کرک CODEX
یحیی رحیمی

گروه انتشار کرک بازی CODEX رسماً بازنشست شد

یحیی رحیمی 5 اسفند 1400 7 دیدگاه
4,047 بازدید

گروه کرک بازی CODEX با انتشار فایل کامل بازی Sims 4 My Wedding Story رسماً از عرصه انتشار رایگان بازی کامپیوتر خداحافظی کرد. گروه کدکس با انتشار اعلامیه‌ای، دلیل خود برای بازنشستگی را تشریح کرده و گفته است که دیگر به کرک کردن بازی نخواهد پرداخت و این آخرین اعلامیه آن‌ها به‌صورت رسمی خواهد بود. کرک CODEX معتبرترین نسخه یک بازی بود که حتی گاهی از نسخه اصلی بازی هم عملکرد بهتری داشت.

به گزارش پارسی گیم و طبق آخرین اخبار بازی، گروه CODEX دلیل ورود به عرصه انتشار کرک بازی را ایجاد رقابت برای گروه Reloaded‌ دانسته است و حال پس از سال‌ها، دیگر خبری از این گروه نیست و وقت آن است که کدکس نیز با گیمرها خداحافظی کند. این گروه در اعلامیه خود نوشت:‌ «گروهی از افراد پرتلاش و باانگیزه که شامل کهنه‌کارها و تازه‌کارها بودند؛ گرد هم آمده و اسم تازه‌ای پدید آوردند. متأسفانه این روند برای Reloaded چندان دوام نیاورد و آن‌ها به‌آرامی از هم پاشیده شدند و صحنه را از جذابیت انداختند».

گروه انتشار کرک CODEX در ادامه افزود که کیفیت، سنت‌ها و افتخارات موجود در این عرصه به‌آرامی از میان رفته است و گروه‌های مختلفی در حال استفاده از اسامی قدیمی هستند و بدون اجازه در حال تخریب این اسامی هستند. چنین فعالیت‌هایی باعث شده تا شهرت گروه‌های قدیمی خدشه‌دار شود. کدکس نوشته است که از آن موقع تابه‌حال، انواع و اقسام گروه‌ها پیدا شده‌‌‌اند که به‌جای یافتن هویت مستقل، بازی‌های کرک شده را با اسم گروه‌های قدیمی منتشر می‌کنند و به گروه‌های کرک بازی صدمه زده‌اند.

کرک بازی CODEX کرک کدکس

پایان فعالیت گروه کرک بازی CODEX

این گروه در ادامه مدعی است که با تمام این تهدیدها، هیچ گروهی نتوانسته برای کرک CODEX رقیب بیافریند و آن‌ها به روند ادامه‌دار و تلاش مداوم برای انتشار بازی‌های بدون DRM افتخار می‌کنند. در ادامه بیانیه به مکانیسم‌های امنیتی مختلفی اشاره شده است که کدکس موفق به شکستن آن‌ها شده است. این گروه حتی به Denuvo هم اشاره کرده است و این در حالی است که امپرس، تنها گروهی بوده است که موفق به دور زدن این مکانیسم امنیتی شده است.

با توجه به اینکه گروه انتشار کرک CODEX موفق به ایجاد رقابت برای Reloaded شد و به هدف اولیه خود دست پیدا کرد؛ حال وقت آن است که از این عرصه خارج شود. این گروه در نهایت از تمامی طرفداران تشکر کرده است و گفته است که از سال 2014 تابه‌حال بیش از 7300 بازی مختلف را کرک کرده است و حال وقت خداحافظی رسیده است. گفتنی است گروه‌های انتشار کرک بازی دیگر در حال فعالیت هستند؛ اما کرک منتشرشده توسط این گروه سالم و بدون اشکال بود. نظر شما چیست؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا CODEX تنها گروه کرک بازی فعال است؟

خیر گروه‌های مختلفی در حالت فعالیت هستند که البته فعالیت آنها‌ به گستردگی CODEX نیست و تنها بازی‌های محدودی را کرک می‌کنند.

۱
آیا با خداحافظی CODEX روند انتشار کرک بازی دچار اختلال می‌شود؟

باتوجه به اینکه کدکس فعالیت گسترده‌ای داشت و عملا کرک تمامی بازی‌های جدید را منتشر می‌کرد؛ غیبت آنها روی عرصه انتشار کرک بازی تاثیر خواهد گذاشت و این خبر خوبی برای طرفداران بازی‌های ویدیویی در ایران نیست.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    yones

    مهمان

    من بازی های کرک کدکس برام این ارور رو میزنه 0xc000007b و برای کرک گروه های دیگه هیچ اروری دریافت نمیکنم فقط گروه کدکس این ارور رو بهم میده (قبلان هیچ اروری دریافت نمیکردم از وقتی درایو C رو ریکاوری کردم اینجوری شد)

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Abolfazl

    مهمان

    Wwe2k22هم پرید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    فرهاد

    مهمان

    با این خبر طرح صیانت رو کامل کردن برامون :/

    پاسخ دهید
    • Avatar

      علی در پاسخ به فرهاد

      مهمان

      عالی بود :))))))

  • Avatar

    codex

    مهمان

    سلام
    حیف و صد حیف
    خیلی گروه کرک خوبی بودن و هستن–کاش پشیمان بشن
    حداقل بازی ساز های خارجی کمی بازیهارو ارزون کنند همه اورجینال استفاده کنند
    قفل دنوو که لگ میده در اکثر سیستم ها و لودینگ رو بالا میبره–نمیدونم چرا باید استفاده کنند از دنوو
    با این حال کدکس بهترین کرکره بازیها است

    پاسخ دهید
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    Elden Ring سلام بگین اینم کرک کنه بعد برن اخه این کرک میشه واسه گروه های دیگه دادش من این گیم میخوام no no no بهترین کرک داشتن

    پاسخ دهید
    • Avatar

      نام در پاسخ به کمال

      مهمان

      بهت گوش کرد و اونم زیرگروهش کرک کرد