ماینر بیت کوین اینتل
یحیی رحیمی

مشخصات و قیمت ماینر بیت کوین نسل دوم اینتل مشخص شد

یحیی رحیمی 9 اسفند 1400 بدون دیدگاه
285 بازدید

فهرست‌بها تازه‌ای مشخصات و قیمت ماینر بیت کوین اینتل را فاش کرده است و طبق اطلاعات موجود با یکی از بهترین مدل‌ها به نسبت قیمت مواجه هستیم. ورود اینتل به بازار ماینر بیت کوین اتفاقی است که توسط صاحب‌نظران مخرب دانسته شده و تعادل این بزار را برهم می‌زند. در حالی که اینتل از تراشه‌های جدید خود در کنفرانس اخیر رونمایی کرد؛ اما مدل‌های نمایش داده شده به‌زودی عرضه نمی‌شود. لیست بندی جدیدی قیمت و مشخصات ماینرهای بیت کوین Bonanza Mine (BMZ2) اینتل را فاش کرده است.

طبق آخرین اخبار سخت افزار، عملکرد ماینر BMZ2 در حدود 135 تراهش در ثانیه با راندمان 26 ژول بر هر تراهش است. نکته‌ی قابل‌توجه، قیمت ماینر اینتل نسل دوم است که حدود نصف مدل رقیب به نام Bitmain S19 Pro است و این در حالی است که مدل جدید اینتل حدود 15 درصد بهینه‌تر است و در نتیجه رقیب سرسختی برای مدل‌های دیگر به حساب می‌آید. عرضه چنین ماینری می‌تواند بازار دیگر شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

خبر تراشه‌های ماینر شرکت اینتل موسوم به Bonanza Mine قبل از کنفرانس مطبوعاتی شرکت اینتل فاش شد. فهرست بندی شرکت GRIID که میان اولین مشتریان اینتل قرار دارد؛ جزئیات بیشتری از ماینر بیت کوین اینتل مشخص کرد. این افشاگری‌ها باعث شد تا اینتل رسماً از ورود به بازار تولید قطعات ماینر پرده بردارد و بالاخره نمونه اولیه سیستم ماینینگ Bonzanza را در رویداد ISCC معرفی کند. نمونه اولیه قادر به رقابت با سیستم‌های امروزی نیست؛ اما می‌دانیم که محصولات اینتل به دنبال رقابت جدی با Bitmain و MicroBT از جمله پرچم‌داران بازار ماینینگ است.

مشخصات ماینر بیت کوین اینتل

مشخصات ماینر بیت کوین اینتل

فهرست بندی جدید شرکت GRIID حال جزئیات بیشتری از سیستم‌های Bonanza Mine را افشاء می‌کند. اگرچه این اسلاید، اسم دقیق ماینر بیت کوین اینتل را فاش نمی‌کند؛ اما اطلاعات کافی در اختیار ما قرار می‌دهد. بدون شک این مشخصات مربوط به تراشه‌های نسل دوم اینتل است؛ اما احتمالاً برای شرکت GRIID آماده شده است و در نتیجه تغییراتی از لحاظ عملکرد و قیمت در مدل‌های دیگر شاهد خواهیم بود. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای اولیه میان مشخصات ماینرهای رقیب و ماینر اینتل داشته‌ باشید.

راندمان – ژول بر هر تراهشعملکرد – تراهش بر ثانیهتوان – وات
Bitmain Antminer S19j XP21.51403010
Intel Bonanza Mine 2 (BMZ2)26
135
3510
Bitmain S19j Pro29.51103250
MicroBT Whatsminer M30S++311123472
Intel Bonanza Mine (BMZ1 – Prototype)54 – 60
34.5 – 47.7
1863 – 2849
Bitfury Clarke56120?
Canaan Avalon A958201700

همان‌طور که می‌بینید، عملکرد ماینر Bonanza Mine (BMZ2) نزدیک به مدل Bitmain’s S19j XP است و این در حالی است که مدل اینتل، 15 درصد بهینه‌تر است. مدل نسل اول اینتل که برای سال 2018 طراحی شده است؛ قدرت کمتری دارد و بنابر جدول، امکان رقابت با مدل‌های امروزی را ندارد. عملکرد تراشه‌های BMZ2 نسبت به راندمان، نتایج شایان توجهی نشان داده‌اند و فاصله بسیار کمی با پرچم‌دار بازار ماینر دارند. در مورد قیمت ماینر بیت کوین اینتل باید بگوییم که انتظار 5,625 دلار را داشته باشید و این تقریباً نصف قیمت 10,455 دلاری مدل Bitmain S19j Pro است.

وضعیت فعلی بازار تراشه باعث شده تا تولید ماینرهای بیت کوین و قطعات کامپیوتری به‌کندی پیش رود و تقاضا بیش از حد باعث افزایش قیمت مدل‌های موجود در بازار شده است. ورود مدل جدید اینتل می‌تواند رقابت را به اوج برساند و حال که چین، معامله رمز ارز را ممنوع کرده است؛ BMZ2 می‌تواند بازار را تسخیر کند. نظر شما چیست؟

منبع: TomsHardware

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.