافت نکرد.

بنابر آخرین اخبار بازی و مصاحبه مدیرکل بایوور با USA Today، ویچر 3 بازی بهتری نسبت به Inquisition است. آرون فلین (Aaron Flynn) که مدت‌ها به‌عنوان مدیرکل استودیو بایوور فعالیت می‌کرد در سال 2017 از این استودیو جدا شد. او فردی است که از ابتدای تأسیس استودیو، حاضر بوده است و روی عناوین بزرگی مانند Baldur’s Gate 2 و جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری قدیم کار کرده است و نقش ویژه‌ای در ساخت بازی مس افکت و دراگون ایج داشت.

مدیرکل سابق بایوور دلیل موفقیت و برتری Witcher 3 را توجه به کنسول‌های نسل هشتم نامید و این در حالی است که انتشار بازی Dragon Age: Inquisition برای کنسول‌های نسل هفتم و همچنین کامپیوتر منجر به هزینه زیادی شده است و افراد زیادی مجبور به اضافه‌کاری شده‌اند. وی در این مورد گفت:‌ «فکر می‌کنم که بزرگ‌ترین لطمه از آنجایی وارد شد که ما مجبور به انتشار بازی برای Xbox 360 و PS3 همراه با کنسول‌های نسل هشتم بودیم».

Dragon Age: Inquisition بازی ویچر 3

چالش‌های توسعه Dragon Age: Inquisition

وی در ادامه چرخه‌های تولید بازی ویچر 3 را با دراگون ایج مقایسه کرده است و معتقد است که تمرکز روی هر دو نسل باعث شد تا بلندپروازی توسعه‌دهندگان نابود شود و آن‌ها نه تعداد کافی توسعه‌دهندگان و نه بودجه لازم را برای ساخت دو نسخه متفاوت در اختیار داشتند. آن‌ها مجبور شده‌اند که بازی خود را طوری توسعه‌دهنده که سخت‌افزار قدیمی نیز قادر به اجرای آن باشد و همین مکانیسم‌های گیم‌پلی را محدود کرده است. وی افزود: « CD Projekt برعکس ما این کار را با ویچر 3 نکرد و به همین دلیل فکر می‌کنم که بازی آن‌ها بهتر بود».

آقای فلین، سختی کار با موتور فراست‌بایت را دلیل دیگر ضعف‌های بازی Dragon Age: Inquisition نامید. او معتقد است که این موتور برای بازی بتلفیلد ساخته شده است و به «قدرت هرکول» برای تغییر آن نیاز است. پیاده‌ کردن المان‌های نقش‌آفرینی با چنین موتوری یک چالش اساسی بوده است. او گفته است که توسعه‌دهندگان راه‌های زیرکانه‌ای برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا کرده‌اند؛ اما سال‌ها پس از انتشار، هنوز باگ‌هایی توسط بازی‌کنان گزارش می‌شود.

استودیو بایوور به‌منظور استفاده از فراست‌بایت مجبور به خلق ابزارهای تازه‌ای شده است که زمان زیادی برده است و مدیرکل سابق باور دارد که می‌توانست نتیجه بهتری کسب کند و مهندسی بهتری از خود نشان دهد. شرکت EA چند سالی است که دیگر استودیوها را مجبور به استفاده از فراست‌یابت نمی‌کند. ساخت بازی Dragon Age 4 برای کنسول‌های نسل نهم تائید شده است و همچنین توسعه بازی Witcher 4 نیز در جریان است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    جواد

    مهمان

    dragon age که بهترین بازی سال خودش شد که

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به جواد

      نویسنده

      بله سال 2014 جوایز بسیار زیادی دریافت کردن. منظور ایشون از لحاظ تولید بود که چالش‌های بسیار زیادی نسبت به ویچر 3 تحمل کردن