خودرو Gran Turismo 7
یحیی رحیمی

قیمت خودروهای Gran Turismo 7 موجب اعتراض بازی‌کنان شد

یحیی رحیمی 14 اسفند 1400 بدون دیدگاه
457 بازدید

بازی گرن توریسمو 7 از دیروز جمعه سیزدهم اسفند فعال شده است و مالکان کنسول پلی استیشن موفق به تجربه این شبیه‌ساز رانندگی شده‌اند. در مطلب نمرات و نقد بازی Gran Turismo 7 به نقاط قوت و ضعف بازی پرداختیم و فهمیدیم که بخش آنلاین بازی دارای ریز تراکنش و قابلیت خرید و فروش اتومبیل است؛ اما قیمت اتومبیل‌ها به باور طرفداران گزاف است و حتی یک اتومبیل می‌تواند با 160 پوند به فروش برسد.

به گزارش پارسی گیم، سیستم اقتصادی بازی Gran Turismo 7 بر پایه کردیت بنیان نهاده شده است. بازی‌کنان می‌توانند با شرکت در مسابقات، امتیاز کسب کنند و سپس این امتیاز را برای خرید اتومبیل خرج کنند. این فرایندی طبیعی است که در اکثر بازی‌های آنلاین دیده می‌شود و استودیو Polyphony Digital هم این فرصت را در اختیار بازی‌کنان قرار داده است تا اتومبیل‌های بهتری بخرند؛ اما قیمت این اتومبیل‌ها بسیار زیاد است و خرید آنها با شرکت در مسابقات، کاری غیرممکن است.

در حال حاضر چهار بسته کردیت در فروشگاه پلی استیشن قرار دارد. بازی‌کنان می‌توانند با پرداخت دو پوند، حدود صدهزار امتیاز دریافت کنند. پرداخت 16 پوند نیز دو میلیون امتیاز به‌حساب مجازی بازی‌کننده می‌ریزد. در سوی دیگر قیمت خودروها فراتر از دیگر بازی‌های مشابه است. برای نمونه یکی از گران‌قیمت‌ترین اتومبیل‌ها با سه میلیون امتیاز (28 پوند) به فروش می‌رسد و عملاً برای استفاده از خودروهای قدرتمند باید پول پرداخت کنید یا هفته‌ها بازی کنید تا بالاخره سه میلیون امتیاز جمع‌آوری کنید.

قیمت اتومبیل های Gran Turismo 7

یوروگیمر گزارش کرده است که قیمت مرسدس بزند S Barker Tourer مدل 1929 که جزو خودروهای کلاسیک به حساب می‌آید با قیمت 20 میلیون امتیاز به فروش می‌رسد. این بدین معنی است که خرید این اتومبیل در بازی Gran Turismo 7 حدود 160‌ پوند هزینه در بردارد. در سوی دیگر امکان فروش خودرو در بازی گرن توریسمو 7 فعال نشده است و در نتیجه یک سیستم اقتصادی بهینه در بازی وجود ندارد. شما تنها یک سری اتومبیل می‌خرید و پولی به حساب پلی استیشن می‌ریزید. این در حالی است که شماره‌های پیشین مجموعه، امکان فروش اتومبیل را فراهم کرده بودند.

قیمت اتومبیل Gran Turismo 7

چنین استراتژی موجب اعتراض طرفداران و بازی‌کنان گرن توریسمو 7 شده است. بسیاری نوشته‌اند که چنین سیستمی باعث شده تا از خرید بازی صرف‌نظر کنند. عده‌ای نوشته‌اند که ریز تراکنش‌ها در نسخه‌‌ای که به دست منتقدان رسیده، فعال نبوده است و آنها با حذف این گزینه کاری کرده‌اند که امتیاز بهتری بگیرد. عدم ارائه کد بررسی به تعدادی از وب‌سایت‌ها و منتقدان در هفته گذشته جنجال بزرگی در شبکه اجتماعی توییتر ایجاد کرد.

طرفداران قدیمی بازی در جواب نوشته‌اند که وجود اتومبیل گران‌قیمت در بازی Gran Turismo 7 عادی است و روند بازی بدین شکل است که شما باید از صفر شروع کنید و آرام خود را به صدر برسانید. در خبر دیگری، فروش بازی گرن توریسمو 7 در کشور روسیه ممنوع شده است و این اقدام پلی‌استیشن در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین انجام شده است. نظر شما در مورد بازی چیست؟

منبع: Newsupdate

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.