استودیو Boss Fight Entertainment نتفلیکس
محمد صادق شجاعی

نتفلیکس مالکیت استودیو Boss Fight Entertainment را در اختیار گرفت

محمد صادق شجاعی 7 فروردین 1401 بدون دیدگاه
128 بازدید

نتفلیکس پس از آن که حوزه فیلم و سریال را تحت سلطه خود در آورد، از مدتی پیش وارد حوزه ویدیو گیم نیز شده و تلاش کرده که در این صنعت نیز حضور فعال داشته باشد. حال بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، Netflix با هدف گسترش بخش بازی‌های ویدیویی، استودیو Boss Fight Entertainment را به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کرده است.

نتفلیکس به‌واسطه فیلم‌ها و سریال‌های اورجینال خود طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. با این حال این شرکت در ماه ژوئیه 2021 ورودش به بازی‌های ویدیویی را اعلام کرد. در این راستا تعدادی از افراد با‌سابقه و با‌تجربه به خدمت گرفته شدند. از بین این افراد می‌توان به مایک وردو اشاره کرد که به عنوان معاون توسعه بازی استخدام شده است. در طی ماه‌های گذشته، شرکت Netflix دو استودیو بازی‌سازی را به مالکیت خود در آورده است. حال نتفلیکس اعلام کرده که استودیو باس فایت اینترتینمنت به جمع استودیوهای تحت مالکیت این شرکت اضافه شده است.

روند در اختیار گرفتن مالکیت استودیوهای بازی‌سازی توسط نتفلیکس، از نوامبر 2021 آغاز شده است. شرکت Netflix در اولین اقدام خود استودیو Night School Studio، سازنده بازی Oxenfree را به زیر‌مجموعه‌های خود اضافه کرد. این امر ثابت کرده که نتفلیکس قرار است حضوری فعال و تاثیرگذار در حوزه ویدیو گیم داشته باشد. مدتی بعد شرکت Netflix، مالکیت استودیو Next Games را در اختیار گرفت. این استودیو بازی Stranger Things: Puzzle Tales را منتشر کرده است.

استودیو Boss Fight Entertainment دومین استودیویی است که در ماه جاری به مالکیت نتفلیکس در آمده است. بنیان‌گذاران این استودیو یعنی دیوید ریپی، بیل جکسون و اسکات وینست در این باره گفته‌اند: «تعهد شرکت Netflix نسبت به ارائه بازی‌های بدون تبلیغات به عنوان بخشی از اشتراک اعضا، این امکان را در اختیار بازی‌سازانی همچون ما قرار می‌دهد که بدون نگرانی در مورد کسب درآمد، روی ایجاد گیم‌پلی لذت‌بخش تمرکز کنیم. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که به نتفلیکس بپیوندیم؛ زیرا به صورت هم‌زمان می‌توانیم کاری که دوست داریم را انجام دهیم و هم به شکل‌گیری آینده بازی‌های ویدیویی در این شرکت کمک می‌کنیم».

استودیو Boss Fight Entertainment نتفلیکس

بازی‌های نتفلیکس به صورت رایگان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرند

در گذشته بخش لهستان نتفلیکس دو اثر را برای بررسی استقبال مشترکین از بازی‌های ویدیویی در دسترس قرار داد. همچنین بازی The Stranger Things از طریق فروشگاه‌های استیم و GOG در دسترس قرار گرفت. اما در مدت کوتاهی به دلایل نا‌معلوم این اثر از فروشگاه‌های مذکور حذف شد.

نفوذ نتفلیکس به بازی‌های ویدیویی به این معنی است که این شرکت احتمالا قصد دارد خدماتی مشابه Google Play Pass و Apple Arcade ارائه کند. به این دلیل که تعداد بازی‌های شرکت Netflix انگشت‌شمار بوده و محتوای زیادی برای ارائه وجود ندارد، راه زیادی تا تحقق این امر باقیمانده است. علاوه بر این، Netflix Games که روی گوشی‌های موبایل در دسترس قرار دارد، حاوی لیست محدودی از بازی‌ها است که اغلب آثاری ضعیف هستند.

در حال حاضر نمی‌توان در مورد موفقیت یا شکست بخش بازی‌های ویدیویی نتفلیکس قضاوت کرد. این شرکت قصد دارد با در اختیار گرفتن مالکیت استودیوهای مختلف، بخش ویدیو گیم خود را تقویت و تعداد آثار موجود در آن را افزایش دهد. این اقدام برای موفقیت در بازار به‌شدت رقابتی بازی‌های ویدیویی الزامی است. در کنار نتفلیکس، سونی و مایکروسافت نیز شرکت‌ها و استودیوهای متعددی را تحت مالکیت خود در آورده‌اند.

نظر شما در مورد مالکیت نتفلیکس بر استودیو Boss Fight Entertainment چیست؟ آیا با ورود شرکت مذکور به حوزه ویدیو گیم موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.